17
فروردین

چرا آقای خامنه ای

آقای خامنه ای از دیدگاه شخصیتهای سیاسی و مذهبی جهان


?کاندوليزا رايس(وزیرسابق امور خارجه آمریکا ومشاور ارشد جرج بوش ):
رهبر ايران مي‌تواند نقشه‌هايي را که بهترين ذهن‌ها ،
با صرف بيش‌ترين بودجه‌ها ، در زماني بسيار طولاني کشيده و مجرياني ماهر، اجراي آن را به عهده گرفته‌اند ،
با يک سخنراني يک‌ ساعته خنثي کند.

 
?دکوئيار (رییس اسبق سازمان ملل متحد):
نقل از علی اکبر بشارتی وزیر اسبق کشور:
پس از ملاقات، دکوئیار به من گفت: رییس جمهور شما (آن موقع آقای خامنه ای رییس جمهور ایران بودند) از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصيل شده است.
گفتم: چطور؟
گفت: من از چند دانشگاه معتبر دنیا مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و بیش از ۳۰ سال است که کار سیاسی می کنم و ۱۰ سال است که دبیر کل سازمان ملل هستم. در این مدت کمتر شخصیت سیاسی و رییس جمهوری هست که وی را ندیده و با او گفتگو نکرده باشم ولی تاکنون شخصیتی سیاستمدارتر و هوشمندتر از رییس جمهور شما ندیده ام.


?عده اي به ” آيت الله بهجت ” گفتند:
آقاي خامنه اي جوان است براي رهبر شدن ! آيت الله بهجت در جواب آن عده فرمود: همان يك باركه گفتند حضرت علي عليه السلام جوان است و ايشان را از خلافت منع كردند ، براي هفت پشتمان كافي است .


?روزي بعد از ملاقات آيت الله خامنه اي با ” آيت الله بهاءالديني ” ، از ايشان مي پرسند كه آيا ديروز مقام معظم رهبري به اينجا آمده بودند؟ ايشان در جواب مي فرمايند: بله چند دقيقه خورشيد? در اينجا تابيد و رفت ، او چون خورشيد? داراي خير و بركات است…


?کوفي عنان( دبیر کل سابق سازمان ملل):
من با شخصیت های مختلفی از جمله ژاک شیراک و هلموت کهل دیدار داشته ام که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته ام. ولی در ملاقات با ایشان احساس کردم هنوز کسی را مثل ایشان ندیده ام. شخصیت معنوی ایشان چنان مرا تحت تاثیر قرار داد که پیش خودم فکر کردم چرا شخصيتی مثل من باید دبیر کل سازمان ملل باشد. پس از این دیدار شخصیت هایی که مرا جذب کرده بودند همه را به فراموشی سپردم.


?علامه عظيم الشان حضرت آيت الله حسن زاده آملي ،
جلوي حضرت آقا دو زانو نشسته و ايشان را مولا خطاب مي كنند، حضرت آقا ناراحت شده و به علامه مي فرمايند: اينكار را نكنيد.
علامه حسن زاده مي فرمايند:
“اگر يك مكروه از شما سراغ داشتم اين كار را نمي كردم.”


?مرحوم محمد تقي بهلول نقل كرده است:
من در طول مدت عمرم ، امرا و صاحب منصبان زيادي را ديده ام، اما كسي را به لحاظ بي رغبتي به مقام و منصب دنيايي ، همپاي ” آقا ” نديده ام.
وقتي در زندگي روزمره او را از نزديك مي بينم حس مي كنم كه ذره اي ميل به دنيا طلبي در او وجود ندارد .


?روزی آقاي خامنه اي از سفر آمده بودند و به خدمت امام خميني رسيدند. همين كه امام ، آقاي خامنه اي را ديدند گفتند: وقتي شنيدم هواپيماي شما در فرودگاه نشست ، خيالم راحت شد. سپس فرمودند: هرموقع كه شما به سفر مي روي من مضطرب هستم تا برگردي ، خيلي سفر نرو !!
?امام خمينی (ره) :
” الحق ايشان (آقاي خامنه اي) شايستگي رهبري را دارند”

 
?پوتين (رئيس جمهور روسيه) :
با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت الله خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد. حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود. من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.
http://www.siasi.porsemani.ir/node/1869

? چرا خامنه ای؟؟؟ (۱۲)
?مرجع عاليقدر، آیت الله سیستانی:
من زمان آقای خمینی هرشب برایشان دعا می کردم و امروز برای آقای خامنه ای هرشب دعا می کنم، شما سلام مرا به همه برادران برسانید.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910114000176


?علامه حسن زاده آملی:
“گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.”
این جملات وقتی بیش‌تر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌ا… طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج). راهی که حسن‌زاده در پیش دارد، خاک آن، توتیای چشم طباطبایی.


free b2evolution skin
12
فروردین

باب حطه


ابن عباس نقل می کند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند:
《عَلِیُّ بْنُ أَبِی‌طَالِب(ع) بَابُ حِطَّةٍ، مَنْ دَخَلَ مِنْهُ کَانَ مُؤْمِناً، وَ مَنْ خَرَجَ مِنْهُ کَانَ كافراً》
♦️على بن ابی طالب(ع) باب حطّه است.
هرآن كس در آن داخل شود مؤمن، و هر آن كه از آن خارج شود كافر است.(۱)
?اما کلمه حِطَّة از آیه ی ۱۶۱ سوره اعراف گرفته شده است؛
خداوند متعال می فرماید :
?《وَ إِذْ قِيلَ لَهُمُ اُسْكُنُوا هٰذِهِ اَلْقَرْيَة..وَ قُولُوا حِطَّةٌ وَ اُدْخُلُوا اَلْبٰابَ سُجَّداً نَغْفِرْ لَكُمْ خَطِيئٰاتِكُمْ سَنَزِيدُ اَلْمُحْسِنِينَ》
♦️هنگامی که به آنها (بنی اسراییل) گفته شد:
در این شهر سکونت گزینید و بگویید: [خداوندا،] گناهان ما را فرو ریز و سجده کنان از دروازه ی شهر درآیید، تا گناهان شما را بر شما ببخشاییم.
به زودى بر اجر نیکوکاران بیفزاییم.
در این آیه، مشهور مفسران شیعه و سنی مراد از «القَریَة» را شهر بیت المقدس می دانند، که آیه ی《یاقَومِ! ادخُلوا الاَرض َ‌المُقَدَّسَةَ الَّتی کَتَبَ اللّهُ لَکُم..》 مؤیّد آن است.
وبرخی بر این باورند که فرمان ورود یاد شده در آیه، مربوط به پس از رهایی بنی اسرائیل از وادی تیه است.
در هر صورت دست کم این معنای سربسته را می‌توان از آیه برداشت کرد که خداوند، بنی‌اسرائیل را فرمان داد که با حالتی خاص، از دری معین وارد بیت المقدس شوند، وعبارت مشخصی را بر زبان آورند تا خداوند از خطاهای گذشته آنان درگذرد.(۲)
?منابع:
۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۰، ص۷۶
۲)مجمع البیان طبرسی، ج۱، ص۲۴۷


free b2evolution skin
19
اسفند

ولایت فقیه


free b2evolution skin
24
اردیبهشت

مقام معظم رهبری از نگاه دیگران./اي کاش ايشان دبير کل سازمان ملل بودند

 

کوفی عنان
وي افتخار رهبري مقام معظم رهبري را نه فقط مخصوص ايراني‌ها، بلکه تمام مسلمانان دانسته، مي‌گويد: ايراني‌ها و مسلمانان، بايد افتخار کنند که چنين رهبري دارند. اي کاش ايشان دبير کل سازمان ملل بودند! کوفي عنان که مقام دبير کلي سازمان ملل را به عهده داشت، در ملاقات با رهبر معظم انقلاب، چنان مجذوب شخصيت مقام معظم رهبري شد که مي‌گويد: «من با شخصيت‌هاي مختلفي مانند ژاک شيراک و هلموت‌کهل، ديدار داشته‌ام که به شدت تحت تأثير قرار گرفته‌ام؛ ولي در ملاقات با وي احساس کردم هنوز کسي را مثل او نديده‌ام. شخصيت معنوي وي چنان مرا تحت تأثير قرار داد که پيش خودم فکر کردم چرا شخصيتي مثل من بايد دبيرکل سازمان ملل باشد. پس از اين ديدار، شخصيت‌هايي که مرا جذب کرده بودند، همه را به فراموشي سپردم».
وي همچنين گفت: «هميشه معتقد بودم که شخصيت‌هاي معنوي و عرفاني، از مسايل سياسي، اطلاعي ندارند؛ ولي در ديدار اخير، وي را در اوج قداست، شخصيتي سياسي ديدم؛ به طوري که آنچه از سياسيون بزرگ در ذهنم بود، همه را پاک کردم».

*****************

ولاديمير پوتين
ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه در مورد مقام معظم رهبري مي گويد «با توجه به مطالعاتي که من درباره مسيح داشته‌ام، در ملاقات با رهبر ايران، تمام ويژگي‌هاي نوشته شده براي مسيح را در آيت‌الله خامنه‌اي ديدم و برايم متجلي شد که حکيم بزرگي در ايران نشسته است و به ذهن من خطور نمي‌کرد که او تا اين حد همه جانبه نگر باشد. او حکيم و دانشمندي است که تصميم‌گيري و تنظيم سياست ايران با اوست و با وجود درايت و هوش سرشار وي، هيچ خطري متوجه ايران نمي‌شود. من در ملاقات با او معناي واقعي قانون اساسي جمهوري اسلامي و مفهوم ولايت فقيه و ولايت علماي ديني را که شنيده بودم، فهميدم»


free b2evolution skin
3
آبان

دو ستان عصر ظهور

 

 

ایا اینقدر با برادران دینی مان صمیمی هستیم که بدون هیچ

دغدغه ای  هنگام  نیاز سراغ کیف پول همدیگر برویم وبه قدر

نیازمان برداریم


درجه صمیمیتمان چقدر است.برای منتظر بودن چقدر باید

شخصیتمان وسعت داشته باشد


جمعی به خدمت امام باقر علیه السلام رسیده بودندو ادعای

امادگی برای سربازی حضرت را ابراز کردند. حضرت از ایشان

پرسیدند:ایا چنین است که یکی از شمابدون اجازه سراغ

کیسه پول برادر دینی اش برودوبه مقدار نیازش پول بردارد

پاسخ دادند:نه. حضرت فرمودند :پس ایشان در خونشان

پخیل تر از مالشان خواهند بودو فرمودند:یاران قائم ما از

کیسه پول برادر خود بر می دارندوبرادرش مانع نمی شود

 

اختصاص شیخ مفید ص24

 


free b2evolution skin