20
مهر

کجا میخوای بری چرا منو نمیبری؟؟؟؟

کجا میخوای بری
چرا منو نمیبری …
حسین
این دم آخری
چقدر شبیه مادری …
قرارمون چی شد
که بی قرار هم باشیم
حسین …
هرچی که پیش اومد
باید کنار هم باشیم …

آه از دل زینب 

التماس دعا


free b2evolution skin
20
مهر

السلام علیک ایها العبد الصالح


برای دیدن عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.


free b2evolution skin
6
آذر

نامه امام حسين عليه السّلام به مردم كوفه‏

 

 

«هنگامى كه رهسپار آن ديار شد و پى برد كه دست از ياريش كشيده ‏اند»

امّا بعد؛ اى مردم، هلاكت و اندوه بر شما باد! كه با آن شور ما را  خوانديد تا به فرياد شما رسيم، و ما شتابان آمديم، با همان شمشير كه پيش از اين در دستان ما بود بر سر ما كشيديد، و آتشى كه بر دشمن خود و شما افروخته بوديم بر ما افروختيد!

يك پارچه بر ضدّ دوستان و كمك دشمنتان گرد آمديد، با اينكه آنان نه رفتار عادلانه‏اى با شما داشتند، و نه شما چشم اميدى به خير ايشان داشتيد، نه بدعتى از جانب ما سر زده، و نه نظر و رأى سستى از ما بروز كرده است.

نفرين بر شما! چرا آنگاه كه شمشير در نيام بود و دلها آرام، و تصميم نااستوار (پيش از بيعت با مسلم) ما را رها نساختيد!؟ چونان پرواز ملخ بسوى فتنه پريديد، و همچون پروانه در آتش آن افتاديد، پس هلاكت و لعنت بر ستمگران امّت؛ و پس مانده ‏هاى احزاب؛ و رهاكنندگان قرآن، و تف شيطان، و تحريف‏ كنندگان كلام (همانها كه راز معانى از كلمات برگرداندند)، و بر خاموش‏ كنندگان سنّتها باد! بر آنان كه زنازاده را به نژاد متّصل مى ‏سازند، و بر مسخره ‏كنندگان، آنان كه قرآن را پاره پاره كردند، به خدا سوگند كه اين پيمان شكنى و بي وفائى عادت ديرينه شماست، كه خون شما با آن پيوسته و آميخته است، و ريشه ‏اتان بر آن استوار.


شما براى صاحب خود بدترين ميوه گلوگير، و براى غاصب لقمه‏ اى گوارا!

هان؛ كه لعنت خدا بر عهدشكنان باد! آنان كه سوگندها و عهود را- پس از استوار كردن آنها- مى‏ شكنند، در حالى كه خداى را بر خويشتن ضامن كرده‏ اند.


هان؛ هم اكنون اين فرد ناپاك زاده (ابن زياد) پسر ناپاك زاده، در انتخاب دو چيز پافشارى مى ‏كند: يا عقيده و ايمان، و يا پذيرش خوارى و مذلّت، در حالى كه هر گونه پستى از ما بدور است. خداوند و پيامبر و مؤمنان، و نيز پاكدامنان، و افراد با غيرت، و شخصيتهاى سربلند نمى‏ پسندند كه طاعت فرومايگان را بر قتلگاه بزرگواران ترجيح دهيم، و من با همين افراد اندك از خانواده‏ ام، در برابر دشمن سر سخت و پرشمار مقاومت مى‏ كنم، هر چند كه ياران تنهايم گذاشته‏ اند.

هان! بدانيد كه آنان جز به اندازه سوار شدن بر اسب منتظر نمانند تا اينكه آسايى جنگ به‏ چرخش افتد، و گردن ها آويزان شود. اين عهدى است كه پدرم عليه السّلام به من سپرد، پس رأى خويش گرد آريد، سپس حيله و نيرنگتان را در باره من به كار بنديد، و مرا مهلت مدهيد، من بر خدا- كه پروردگار من و شما است- توكّل كردم، هيچ جنبنده‏ اى نيست مگر آنكه او گيرنده موى پيشانى اوست بى ‏شكّ پروردگار من بر راه راست است.

 

(تحف العقول ،حسن بن علی ابن شعبه شعرانی، ترجمه جعفرى، ص: 223)

 



free b2evolution skin
25
آبان

زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن ...

 

 

 

امام صادق عليه ‏السلام:

لا تَدَع زيارَةَ الحُسَينِ بنِ عَلىّ عليه السلام و مُر اَصحابَكَ بِذالِكَ، يَمُدُّ اللّه فى عُمرِكَ و يَزيدُ اللّه فى رِزقِكَ و يُحييكَ اللّه سَعيدا و لاتَموتُ اِلاّ سَعيدا و يَكتُبكَ سَعيدا؛


زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در اين صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زياد مى كند و زندگى ات را همراه با سعادت مى كند و جز سعادتمند نمى ميرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى كند.

 

كامل الزيارات ص 152

 




free b2evolution skin
25
آبان

پاداش زیارت امام حسین علیه السلام / خداوند، به ذات خود، قسم ياد كرد كه...

 

امام باقر علیه السلام:

اِنّ الحُسَينَ صاحِبَ كَربَلا قُتِلَ مَظلوما، مَكروبا عَطشانا، لَهفانا فآلَى اللّه‏ُ عَزَّوَجلّ عَلى نَفسِهِ اَن لا ياتيَهُ لَهفانٌ و لا مَكروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لا عَطشانٌ و لا مَن بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَينِ بنِ عَلىٍّ علیه السلام اِلَى اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه‏ُ كُربَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنبَهُ وَ مَدَّ فى عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فى رِزقِهِ فَاعتَبِروا يا اُولـِى الاَبصار؛


حسين، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لب تشنه و مصيب ‏زده به شهادت رسيد. پس خداوند، به ذات خود، قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت‏ زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه ‏اى و هيچ بَلا ديده ‏اى به خدا روى نمى‏ آورد و نزد قبر حسين علیه السلام دعا نمى ‏كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمى ‏سازد، مگر اين‏كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده مى‏ كند و گناهش را مى‏ بخشد و عمرش را طولانى و روزى ‏اش را گسترده مى ‏سازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد!

 


بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 98، ص 46، ح 5

 



free b2evolution skin
19
آبان

ستاره سرخ محشر

 

 

قال على بن الحسین ( علیه السلام ):


تزهر أرض کربلا یوم القیامة کالکوکب الدرى وتنادى انا ارض الله المقدسة الطیبة المبارکة التى تضمنت سید الشهداء و سید شباب اهل الجنة .

 


امام سجاد ( علیه السلام ) فرمود :


زمین کربلا ، در روز رستاخیز ، چون ستاره مرواریدى مى ‏درخشد و ندا مى ‏دهد که من زمین مقدس خدایم ، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است .

 

 

منبع : کتاب ادب الطف ، ج 1، ص 236، به نقل از کتاب کامل الزیارات، ص 268.

 



free b2evolution skin
19
آبان

حرارتی که هرگز سرد و خاموش نمی شود !!

 

 

 

قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى اللّه علیه و آله :


اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً.

 

پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود :

براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود .

 

منبع : کتاب جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556

 



free b2evolution skin