28
اسفند

اولین کسی که با امام زمان بیعت کرد

⁉️ اولین بار چه کسی با امام زمان بیعت کرده؟

? پاسخ: از روايات چنين استفاده میشود که اولين کسى که با حضرت مهدى بيعت کرده وبه دست مبارک آن جناب بوسه میزند، حضرت جبرئيل امين فرشته مقرب الهى است.

از امام صادق روايت است که فرمودند: (آنگاه که خداوند به حضرت قائم اجازه خروج دهد، آن حضرت به منبر رود، پس مردم را به سوى خويش دعوت کند، و به خداوند سوگندشان دهد، و به حق خويش آنها را بخواند، و به اينکه بين ايشان به رَوش رسول خدا رفتار کند و به کردار آن حضرت عمل کند. آنگاه خداوند جبرئيل را مى فرستد که نزد او بيايد، جبرئيل در حجر اسماعيل نزد آن حضرت مى آيد و میگويد: به چه چيز مردم را مى خوانى؟

?حضرت قائم دعوت خود را به او خبر دهد. جبرئيل میگويد: من نخستين کسى هستم که با تو بيعت میکنم، دست خود را براى بيعت باز کن، پس دست به دست آن حضرت گذارد، و بیش از ۳۱۰ مرد نزد او بيايند و با او بيعت نمايند، و در مکه مىماند تا يارانش به ده هزار نفر برسد، سپس از آنجا به مدينه رهسپار گردد.

#پرسش_و_پاسخ_مهدوی ۲۹


free b2evolution skin
10
اسفند

اولین نشست عمومی جشنواره امام مهدی (ع) برگزار شد

 

به گزارش خبر نگار مدرسه ی حضرت زینب (س) پس از گذشت یک هفته از آغاز دومین جشنواره امام مهدی (عج) در مدرسه علمیه حضرت زینب (س)، اولین نشست عمومی این جشنواره با موضوع «دشمنان امام زمان (عج) وبا حضور سخنران ومحقق برجسته حجه الاسلام و المسلمین رایگان برگزار شد .
حجه الاسلام و المسلمین رایگان در آغاز سخنان خود ضمن بیان ضرورت پرداختن به مسئله شناخت دشمنان امام زمان (عج)خطاب به طلاب حاضر در نشست گفت : ما به طور جدی به مساله مهدویت خصوصا  دشمنان حضرت قبل وپس از ظهور بپردازیم و این از وظایف مهم منتظران حضرت است چرا که قرار نیست با آمدن امام زمان (عج)مردم جهان خود به خود اصلاح شوند بلکه اسباب زمینه سازی ظهور حضرت باید به وسیله مومنان فراهم شود .
وی خاطر نشان کرد : در میان اقوام گذشته خداوند در قران کریم به بیان احوالات بنی اسرائیل بیشتر پرداخته است وپیامبر اکرم (ص) در خصوص این مسئله فرمود ند :زیرا آنچه در بنی اسرائیل اتفاق افتاده در امت من نیز خواهد افتاد .
وی سپس به تشریح مثلث استکبار در دوران حضرت موسی (ع) با رئوس زر ، زور وتزویر پرداخت و مصادیق این سه حیطه را بیان کرد وافزود : متاسفانه چنین نظام استکباری در سه ضلع زر و زور و تزویر در آخر الزمان نیز قطعا در مقابل امام زمان (ع) خواهد ایستاد .
حجه السلام والمسلمین رایگان دشمنان اصلی امام زمان (عج) که در جهان معاصر با حضرت مبارزه می کنند را صهیونیسم ، صهیونیسم یهودی وصهیونیسم مسیحی خواند وگفت : امروز جریانی به نام «صهیونیسم مسیحی» بر دنیا سیطره دارد که توانسته تا عمق خانه های مانیز نفوذ کند چرا که میدانند تنها مکتبی که مقابل آنها ایستاده مکتب شیعه است ومی دانند که ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمانند .
وی در ادامه این مطالب افزود : نگاه شما به مسائل دنیا باید دینی باشد نه نگاه سیاسی ،آمریکائیها متوجه این اصل شده اند که مهمترین مسائل، مسائل دینی سپس سیاسی وبعداقتصادی است .لذا امروز نیز نگاه سیاستمداران آمریکائی ، نگاه دینی عقاید موجود است وبا این نگاه برای جهان برنامه می ریزد .
وی آمریکائی ها را پروتستانی خواند که پس از جنگ جهانی دوم نام خود را ” اوان جلست” گذاشتند و گفت :آنها معتقدند یهود برترین نژاد وفرزندان خدایند و منتظر موعودشان به نام مسیحا هستند آنان را به تاج وتخت داوود وسلیمان برساند .
وی افزود : آنها معتقدند که باید یهود را تقویت کرده و مقدمات ظهور مسیح را طی جنگی به نام آرماگدون که جنگ بین یهود واسلام وبه عبارتی یهود وامام زمان است (جنگ بین مسیح وضد مسیح )فراهم کنند .
استاد رایگان با ارائه چند آمار از اوان جلست ها در آمریکا گفت : در آمریکا تا کنون 1500فرقه پروتستانی که اکثرا سپرد اوان جلست هستندهمچنین از 400هزار کلیسای موجود در آمریکا بالغ بر 110 هزار کلیسا با عقاید آنها هستند .
وی اظهار کرد:اکنون آنها خشت خشت معبد سلیمان را آماده دارند و منتظرند تا جو دنیا به گونه ای شود که توجهات از فلسطین برداشته شود تا به محض این غفلت با تخریب مسجدالاقصی ، مسجد الاصخه وبیت المقدس بلا فاصله معبد سلیمان را بسازند .
وی با بیان اینکه صاحبان و حامیان هالیوود در آمریکا یهودیان هستند گفتند :70 درصد فیلم های هلیوودی به سمت مسائل آخر الزمان و با هدف مبارزه با امام زمان (عج)است وی افزود :امروز دشمنی با امام زمان (عج)به شکل فرهنگی است و معتقدند که برای رسیدن به اهدافشان باید جوانان دنیا را با مواد مخدر وبمب سکس از بین ببرند .
حجه الاسلام والمسلمین رایگان در پایان برای اطلاع بیشتر مخاطبان از عقاید واهداف دشمنان امام زمان خصوصا اوان جلست های سا یت و مجله موعود را مصرفی کرد .

 



free b2evolution skin
7
اسفند

دل مادرم زهرا (س) از پهلویش شکسته تر است!

 

حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در یکی از تشرفات پس

از شکوه و گلایه از وضعیت حجاب و فرهنگ با مظلومیت

تمام فرمودند:

دل مادرم زهرا (س) از پهلویش شکسته تر است!

و بعد از این کلام ، آن حضرت گریه کردند .

در اینجا امام زمان ارواحنا فداه فرمودند : دل مادرم از

پهلویش شکسته تر است و در جای دیگر حضرت زهرا

(س) خطاب به علامه میر جهانی که از آن حضرت پرسیده

بود احوال شما چطور است ، فرموده بودند :


دلی شکسته تر از من در آن زمانه نبود

در این زمانه دل فرزند من شکسته تر است


این شعر فارسی را حضرت فاطمه زهرا (س) در مظلومیت

خود و فرزندش حضرت مهدی (عج) خوانده و از طریق مرحوم

علامه سید محمد حسین میر جهانی طباطبائی به ما

رسانده اند تا شاید ما تکانی بخوریم و از خواب غفلت بیدار

شویم . به طوری که مراقب باشیم تا عمل ناشایستی از ما

سر نزند و به وضعیت حجاب زنان در جامعه و اوضاع فرهنگی

کشور مخصوصاً در مدارس و دانشگاه ها با جدیت کامل

رسیدگی نماییم .


درد صاحب الزمان (عج)، ص88

 



free b2evolution skin