30
مرداد

راهکارها و نکات مهم روانشناختي در ارتباط مؤثر4



?) شخصيت افراد را از رفتارشان جدا کنم:
اگر رفتار طرف مقابل براي ما قابل قبول نبود براي برقراري ارتباط مؤثر بهتر است فقط همان رفتار ناپسند او را زير سؤال ببريم نه کل شخصيت او را ، به کسي که خطايي کرده نگوييم تو تنبل، کودن، بي عرضه و … هستي، چرا که اين عمل ما را از برقراري ارتباط جهت انتقال پايم اصلي بازمي دارد.
??) خوب گوش دهيم :
در برقراري ارتباط موثر با ديگران خوب گوش کردن (گوش دادن فعال) به حرفهاي طرف مقابل علاوه بر يک مهارت، يک هنر است وقتي کسي با ما حرف مي زند بايد سعي کنيم در چشمهايش نگاه کنيم و احساسات بيان شده او را درک کرده و با حرکت چشم، ابرو و … به او نشان دهيم که مشتاقانه به سخنان او گوش مي دهيم، از ارائه راه حل، نصيحت، قضاوت کردن و دستور دادن اکيداً بپرهيزيم چون اينها همه جزء سدها و موانع ارتباطي به شمار مي آيند.
??) ديگران را بدون قيد و شرط بپذيريم :
ديگران را همان گونه که هستند بپذيريم و سعي نکنيم آنها را در قالب انتظار و خواسته خود شکل دهيم.


free b2evolution skin
16
مرداد

بررسی عوامل افزایش طلاق در استان یزد و ارائه راهکارها و پیشنهاداتی جهت کاهش آن


در زندگی زناشویی طلاق به معنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی و پدیدار شدن رنج و عذاب برای فرزندان می‌باشد و تبعات زیادی در پی دارد. این تبعات منحصر به خانواده نیست بلکه باعث متزلزل شدن جامعه نیز می‌شود. امروز ما شاهد روند رو به رشد این معضل اجتماعی هستیم و خانواده که اصلی‌ترین نهاد اجتماعی است در معرض پیامدهای ناگوار پدیده طلاق قرار دارد.
در اين تحقيق سعي براين شده است در مورد برخی از آسیب‌های فردی و اجتماعی وارده از سوی آن به بحث و بررسی بپردازیم با این امید که در آینده شاهد کاهش میزان طلاق و از هم پاشی کانون خانواده‌ها باشیم.
کلید واژه ها:
طلاق، عوامل طلاق، خانواده

استاد راهنما:سرکارخانم نخعی

محقق: وجیهه روستایی

 


free b2evolution skin