3
دی

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز اول ) / ملائکه بال های خود را برای طلبه ای باز می کنند که با نیت صادق در این راه قدم گذاشته باشد .

 

 

به همت مدیریت مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد ، این مدرسه میزبان عالم گرانقدر حجت الاسلام زهرایی از استان قم بود .


حجت الاسلام زهرایی طی حضور پر برکت خود در مراسم صبحگاه خواهران این مدرسه به مدت 5 روز به شرح زیارت عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداختند . همچنین طلاب و اساتید سایر مدارس استان نیز در این روزها جهت بهره مندی از نفس جان پرور این عالم بزرگوار ، در مجالس درس استاد زهرایی شرکت نمودند .


حجت الاسلام زهرایی در روز نخست این محفل نورانی ، ضمن توجه دادن خواهران به هدف از آمدن به حوزه ، از طلاب حاضر خواست تا نیت خود را از آمدن به حوزه صادق کنند ایشان فرمودند : ملائکه بال های خود را برای طلبه ای باز می کنند که با نیت صادق در این راه قدم گذاشته باشد . همچنین از طلاب خواستند تا منیت را از خودشان دور کنند چرا که این منیت ها انسان را از درگاه الهی سقوط می دهد .


حجت الاسلام زهرایی با اشاره ای لطیف در خصوص توبه فرمودند : همینطور که آب اقسام مختلفی دارد و بهترین آب در پاک کردن نجاست ظاهری آب باران است ، برای توبه از گناهان نیز بهترین راه گریه بر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است .


ایشان در خطاب آخر خود به طلاب فرمودند : آن چه که خدا بر همه واجب دانسته انجام واجبات و ترک محرمات است ، اگر موفق شدیدمکروهات را هم ترک کنید و اگر موفق شدید مستحبات را هم به جا آورید .

ایشان فرمودند : یا اصلا وارد راه عرفان و سیر و سلوک نشوید یا اگر خواستید وارد شوید مراقب باشید  در دام صوفی ها و درویش ها و جاهلانی که فقط چند مکاشفه بر ایشان شده گرفتار نشوید ، بلکه به سراغ علما بروید چرا که عالم اگر هم اشتباهی کند ، پس از فهمیدن فورا بر می گردد .

 

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز دوم )

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز سوم )

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز چهارم )

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز پنجم )


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...