26
خرداد

آثار بین‌المللی تجدید رای پرشمار مردم به نظام جمهوری اسلامی

آثار بین‌المللی تجدید رای پرشمار مردم به نظام جمهوری اسلامی

 

حضور پرشکوه مردم شریف ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری که روز گذشته غالب رسانه‌های جهان به آن اعتراف داشتند، نه‌ تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز کاملا به نفع جمهوری اسلامی است. حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع به‌منزله تایید سیستم حکومتی و شیوه انتخاباتی است. کسی که در انتخابات شرکت می‌کند قطعا اهدافی دارد و پذیرفته است که این سیستم می‌تواند او را به اهداف و خواسته‌هایش برساند، وگرنه در انتخابات شرکت نمی‌کرد. حضور اکثریت قاطع مردم در انتخابات، بلاتردید همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند، رای مجدد به نظام اسلامی است. اکثریتی که در انتخابات شرکت کرده‌اند، سیستم موجود را به‌عنوان بستر رسیدن به خواسته‌های خود پذیرفته‌اند و همین یعنی رای مجدد به نظام اسلامی ایران.

 

سیاست خارجی هر کشوری قطعا با «توان داخلی» آن کشور در تناسب است. هرچه توان داخلی یک کشور بیشتر باشد، این کشور در عرصه بین‌المللی توانایی بیشتری برای ایستادگی بر مواضع خود و تامین منافع ملی دارد. «رئالیست‌های نوکلاسیک» در نظریه‌پردازی‌های خود به درستی به این موضوع اشاره کرده‌اند. از نظر آنان اگرچه نظام بین‌المللی اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر سیاست خارجی کشورهاست اما توان داخلی یا «قدرت بسیج عمومی»، به‌عنوان یک متغیر مداخله‌گر (Intervening Variable)، در سیاست خارجی کشورها تاثیر می‌گذارد. این نظریه‌پردازان به‌خوبی توانستند در تحلیل‌های خود علل فروپاشی اتحاد شوروی را در ناتوانی بسیج توان انسانی تشریح کنند.

 

بر این اساس، در نظام بین‌المللی علاوه بر معادلات و قواعد حاکم بر این نظام، توان داخلی کشورها تاثیرگذار است و بی‌تردید مقبولیت نظام حاکم، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تشکیل‌دهنده توان داخلی است. در نظام‌های مردم‌سالار، حضور ۵۰ تا ۵۵ درصدی در انتخابات از نشانه‌های مقبولیت سیستم تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر شناخته می‌شود و این در حالی است که مشارکت در انتخابات روز گذشته ایران قطعا بیش از ۷۰ درصد بوده است.

 

به این ترتیب، انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نشان داده است که جمهوری اسلامی توان بسیج داخلی را برای اهداف و منافع ملی ایران دارد و این بدان معناست که قادر است در عرصه بین‌المللی خواسته‌های ملت ایران و حقوق حقه خود را پیگیری کند.

 

* وجهه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران

 

بی‌تردید اقبال عمومی به انتخابات ریاست‌جمهوری، در وجهه بین‌المللی کشورمان نیز تاثیر مثبت دارد. رسانه‌های غربی بالاخص از سال ۸۸ به بعد و پس از فتنه سبز، تلاش زیادی کرده‌اند که جمهوری اسلامی را نظامی غیرمردم‌سالار نشان دهند. نه‌تنها رسانه‌های غربی که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی جهان غرب نیز همین رویکرد را در پیش گرفته بودند.

 

حضور گسترده مردم در انتخابات ۹۲، پاسخی قاطع به این ادعاها بود و توانست تلاش‌های غرب برای مخدوش نشان دادن وجهه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند. به بیان مورگنتایی، این انتخابات برای ملت ایران نه‌تنها «کسب قدرت»، بلکه «نمایش قدرت» بود.

 

از سوی دیگر، حضور قدرتمند مردم در انتخابات در شرایطی که برخی از مقامات آمریکایی انتخابات ایران را غیرآزاد و غیرقابل قبول می‌خواندند، طبعا برای مقامات غربی هم چندان خوشایند نیست. کسانی که روزگاری جمهوری اسلامی ایران را به تقلب در انتخابات متهم می‌کردند، دیروز شاهد صف‌های طولانی در شعب اخذ رای در تهران و دیگر شهرهای ایران بودند.

 

* تحریم‌ها و مشارکت در انتخابات

 

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در عرصه بین‌المللی کشورمان با آن روبروست، مساله تحریم‌های یک‌جانبه‌ای است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کرده‌اند و طی ماه‌های منتهی به انتخابات، مستمرا در حال افزایش آنها بوده‌اند. رسانه‌ها و تحلیلگران غربی طی یک‌سال اخیر هیچ ابایی از این ندارند که اذعان کنند، غرب با تحریم‌های مزبور به‌دنبال ایجاد آشوب داخلی در ایران و براندازی جمهوری اسلامی است.

 

وقتی تصریح می‌شود که این تحریم‌ها در نهایت به‌دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، مشارکت بیش از ۷۰ درصدی مردم در انتخابات چه معنایی می‌تواند برای واضعان تحریم داشته باشد؟ حداقل معنایی که از این امر می‌تواند به ذهن دشمنان ایران متبادر شود این است که به هدف خود نرسیده‌اند و مردم ایران حتی اگر خواستار تغییر وضع موجود باشند، این تغییر را در چارچوب نظام اسلامی جستجو می‌کنند.

 

* پویاترین نظام سیاسی خاورمیانه

 

انتخابات دیروز در عرصه منطقه‌ای نیز می‌تواند بار دیگر ثابت کند که ایران دارای پویاترین سیستم سیاسی منطقه است. افکار عمومی جهان یقینا پویایی سیستم سیاسی ایران را با رکود سیستم‌های سیاسی حاکم بر متحدان مرتجع غرب در حاشیه خلیج فارس مقایسه می‌کنند و قطعا از خود سوال می‌کنند که چرا غرب، با ایران چنین است و با شیوخ عرب چنان؟

 

سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله دقیقا بیانگر بازتاب منطقه‌ای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بود. نصرالله انتخابات را «جشن دموکراسی» در ایران دانست. احتمالا افکار عمومی کشورهای مسلمان منطقه نیز در این برداشت با نصرالله هم‌عقیده‌‌اند.


منبع : یزد بانو

 

 


free b2evolution skin
24
خرداد

امام جمعه یزد اول صبح رأی خود را به صندوق انداخت/توصیه ناصری به مردم و مجریان برگزاری چه بود؟

امام جمعه یزد اول صبح رأی خود را به صندوق انداخت/توصیه ناصری به مردم و مجریان برگزاری چه بود؟

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد رأس ساعت ۸ صبح در مسجد روضه محمدیه حضور یافت و با حضور در کنار آرامگاه چهارمین شهید محراب و امام جمعه فقید یزد و قرائت فاتحه برای آنان آرزوی علو درجات کرد.

 

آیت الله ناصری پس از گذراندن مقدمات انجام رأی گیری و نوشتن رأی خود پای صنوق رفت و در جمع خبرنگاران و مسؤولین رأی خود را به صندوق انداخت.

 

وی سپس در جمع خبر نگاران قرار گرفت و از اینکه با صف طولانی جمعیت در اولین دقایق رأگیری مواجه شده است ابراز خرسندی و شگفتی نمود.

 

امام جمعه یزد به مجریان برگزاری انتخابات توصیه کرد تا در حفظ رأی مردم که یک امانت الهی است بکوشند و از مردم نیز خواست اول صبح در شعب اخذ رأی حاضر شوند و این واجب شرعی را به تعویق نیندازند.

 

دیگر مسؤولینی که به همراه آیت الله ناصری رأی خود را به صندوق انداختند جوکار نماینده مردم یزد و صدوق، فلاح زاده استاندار یزد، سیفی فرماندار یزد، سردار  فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد، سردار امان اللهی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد،محمدی رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان استان یزد،  دشتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد و معاونین استاندار  جمعی دیگر حضور داشتند.


منبع : یزد بانو

 

 


free b2evolution skin
20
خرداد

اینفوگرافی / حضور حداکثری مردم در انتخابات

 

http://iusnews.ir/userfiles/files/2008246672.jpg


free b2evolution skin
17
خرداد

ملت ایران در مقابل زورگویی می‌ایستد/ لزوم شرکت با تدبیر مردم در انتخابات

ملت ایران در مقابل زورگویی می‌ایستد/ لزوم شرکت با تدبیر مردم در انتخابات

 

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد اظهار داشت: همه علما و فضلا به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد انتخابات سفارش‌های مؤکد دارند و امام خمینی (ره) نیز بارها در مورد انتخابات سفارش کردند و فرمودند: «شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و الهی است».

 

وی با بیان اینکه ایران یک کشور منحصر به فرد در دنیاست، ادامه داد: حکومت حاکم بر ایران توانست اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا پیاده کند و در مقابل ظلم و ستم دشمنان بایستد و معتقد است اگر قرار است زندگی کنیم، همه باید در کنار یکدیگر و با انسانیت زندگی کنیم و هرگز زیر بار زور و ستم نرویم.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ملت و جمهوری اسلامی ایران با هیچکس دعوا و دشمنی ندارد، چراکه معتقد است همه بنده خدا و دارای کرامت انسانی هستند، اما اگر کسی بخواهد زورگویی کند، در مقابلش می‌ایستد.

 

ناصری تأکید کرد: این از استقلال ما نشأت می‌گیرد و خدا نیز فرموده است که پیشرفت کنید و به اقطار عالم بروید، چراکه هیچکس نمی‌تواند جلوی اسلام و انسان را بگیرد.

 

وی عنوان کرد: این عقیده به سراسر دنیا سرایت کرده و همین مسئله، دشمنان و مستکبران عالم را نگران می‌کند، چراکه ایران اکنون به عنوان یک نمونه از دین و ایمان توانسته به دستاوردهای علمی دست پیدا کند و به همین دلیل دشمن علیه ما توطئه می‌کند.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: یکی از وظایف ما در برابر توطئه‌های دشمن که اکنون در زمان انتخابات به اوج خود رسیده است، شرکت در انتخابات است و باید مانند همیشه در صحنه باشیم و به دشمنان نشان دهیم که توطئه‌ها و دشمنی‌های آنها در ملت ایران اثری نداشته است.

 

ناصری یادآور شد: اگر محکم بایستیم، دشمن موفق نخواهد شد و عقب‌نشینی خواهد کرد و توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که با میلیاردها دلار هزینه علیه ملت ایران کرده است، نقش برآب خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: کشور ایران اکنون برای مردم سوریه و مصر و سایر کشورها الگوست و به یک الگوی جهانی تبدیل شده بنابراین آنها نیز به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند.

 

لزوم شرکت با تدبیر مردم در انتخابات

 

امام جمعه یزد اذعان داشت: همه ملت ایران باید در انتخابات ۲۴ خرداد با عقل و تدبیر شرکت کنند و به انتخاب اصلح دست بزنند تا کسی که به درد کار می‌خورد، وارد عرصه شود و مشکلات مردم را حل کند.

 

ناصری، انتخاب اصلح را نیز در کنار حضور پرشور و گسترده در انتخابات، یک تکلیف دانست و متذکر شد: مردم با توجه به سوابق کاندیداها و روش و منش آنها دست به انتخاب بزنند و احساسات خود را در این مسیر دخیل نکنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بعثت رسول اکرم (ص)، اظهار داشت: این روز یکی از عظیم‌ترین و با شرافت‌ترین روزهاست و باید به بهترین نحو گرامی داشته شود.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: باید به اصل فلسفه بعثت توجه شود، اصلی که براساس آن، انبیای الهی برای هدایت مردم و قرار دادن آنها در مسیر تعالی مبعوث شدند و در این راه رنج‌های بسیاری را نیز تحمل کردند.

 

ناصری تصریح کرد: انسان باید در زندگی سبک و هدف داشته باشد و پیامبران برای نشان دادن سبک و هدف زندگی و راه درست به انسان‌ها، مبعوث شده‌اند و به همین دلیل است که خلقت انسان عبث نیست و هدف از هدایت انسان، رسیدن او به کمال الهی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زندگی ما دو ساختار ظاهری و جاهلی و یک ساختار معنوی دارد، افزود: اگر دنباله‌رو ساختار ظاهری و دنیوی باشیم، عقب می‌مانیم و در نهایت شقاوت نصیب ما خواهد شد و در صورتی که بخواهیم فقط به امور معنوی توجه کنیم و در خانقاه گوشه‌نشینی کنیم و به قدرتی که خدا برای سعادت و آبادانی زندگی به ما داده است، بی‌توجه باشیم نیز ضرر کرده‌ایم.

 

خطیب جمعه یزد اضافه کرد: انسان باید معتدل زندگی کند و دنیا و معنویت را کنار یکدیگر داشته باشد و این صراط هدایتی است که پیامبر اسلام (ص) به ما نشان داده است.

 

وی در پایان تصریح کرد: باید در زندگی برای پیدا کردن اصل زندگی و راه رستگاری تلاش کنیم و در این مسیر به بالاترین درجات دست پیدا کنیم.

 

منبع : یزد بانو

 

 


free b2evolution skin
17
خرداد

همه کاندیداها در ۲۴ خرداد از رأی مردم تمکین کنند

 

همه کاندیداها در ۲۴ خرداد از رأی مردم تمکین کنند

 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه تهران با تأکید بر اینکه موفقیت در عرصه‌های فردی و اجتماعی نه با زد و بندهای سیاسی بلکه با تقوا شکل می‌گیرد اظهار داشت: فضای کشور انتخاباتی است و ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم از این رو همه کاندیداها باید به این آیه قرآن که می‌فرماید برای خدا حریم نگه دارید تا مورد عنایت خداوند قرار گیرید توجه داشته باشند.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته از جمله شهادت امام کاظم (ع) و سالگرد ارتحال امام راحل عظیم‌الشأن تصریح کرد: مردم برای حضرت امام (ره) سنگ تمام گذاشته و نشان داده‌اند امام خود و ۱۵ خرداد را فراموش نکرده‌اند.

 

خطیب موقت تهران در ادامه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه اشاره و تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که این تفکر غلط که می‌گوید شیعه فقط اهل گریه است، جا بیفتد چرا که شیعه مکتب اعتدال است.

 

وی به در پیش بودن نیمه شعبان و روز پاسدار و روز جانباز اشاره کرد و افزود: ما باید این مناسبت‌ها را گرامی بداریم.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه، ۲۰ خرداد سالروز شهادت اولین مجتهد شهید نهضت امام (ره) مرحوم آیت‌الله سعیدی است گفت: وی که زیر شکنجه‌های طاغوتی مقاومت کرد، خون پاکش را در این راه داد.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم مهمترین مسئله امروز کشور را انتخابات عنوان و تصریح کرد: ما انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، انتخابات شوراها و انتخابات خبرگان را در دو استان کهگلیویه و بویراحمد و ارومیه در پیش داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: این انتخاب یک پیام دارد و آن این است که امروز مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند در حالی که در قرن‌های گذشته کمترین ارزشی برای این مردم که صاحب این خانه هستند قائل نمی‌شدند اما به برکت پیروزی انقلاب بیش از ۳۳ انتخابات در کشور برگزار شده است.

 

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: همه انتخابات کشور زیرنظر دوربین‌های دنیا قرار داشته اما انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری بین‌المللی شده است.

 

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در سوریه، حزب‌الله لبنان و تمام انقلابیون دنیا به انتخابات هفته آینده ایران چشم دوخته و منتظر هستند که سرنوشت انتخابات را ببینند.

 

وی با بیان اینکه، بنده برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ مطلب نوشته‌ام ادامه داد: اولین نکته و مسئله اول، مسئله حضور است چرا که برای دشمنان عدم حضور مردم در انتخابات بسیار مهم محسوب می‌شود.


صفحات: 1· 2


free b2evolution skin
17
خرداد

شرکت در انتخابات = هراس دشمنان

 

در این روز های نزدیک به انتخابات دائماً می گویند شرکت در انتخابات باعث ایجاد هراس در دل دشمنان می شود .

 

شاید کسی بگوید : مگر چه قدر مفید است ؟

 

به روایت زیر توجه کنید متوجه اهمیت آن می شوید .

 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمودند : مردی نزد پیامبر صلی الله و علیه و اله آمد .

حضرت به سفیدی ریش او نظر کرد و فرمود :نور است .  هر کس ریش خود را در راه اسلام سفید کند برایش در قیامت نور خواهد بود .

 

آن مرد ریش خود را با حنا خضاب کرد سپس نزد پیامبر صلی الله و علیه و آله آمد .

 

آن حضرت با دیدن خضاب فرمود : نور و اسلام است .

 

آن مرد بار دیگر ریش خود را با رنگ مشکی خضاب کرد .

 

آن حضرت فرمودند : نور و اسلام و ایمان و موجب محبت همسرانتان و هراس در دل دشمنانتان است .

 

(مفاتیح الحیاة ، آیت الله جوادی آملی ، ص 330)

 

 

 

حالا شما قضاوت کنید !!


 

وقتی به فرموده پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله سیاهی رنگ ریش یک مسلمان باعث هراس در دل دشمنان می شود پس چه طور حضور چشمگیر مردم در انتخابات باعث هراس دشمن نمی شود ؟

 

بیایید همه با هم در دل دشمن هراس ایجاد کنیم و در زمان حال راه آن شرکت گسترده در انتخابات است .

 

پس همه در انتخابات شرکت کنیم و دیگران را نیز به این کار مهم دعوت کنیم تا همه ما در حفظ اسلام سهیم باشیم .

 

 


free b2evolution skin