21
فروردین

معرفی کتاب مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی

? معرفی کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی»
نگاهی گذرا به جریان افراط گرای شیعی (شیرازی)

✏مولف : صالح قاسمی

?ناشر کتاب : سلمان پاک

?تعداد صفحات : 272

?هر دو عبارت «مرجعیت موروثی» یا «تشیع انگلیسی» که همان عنوان کتاب حاضر است، در شناخت و تبیین جریان افراط گرای شیعی در عصر حاضر بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ چرا که از طریقی، خاندان شیرازی که لیدر اصلی این جریان افراط گراست، مرجعیت را میراث خاندانی خویش می داند و از طرف دیگر، ارتباط و وابستگی عوامل در صحنه این جریان، به سرویس های اطلاعاتی عربی، غربی و خصوصاً انگلستان، غیرقابل انکار است.

?اگر که تا دیروز از سلفیان منتسب به اهل سنت و تکفیری های وهابی نگران بودیم؛ اما امروز به برکت سازمان های اطلاعاتی سه گانه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی، شاهد ولادت و رشد جریان «تکفیری و تجهیلی» نوینی در درون جوامع شیعی هستیم. طی سال های اخیر، این جریان مدعی مرجعیت موروثی که باگذشت زمان، وابستگی آن به سرویس‎های اطلاعاتی انگلستان و ایالات متحده، آشکارتر می گردد به دنبال توسعه نفوذ خود به هیئت های مذهبی و ترویج نوعی از سکولاریسم به نفع دشمنان نظام اسلامی‎مان است.

?رهبر فرزانه ‎انقلاب‎اسلامی نیز در مناسبت های مختلف بر کلیدواژه های «تسنن آمریکایی» و «تشیع انگلیسی» تأکید داشته اند. در یکی از این موارد، ایشان در سال 1394 در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در فرمایشات‎شان تصریح کردند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، این ها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»

?بنابراین، این جریان ‎های تکفیری با هر دو قسم منتسب به سنی و شیعی اش، به مثلث شوم انگلیس، آمریکا و اسرائیل خدمت بزرگی می‎کند، که امت اسلامی به طور عام و محور مقاومت به طور خاص را به ضعف بکشانند، آن هم با مشغول کردن مسلمانان به فتنه های مذهبی و جنگ های داخلی ویران کننده، که مدرن ترین و قوی ترین سلاح های نظامی غرب از انجام آن عاجز بودند.

اینجاست که اهمیت انذارهای راهبردی، اکید و مکرر رهبر معظم انقلاب در باب لزوم حفظ وحدت بین فرق‎اسلامی، بیشتر فهمیده می‎شود و عمق خیانت این جریان افراطی و انحرافی شیعی نیز بهتر درک خواهد شد.

?از جریان افراط‎گرای «تشیع انگلیسی» و ماهیت فکری آن چه می‎دانید؟ ارتباط مفهوم «مرجعیت موروثی» با جریان شیرازی‎ها چیست؟ پاسخ بسیاری از این سوالات و ناگفته‎های روشنگرانه دیگری همچون مطالب زیر را در این اثر خواهید یافت؛ تاریخچه فکری جریان وحدت‎شکن شیرازی‎ها، مکاتبات و حمایت‎های ساواک از سیدحسن شیرازی در مقابله با امام موسی صدر و شهید چمران در سوریه و لبنان، فتاوا و مکاتبات مراجع عظام نجف در مورد مرجعیت سیدمحمد شیرازی، بازخوانی جعل مناسبت‎های دینی و بدعت‎هایی همچون؛ «هفته برائت» ، «روز نصرت امامین عسکریین» ، «غدیر ثانی»، «اصرار بر قمه زنی» و …، سرمایه‎گذاری و طراحی نظریه‎پردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازی‎ها، فصل مشترک جریان شیرازی‎ها و جریان‎های لندن‎نشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقه‎افکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازی‎ها و تشیع انگلیسی و اصلی‎ترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعت‎های این جریان در مجامع مذهبی.


free b2evolution skin
17
بهمن

فریاد مهتاب

کتاب فریاد مهتاب از مهدی خدامیان آرانی نشر بهار دلها

برای دانلود از اینجا کلیک کنید


free b2evolution skin
11
بهمن

چه کسی ماشه را خواهد کشید

کتاب “چه کسی ماشه را خواهد کشید” شامل زندگی نامه داستانی? شهیدغلامعلی پیچک?? از فرماندهان جبهه می باشد. محتوای آن عبارت است از:
کتاب حاضر شامل زندگی نامه داستانی شهید غلامعلی پیچک می باشد که عناوین مختلفی را در بر دارد از جمله: زندگی نامه (تولد، دوران تحصیل، دوران انقلاب، فرماندهی وی در جبهه های غرب و شهادت)؛ پخش اعلامیه ها و اسلحه در میان کتاب‏ها در دوران پهلوی قبل از پیروزی انقلاب، ورود امام به ایران و توطئه دشمن در پخش تلویزیون، فعالیت‏های مردمی و کمک به بیچارگان در مدت معلمی اش در سیستان و بلوچستان، غائله کردستان و خودمختاری کردها و نقش شهید در سنندج، ماجرای دکتر طاهری و نامه اش به خانواده شهید پیچک پس از باخبری از شهادت وی.
#شهدا
#دفاع_مقدس

برای دانلود کتاب از اینجا اقدام کنید

 


free b2evolution skin
12
دی

فتنه 88 را واقعی بخوانید

?معرفی کتاب«شرح ماجرا»

مروری بر دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد‌ظله‌العالی رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیرامون #فتنه سال 1388

?درباره کتاب:
سال 1388 يكي از مهمترين مقاطع تاريخ انقلاب اسلامي ايران به شمار ميرود. بروز فتنه‌ی بزرگ و سازمانيافته‌ای كه دشمنان قسم‌خورده‌ی اين انقلاب و سرزمين، سالها براي آن برنامه‌ريزي و آماده‌سازي كرده بودند كشور و همه‌ی آحاد جامعه را در معرض آزمونی بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار داد. به مدد لطف و عنايت الهي و بركات خون شهيدان و با رهبري حكيمانه و بی‌نظير مقام معظّم رهبری، حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای، انقلاب اسلامی اين گردنه‌ی دشوار را پشت سر نهاد. كتاب حاضر حاوي فرازهاي مهمی از رهنمودهای معظّم‌له در طول يك سال و نيم گذشته و حاوی درسهايی ماندگار از اين دوران حسّاس است.
#فتنه_۸۸
#حماسه_۹دی

برای دریافت کتاب کلیک کنید


free b2evolution skin
12
دی

فتنه را بیشتر بشناسید

معرفی کتاب«حماسه‌ی 9 دی»

مروری بر بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی حماسه‌ی 9 دی و گزارش حوادث 8 ماه فتنه‌ی 88

?درباره کتاب:

کتاب حاضر مروری بر بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی حماسه‌ی 9 دی و گزارش حوادث 8 ماه فتنه‌ی 88 است. 
این اثر به صورت گذرا به برخی از ریشه‌های اصلی شکلگیری فتنه پرداخته است و تا آبان سال 1394 به‌روز شده و در مورد بیانات مربوط به سال 88 برخی از نکات تاریخی آن دوران و به اصطلاح شأن نزول بیانات را به صورت کوتاه یادآور شده است.
این اثر با رعایت سیر تاریخی بیانات، مخاطب را با تاریخ همراه میکند و این همراهی، فواید متعدّدی را برای او به‌همراه خواهد داشت. مخاطب نکته‌سنج، مدیریّت میدانی رهبر عزیز را خواهد دانست و خواهد فهمید که به آگاهی رساندن عموم مردم چقدر سخت و زمان‌بَر است.

برای دریافت کتاب کلیک کنید

 


free b2evolution skin
2
دی

وقتی که مهتاب گم شد

♦بمناسبت شهادت جانباز سرافراز اسلام، شهید علی خوش لفظ?✅معرفی کتاب«وقتی مهتاب گم شد»✔خاطرات علی خوش لفظ✏مصاحبه و تدوین: حمید حسام?ناشر کتاب : سوره مهر

?تعداد صفحات: 651

? (شهید) علی خوش لفظ در جنگ تحمیلی حدود یازده مرتبه مجروح شده و حتی برادرش نیز در این جنگ شهید می شود و اکنون وی یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود.علی خوش لفظ، قصه های پرفراز و نشیبی از آغاز جنگ تحمیلی دارد، وقتی پیش حاج احمد متوسلیان در مریوان می رود، تنها یک نوجوان 15 ساله بوده است و در فتح خرمشهر همراه حاج احمد به عنوان نیروی اطلاعات و عملیات برای شناسایی جاده اهواز _ خرمشهر بوده است.علی خوش لفظ در عملیات های دیگر نظیر عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور داشته است که نهایتاً در عملیات کربلای 5 تیر به نخاع وی خورده و به شدت مجروح می شود که الان هم بعد از 25 سال از این واقعه، از این مجروحیت رنج برده و مکرراً در بیمارستان است.

?شخصیت علی خوش لفظ، بسیار ویژه است که به نوعی بار عاطفی و انسانی خاطراتش خیلی زیاد است چراکه وی با حدود 90 نفر از کسانی که در هشت سال دفاع مقدس شهید شده اند، عهد اخوت می بندد و شاهد شهادت بیشتر آنها نیز در عملیات ها بوده است.

?نویسنده در مورد نامگذاری کتاب می گوید:?عنوان این کتاب را «وقتی که مهتاب گم شد» نامگذاری کردم و انتخاب عنوان این اثر به این مهم بر می گردد که در شب های تاریک آنها باید کار شناسایی را انجام می دادند که یک شب مهتابی یکی از دوستانی که خیلی به آقای خوش لفظ نزدیک بود شهید «علی محمدی» بود، وقتی که مهتاب بالا می آید در میدان مین توسط دشمن دیده و شهید می شود و علی خوش لفظ نمی تواند پیکر شهید علی محمدی را از جلوی عراقی ها از میدان مین خارج کند.همزمان مهتاب وجودی آقای خوش لفظ که قهرمان قصه ما است، همان شهید علی محمدی است که با دمیدن مهتاب گم می شود و از این جهت تا پایان جنگ یک احساس گمشده ای در وجود خوش لفظ وجود دارد که باید به شکلی این فرد را پیدا کند.فضای کتاب «وقتی که مهتاب گم شد» بسیار عاطفی، معنوی و حماسی است و بار انسانی خاطراتش بسیار سنگین است از طرفی این فرد بسیار شهره و مشهور می شود و احساس می کند علت اینکه همه دوستانش یکی یکی به شهادت می رسند این است که خیلی معروف و شناخته شده است و باید سلوک گمنامی داشته باشد.علی خوش لفظ برای این کار از بین بچه هایی که چند سالی در جنگ تحمیلی او را می شناختند، هجرت می کند و پیش رزمندگان در تهران می رود که در آغاز جنگ پیش آنها بوده با این تصور که دیگر کسی او را در این مکان نمی شناسد و یک نیروی ساده تخریب چی می شود اما از قضای روزگار آنجا هم لو رفته و شناخته می شود و باز هم احساس می کند که برای او آفتی شده و به کارهای عجیب و غریب همانند راننده تانکر آب می پردازد یعنی سعی می کند از شهرت و اعتبار اجتماعی که در چشم و دل رزمندگان پیدا کرده خودش را پایین بیاورد و به این شکل تزکیه نفس کند و یک سلوک گمنامی داشته باشد.نهایتاً وقتی دومین برادرش شهید می شود یک غم بسیار بزرگی به دل اش رخنه می کند چراکه وی برادرهایش را به جبهه آورده بود و نهایتاً برای یازدهمین بار در عملیات کربلای 5 تیر کالیبر تانک کنار نخاع این شخص خورده و مجروح و جانباز می شود.


free b2evolution skin
21
آذر

گناهان کبیره

توضیحی درباره چرایی نگارش این اثر:راه رسیدن به درجات عالی و پذیرفته شدن عبادت و شرط رستگاری، تقواست و خداوند پرهیزگاران را دوست می‌دارد و بهشت جاویدان را برایش آماده فرموده است، بلکه ارزش هر کس به اندازه تقوی او است. 1⃣مرتبه نخستین تقوا «انجام واجبات و ترک محرمات» است و شخص مسلمان باید واجبات و محرماتش را بشناسد تا با رعایت آنها از هلاکت ابدی برهد و به رستگاری همیشگی برسد.عمده واجبات که همان فروع دین باشد، در رساله‌های عملیه موجود و مورد استفاده طالبین می‌باشد، ولی جهت دوم تقوی که «پرهیز از گناه» است، با اینکه به مراتب مهم‌تر و لازم‌تر است تا زمینه پذیرفته شدن واجبات فراهم گردد، آن طوری که شایسته است به واسطه ندانستن و نشناختن گناهان رعایت نمی‌شود و متاسفانه برای جبران این نقص بزرگ در اجتماع دینی ما قدم مثبت و شایان توجهی برداشته نشده است و تا چندی قبل کتاب به زبان فارسی در این باره مشاهده نشده است،

?لذا برای برطرف کردن این کمبود در سطح جامعه اسلامی، بزرگمرد عالم اسلام و افتخار جامعه روحانیت شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب چندین سال به تالیف و تدوین این کتاب ارزنده همت گماشت و به حق شاهکار آثار خودش را تقدیم اجتماع نمود و راستی اثری بی نظیر و جامع را که عالم و عامی هر کس در هر حدی از معلومات است می‌تواند از آن استفاده نماید، از خود به جا گذاشت.

? به فرموده خودش کتاب «گناهان کبیره و قلب سلیم» حاصل عمر من است با اینکه از نظر علمی بسیار غنی است و از نظر مدرک چیزی فروگذار نشده است، در عین حال از پیچیدگی عبارت و غلاظت سخن خالی است و با بیانی رسا و شیوا مطالب را می‌رساند.


free b2evolution skin