2
شهریور

نكاتي براي بهتر شستن ظروف

 

شستن ظرف ها اين روزها شايد با ماشين هاي مخصوص باشد اما خانه هاي بسياري هستند كه هنوز از اين وسايل استفاده نمي كنند و بايد طريقه درست شستن ظرف را بدانند.چنانچه ظروف شما جرم چربي گرفته اند و شست وشو را با دست انجام مي دهيد، كافي است با توجه به جنس ظروف مختلف به توصيه هاي زيرعمل كنيد:
ابتدا سينك را از آب پر كنيد، نصف فنجان جوش شيرين معمولي به آن بيفزاييد و ظروف را در آن قرار دهيد. خواهيد ديد كه جرم چربي را كاملا مي برد. افزودن سركه به آب داخل سينك نيز نتيجه خوبي دارد، زيرا سركه در از بين بردن لكه هاي چرب به عنوان يك برنده ملايم عمل مي كند و در ضمن، اثر ضدعفوني كنندگي نيز دارد.
همچنين بهتر است شست وشو را از ظروف تميزتر آغاز كنيد و با ظروف كثيف و چرب خاتمه دهيد. به اين ترتيب، لازم نيست آب سينك ظرف شويي را چند بار عوض كنيد.
-مايع ظرفشويي: ته مانده هاي صابون را جمع كنيد و آنها را در يك قوطي رنده كنيد. سپس يك يا دو قاشق سوپخوري جوش شيرين و آبجوش به آن بيفزاييد. مخلوط را در يك قوطي مايع ظرفشويي خالي كنيد و حالا مايع ظرفشويي خانگي آماده است.
-قابلمه و ظروف پخت وپز: قابلمه يا ظروف پخت و پز كثيف را از آب داغ پر كنيد و نصف فنجان پاك كننده مخصوص ماشين ظرفشويي (مايع يا پودر) به آن بيفزاييد. بگذاريد چند ساعت به همين ترتيب بماند و سپس خوب آبكشي كنيد.
-لكه هاي چاي و قهوه: با استفاده از يك تكه پارچه آغشته به جوش شيرين مي توان اين گونه لكه ها را با اطمينان خاطر از قهوه خوري و فنجان، و حتي چيني هاي مرغوب، پاك كرد.
-ظروف از جنس روي: بعد از خريد ظروف رويي، قبل از استفاده مي توانيد داخل ظرف را آب بريزيد، چند قاشق سركه اضافه كنيد و آن را چند دقيقه روي اجاق قرار دهيد تا بجوشد و بعد آب آن را خالي كرده و از ظرف استفاده كنيد، هرگز سياه نمي شود.
اگر اين ظروف سياه شده، براي تميز كردن آن از سيم ظرف شويي و صابون استفاده كنيد. اگر اين ظروف به اثر سرخ شدن يا پختن غذا سياه شده، ظرف خالي را روي اجاق قرار دهيد و شعله را روشن كنيد. با اين كار تمام قسمت هاي سياه ظرف بصورت دود از ظرف خارج مي شود و ظرف شما كاملا سفيد مي شود. به شرط اينكه بعد از خاموش كردن اجاق تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشيد. چون اين كار باعث سوراخ شدن ظرف مي شود.
-تميز كردن ظرفي كه در آن غذا سوخته: اگر غذا به ته قابلمه چسبيده، هرگز كارد، قاشق يا كفگير فلزي براي پاك كردن آن به كار نبريد. كافي است آن را از آب گرم پر كنيد و مقداري نمك نيز به آن اضافه كنيد. اگر غذا خيلي محكم به قابلمه چسبيده، مقداري سركه در آن بريزيد و بجوشانيد تا كاملا پاك شود.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: یاشار بوم راشین [بازدید کننده]  
یاشار بوم راشین

با تشکر از مطالب شما بدینوسیله به اطلاع میرساند که در باره شستن بهداشتی ظروف با دست مطالبی هم در وبسایت www.YARABUMCO.IR آمده که علاقمندان را به مطالعه آنها توصیه می نماید.

1393/12/04 @ 16:18
نظر از: چنگیز [بازدید کننده]
چنگیز
5 stars

واقعا آموزنده بود خیر ببینید

1392/03/28 @ 13:52


فرم در حال بارگذاری ...