1
دی

جان بی مقدار من فدایت

چرا برای سلامتی امام زمان دعا می‌کنیم؟یا صدقه می‌دهیم؟آقا خودشان باب الحوائج هستند اما این‌طور نیست که در ناز و نعمت زندگی کنند و به ما صدقه دهند.این امامی است که من عاشقش می‌شوم ، آدمی که به تعداد افراد روی کره زمین درد می کشد ، بیش از جمعیت کل کره زمین گرستگی می‌کشد ، سختی می‌کشد و فشار به او وارد می‌شود ، تنهایی می کشد، ۱۱۸۰سال تنهایی، خیلی زیاد است، برای خودش نوبر است این ۱۱۸۰سال تنهایی، آن هم آواره، طرد شده ، تنها و یگانه…این امامی است که باید عاشقش باشیم، آدمی که با این همه مظلومیت آن هم با آن مقام والا و کمالاتی که دارد باید تنهایی بکشد.و باز او ما را دوست دارد، حتی بیشتر از پدر و مادر ، برایمان دعا می‌کند، از غم هایمان غمگین میشود، از غصه‌هایمان غصه می‌خورد، خودشان این را می‌فرمایند.این انسان، این معصوم، این مطهر فقط اوست که جواب دلم را می‌دهد، چون آینه تمام نمای خداوند است، تنها کسی که می‌توانم تمام وجودم را به او بدهم، دلم را به او بدهم و عاشقش باشم. به او بگویم"بابی انت و امی و نفسی و اهلی و مالی”

استاد محمد شجاعی


free b2evolution skin
24
آبان

دلنوشته / برای جان جانان مهدی (عج)

 

 

 

سحر گاهان به یادت بیدار می گردم در آن لحظه من ز عشقت بی تاب می گردم


هر کجا را با چشمان گریان می گردم با وجودم به قربان تو من می گردم

همه جا را به دنبال تو لرزان لرزان می گردم ,من به دنبال عزیزترین عزیزم می گردم

هر کجا را با چشمان بسته می گردم ولی هر بار بیشتر ناامید می گردم

ترسم آن روز که ازسر ناامیدی می گردم بشوم عاشق وبی کس ولی باز هم به دنبال تو من می گردم.

آقا جان سلام .

چه درس هایی که خوب نخواندمش:درس محبت -بندگی -اخلاص -نمی دانم چرا پر ز اضطرابم ؟ تکانم بده مگذار که بخوابم نمی دانم ز چه دیوانه ی حضورت هستم .

سید و مولای من دل شکستم, می دانم که کجا هستم ,در مقابلت هستم، نگاهت را به خود بستم گفتم آقا من هستم کارم از گریه گذشته که من نالان دیدن روی ماهت هستم .تو می دانی که من زچه پستم .کمکم کن که بیگانه پرستم .آقایم نشانی بده نگذار که بگویند که من بی سرپرستم .


خدا می داند که من عاشق روی ماه شماهستم از شوق دیدن رخ زیبای شما من پلک نبستم ,مولای دلربایم ,آقایم شربتی ده که بیمار تو هستم ,می دانم که در این دنیا تنها عده ای درگیر شما هستند ,خوشا آنان که دائم به فکر شما هستند ,همه منتظر لحظه ی ظهور شما هستیم وبرای حال محزون شما بیکار نشستیم,پس برای آمدنت آقا ، همه یک زمزمه هستیم


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ


اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”

 

دلنوشته ای از  خانم مهدیه پهلوان

 



free b2evolution skin
20
مهر

دلنوشته /پایان وصال 5 ساله ، زود به سر رسد


تا به حال کلاس اولی ها رابه مدرسه برده اید ؟ دیده اید ؟ گر به نظاه گری آنان بنشینید ، از یک طرف خوشحا ل ،چرا که آمده اند درس بیاموزند. از طرف دیگر ناراحت ، چرا که از پدر ومادر خود جدایند.


ما آمده اییم خوشحال از جهتی که توفیق حاصل شده است تا بیاییم در مکتب امام باقر وصادق (علیهما السلام) شاگردی کنیم.مکتبی که فضایش عطر آگین از احادیث ائمه (علیهم السلام) است و از سخنان سبز وزیبای حکمت آموز آنان، شادابی را،به رخساره قلبمان بپاشیم . تا شادی قلب ،روشنایی راهمان باشد در شب تاریکِ سردِ زمستانیِِ پیروی از هوای نفس . در جایی آمده ایم که فرشته ها ،بال هایشان پهن است وما بر آن گام نهاده ایم.


آمده ایم علم بیاموزیم البته بکارگیرنده علم را بهتر میدانند. اینجا ،ظرف وجودی خود را ، با ریختن علم دین در آن پر میکنید که هر چه بیشتر، علم درآن بریزید ، وسعتش بیشتر می شود . شما جوینده چیزی هستید که یا به آن یا به برخی از آن می رسید .قلمی که به آن قسم خورده شده ، به دست می گیرید ومی نویسید آنچه مهیا در اینجاست . ثبت کردن مطالب ،که همان در بند کشیدن آن است واین است ماندگاری بیشتر.


در اینجا می آموزی :


رئیس مکتب شیعه مفسر کتابی است که تمام گنجینه معارف انسان ساز در آن نهفته ، کتابی که جاودان وبرای همه نسل هاست .ما راه را درست انتخاب کردیم . برای پر وبال گرفتن باید در این مکتب خوب شاگردی کنیم و پرورش دهنده علممان بزرگ وگرامی بدانیم وبه حرفها یشان خوب گوش دهیم .برای تابش آفتاب رهایی از نفس بر جانمان محتاج به دعای پرورش دهندگانمان هستیم .


برای بالا رفتن از نردبان فهم دین باید یکی یکی پله های را از اول طی کنیم که پله اول دوره5 ساله ای است که امضای صاحب اصلی این مکتب، پای در پله اول نردبانی عاشقی نهادیم.


آمده ایم درخت عقلمان را با نور ایمان پرورش دهیم اینجا تنها علم آموزی نیست بلکه عمل همراه دارد این گونه نور ایمان در قلب شروع به ساطع شدن می کند. هر روز که می گذرد یک برگ از دفتر عمرمان ورق می خورد در طول زندگی مان گاها در این برگها ، صحنه هایی خلق می شوند صحنه هایی تکراری.


در کویر یا شمال . در بین فصول سال، بیشتر درختان سبز بهاری را می پسندید تا به حال احساس کرده اید هر چند گذرا از میان این درختان عبور کنی لذت خاصی می بری از درختی که سبزی وجودش نشاط آور، شاخه هایش افزون تر از درختان دیگر، میوه هایش پربار تر باشد.


درخت عقل من و تو می تواند به بار بنشیند گر به پای سخنان گهربار ائمه «علیهم السلام» بنشینم خوب گوش دهیم و به مرحله عمل بنشانیم.


این درخت هم چون درخت سبز بهاری است زمانی دلنشین برای رضای صاحب هستی هست که میوه پربار، شاخه هایش فزون تر باشد.لطافت کار این جاست که ریشه این درخت در باطن مقام در برابر فریب کارهایی دنیا و شیطان باشیم. این طور می شود این درخت ستاره درخشان بین دیگر درختان، چون مزین به ریشه مستحکم است.


برای این کار پای سخنان زیبای حکمت آمیز ائمه«علیهم السلام» می نشینم و سر تا پا گوش ایم.

ریشه کارهایمان را تقوا قراردهیم که مرحله اول آن ،آموختن دین است . من وتو قدم در آن نهادیم . باشد که ثابت قدم و جاودانه حرکت کنیم . ریشه محکم در مقابل طوفان هوای نفسمان باشیم. به گفته استاد بزرگوار ،شهید مطهری (ره) ،تقوا سبب هدر نرفتن نیروهای ذخیره وجود انسان در راه های لغو ، لهوو حرام است . بدیهی است که آدم نیرومند بهتر میتواند تصمیم بگیرد وخود را نجات دهد .


شاخه های این درخت ،حیا نام دارد که تو را به تواضع می خواند . کیست که با آموختن علم ، تواضع خود را هر چه بیشتر قوی کند و کلمه نمی دانم را راحت برزبان جاری سازد و درختی باشد که شاخه هایش سنگین تر و سرش خمیده تر باشد. درست است شاید که تو اندک چیزی بدست آری ، اما به آن تداوم داشته باشی ، بهتر از فراوانی رنج آور باشد.


اگر گفتی میوه این درخت چیست ؟! زهد و پرهیز. یکی از خصوصیات پرهیزکار ، روشن دلی دل اوست و اینکه افق دیدش وسیع است یک نمونه از صفات او این است که معنای *والسابقون السابقون *را به درستی درک کرده و به یک کار نیک خود بسنده نمی کند و آن را دژ بزرگ در مقابل خود نمی بیند که سرعت گیر کار خیرش باشدبلکه هر کار پسندیده خود را ،کوچک شمرده تا بتواند شتابان حرکت کند و مانعی برای رشد میوه درخت عقلش پیش نیا
ید.


چرا که متوجه است دنیا سه روز است . دیروزش هرچه بود ،گذشت و برنمی گردد . آن حکیمی است ادب آموز . با تجربه آن باید وظیفه امروزت روشن شود .


امروز آن باید غنیمت شمرد چرا که دوستی است در حال وداع . فردای دنبا معلوم نیست که به ان برسی . آرزوی بیش نیست شاید به ان برسی و سعی کن فردا رو به خوبی رقم بزنی


ما آمده ایم کوله بارمان را پر کنیم از میوه های علم ، نور ، عمل و معرفت .


آخر تمام مفاسد بشری ار این است که مغزها نیرومند شده ولی دیها ضعیف وناتوان مانده .


بیایید از دریای اخلاص ائمه (علیهم السلام) ، سرچشمه هرچند کوچک ،در علم وعملمان به دلهای کوچکمان سرازیر کنیم و علم را طعمه آفت ثروت اندوزی وشهرت قرارندهیم . علم را اینگونه کم بها نفروشیم .اگر این گونه باشیم ، مصداق بارز خسرالدنیا والاخره می شویم .می دانید که بالاترین اخلاص این است که انسان معبودش ، هوای نفس خودش نباشد .


شرح حال ما نباشد جامانده از قافله مدارک اعتقادی و قلبی ،معارف دین و اخلاق . نباشد حزن دل من وتو که بعد از 5 سال ، بخواهیم با مدارک کاغذی از اینجا برویم . بگوییم مطالبی را یاد کرفتیم عمل نکردیم یا که عمل کردیم ، طبقه اخلاص ان پائین بود .


امید است این گونه باشد شرح حال من وتو:


زندگی رو طوری معنا کرده ، جهت داده


درد خدا داشتن هنر ما باشد


دست من وتو ،مرحم دل هم


زبان من و تو ،آب روی آتش باشد


زخم زبان نباشد بر دل دیگری


اخلاق من وتو ، آرام جان باشد

فکر من وتو ، سازنده روح جان


دگرگون از تحول بد باشد


حال وروحمان غیر از ورودمان


نشانی از زیبایی های گفته های ائمه (علیهم السلام)باشد


روشنی دل جوییم که صفای دل ،چیز دگر است


قلب من وتو تهی از این درگه نباشد


پایان وصال 5 ساله ، زود به سر رسد


عطش یک روز ماندن ، در هوای سرت باشد

 

به قلم رضیه علمدار

 



free b2evolution skin
26
مرداد

قلک

 

 

می گن طلبه  وقتی میاد حوزه مثل قلک می مونه که با چندتا سکه

 

انداختن داخلش صدا می ده چون یا کمی می دونه یا اصلا نمی دونه.


فکر می کردم طلبه می شم خیلی بهتر می شم اما می بینم …..


آره حالا فهمیدم من روی دور تند زوم کرده بودم .


می گفتم می م حوزه یاد می گیرم چطوری به دحتر بدحجابی

 

که کمی جلوتر من نشسته نصیحتی بکنم .


دوستی می گه طلبگی خودش بمر به معروفه اگه ……..


بعضی وقت ها اگه نماینده ای از یه قشر اشتباه کرد به پای


همه اون قشر می نویسند پس خیلی باید حواسمون جمع باشه


چون نماینده ایم.

 

منبع :گاهنامه راه رستگاران ( حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد  )، تابستان 91




free b2evolution skin
2
تیر

ولادت با سعادت امام مهدی (عج) بر همه شیعیان مبارک باد



تو یک روز میرسی و هر پرنده

دوباره عاشق پرواز میشه

به پایان میرسه دوریت و دنیا

از این پایان خوش آغاز میشه…

 

***

 

ای سبز پوش کعبه دلها ظهور کن

از شیب تند قله غیبت عبور کن

درد فراق روی تو ما را زغصه کشت

چشم انتظار عاشق خود را صبور کن . . ..

 

***

 

کاش می شد که منم لایق دیدار شوم

از همه دل کنم از غیر تو بیزار شوم

کاش می شد که نقاب از رخ خود بر داری

روی تو بینم و آنگه به سر دار شوم . . .

 

***

 

طلوع نزدیک است اگر بخواهیم

ظهور تو زیباتر از ظهور همه‌ی زیبایی‌هاست

چشم به راه زیباترین بهاریم

خدایا انتظار چقدر دیر می‌گذرد

با صد نگاه خسته، صدا می‌زنیم تو را

بیایید همه منتظر آمدنش شویم . . .


ولادت با سعادت امام مهدی (عج) بر همه شیعیان مبارک باد


 


free b2evolution skin
13
خرداد

چه قدر امروز به سپیده فردا نزدیک است .

 

این درس قرآن است که ” اگر حق آمد باطل نابود شدنی است .” درواقع باطل زمینه های فساد و نابودی را در نهان خود دارد . به این دلیل که اگر کسی خلاف قوانین و سنت های حاکم بر هستی پیش رود ، ناچار در معرض زوال است .

جمله ی زیر جای تدبر و تأمل زیاد دارد :


چه قدر امروز به سپیده فردا نزدیک است .


این جمله امید بخش ، از زبان مهربانی در تاریخ ثبت شده که رنج نسل ها را از گذشته های دور دیده ، و برای آن برنامه ریزی کرده و در نگاه و عمل ، همه آن ها را منظور داشته است .

آن نگاه مهربان ، علی علیه السلام است که چنین زیبا ، پایان تاریخ را به تصویر می کشد .

سرچشمه عشق علی علیه السلام ، محبت خالق هستی است .

بنابراین تسلط نهایی با حاکمیت حق و عدالت است ، زیرا که فطرت آدمی بر اساس حق پرستی سرشته شده  و از طریق ظلم ستیزی ، دولت پایدار امام مهدی (عج) در عالم فراگیر شده . در نهایت سپیدی بر سیاهی پیروز می گردد.


به امید آن روز


( انتظار از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام ، سکینه طاووسی ، ص 183)



 


free b2evolution skin