24
خرداد

تلگرام


کامل ترین اطلاعات ایرانیان در طول تاریخ در اختیار تلگرام! فروش حجم عظیمی از اطلاعات کاربران در فضای مجازی منبع اصلی درآمد شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام است که این اقدام علاوه بر نقض حریم شخصی افراد، تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود.به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزانه حجم عظیمی از داده های تولیدی توسط شرکت های ارائه دهنده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، مدیریت و تحلیل می شود و نتایج حاصل از تحلیل روی این داده های کلان (بیگ دیتا)، متقاضی بسیاری داشته است و از بنگاه های تجاری (که برای بهره مندی در تبلیغات هوشمند به این اطلاعات نیاز دارند) تا سازمان های امنیتی و حاکمیتی (برای رصد وضعیت ملت ها در نقاط مختلف دنیا)، متقاضی این داده ها هستند. حتی در این بین شرکت های تحلیلی بسیاری، کلان‌داده‌ها را منبع اصلی درآمد خود قرار داده اند و با ارائه گزارش های هدفمند، حتی می‌توانند نتیجه انتخابات مختلف را تغییر دهند.چه اطلاعاتی از کاربران ایرانی برای تلگرام اهمیت داشت
تحلیل کلان داده کاربران ایرانی توسط تلگرام در ابعاد ملی می‌توانست اطلاعات گسترده‌ای را در خصوص آسیب‌پذیری های کشور در اختیار مراجع بیگانه و دولت های متخاصم قرار دهد. به عنوان تحلیل سوابق فعالیت ۴۰ میلیون کاربر تلگرام از جمله سبک زندگی ایرانیان از لحاظ ساعت خواب و بیداری، اوقات فراغت، برنامه غذایی، ارتباطات خانوادگی و دوستان، رسمی و غیررسمی، مکان های محبوب و پررفت و آمد از این طریق به راحتی قابل استخراج است.
۱. بخشی از این داده‌ها مربوط به زندگی شخصی کاربران است؛ دوستان و نزدیکان و اعضای خانواده افراد از طریق متن و محتوای پیام می توانند قابل شناسایی باشند.همین اطلاعات خصوصی بسیاری از ویژگی های شخصیتی، نقاط ضعف، نیازها و دغدغه ها و علاقه مندی افراد را تعیین می‌کند. همچنین اطلاعاتی از قبیل محل سکونت و تحصیل فرزندان که می‌تواند دست کم توسط گروه های تروریستی بهره‌برداری شود که همه این داده ها از طریق اطلاعات موجود در تلگرام قابل برداشت خواهد بود.

۲. گروه های همکاران نیز می تواند از دیگر منابع دریافت اطلاعات باشد. گفت وگوهای کاری و برنامه‌ریزی های افراد غالبا در این گروه ها انجام می‌شد که در برخی موارد می‌توانست اطلاعاتی از سیستم های اداری کشور را در اختیار پیام رسان تلگرام قرار دهد. اطلاعاتی اعم از مسئولیت های افراد در ادارات، نقاط قوت و ضعف سازمان ها، برنامه ریزی های نادرست و درست توسعه ای و برنامه ها برای مقابله با تحریم و هزاران داده و اطلاعات به ظاهر کم ارزش و پرارزش دیگر.


۳. به علاوه بسیاری از کاربران تلگرام در ایران عضو حداقل چند کانال بودند که موضوع کانال ها و تعداد بازدیدهایی که کاربران از هریک انجام می دادند، یکی از داده هایی است که می توانست علایق افراد را در زمینه های تحصیلی-شغلی، گرایش های مذهبی و سیاسی و حتی طبقه اقتصادی و…مشخص کند .


۴. چت ها و گفت وگوهای خصوصی نیز منابع مهمی برای داده‌کاوی محسوب می شوند؛ نوع کلمات و واژگان به کار گرفته شده ؛علایق مختلف به رنگ ها، غذاها، مکان های دیدنی و صدها فراداده دیگر همچنین الگوی رفتاری ایرانیان در مواجهه با پدیده‌ها و رویدادهای مختلف، ذائقه آن ها در خصوص انواع محتوا از جمله فیلم، سریال، خبر، تصویر و آستانه حساسیت و نوع واکنش آن ها به رویدادهای داخلی و جهانی، گروه های مرجع واقعی، سلبریتی ها و افراد تاثیرگذار، کلمات کلیدی پراستفاده و بسیاری موارد دیگر که افراد ممکن است استفاده کنند نیز طی این تحلیل ها قابل تعیین است.


کامل ترین اطلاعات ایرانیان در طول تاریخ در اختیار تلگرام
بدون شک در طول تاریخ تلگرام توانسته است که جامع ترین و کامل ترین داده ها برای ترسیم پروفایل رفتاری، اجتماعی و فیزیولوژیکی ایرانیان به دست آورد که تحلیل این داده‌ها می‌تواند مهم ترین آسیب‌پذیری های فیزیکی، اجتماعی، رفتاری، نگرشی و فردی ایرانیان را برای دولت های متخاصم آشکار ساخته و مبنایی برای سوءاستفاده آن ها از این آسیب‌پذیری ها باشد. این که گاه بیان می شود داده‌های یک کاربر عادی اهمیت خاصی ندارد به طور آشکار اشتباه است.چون این اطلاعات هنگامی که در کناراطلاعات میلیون ها کاربر دیگر قرار گیرد، معنادار بوده است و می‌تواند اطلاعات مهمی را در اختیار تحلیل‌گران قرار دهد.


منبع درآمد تلگرام
تلگرام ظاهرا به فعالیت اقتصادی نمی‌پردازد و منبع درآمدی حتی از طریق پذیرش آگهی نیز ندارد اما تامین مالی تلگرام به چه نحوی انجام می‌پذیرد؟قطعا می توان گفت که منبع اصلی درآمد آن فروش اطلاعات کاربران خصوصاً کاربران ایرانی است …
منبع باشگاه خبرنگاران جوان


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: حضرت مادر (س) [عضو] 
5 stars

هنوزم مردم این تلگرامو کنار نزاشتن

1397/03/25 @ 21:09


فرم در حال بارگذاری ...