21
فروردین

معرفی کتاب مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی

? معرفی کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی»
نگاهی گذرا به جریان افراط گرای شیعی (شیرازی)

✏مولف : صالح قاسمی

?ناشر کتاب : سلمان پاک

?تعداد صفحات : 272

?هر دو عبارت «مرجعیت موروثی» یا «تشیع انگلیسی» که همان عنوان کتاب حاضر است، در شناخت و تبیین جریان افراط گرای شیعی در عصر حاضر بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ چرا که از طریقی، خاندان شیرازی که لیدر اصلی این جریان افراط گراست، مرجعیت را میراث خاندانی خویش می داند و از طرف دیگر، ارتباط و وابستگی عوامل در صحنه این جریان، به سرویس های اطلاعاتی عربی، غربی و خصوصاً انگلستان، غیرقابل انکار است.

?اگر که تا دیروز از سلفیان منتسب به اهل سنت و تکفیری های وهابی نگران بودیم؛ اما امروز به برکت سازمان های اطلاعاتی سه گانه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی، شاهد ولادت و رشد جریان «تکفیری و تجهیلی» نوینی در درون جوامع شیعی هستیم. طی سال های اخیر، این جریان مدعی مرجعیت موروثی که باگذشت زمان، وابستگی آن به سرویس‎های اطلاعاتی انگلستان و ایالات متحده، آشکارتر می گردد به دنبال توسعه نفوذ خود به هیئت های مذهبی و ترویج نوعی از سکولاریسم به نفع دشمنان نظام اسلامی‎مان است.

?رهبر فرزانه ‎انقلاب‎اسلامی نیز در مناسبت های مختلف بر کلیدواژه های «تسنن آمریکایی» و «تشیع انگلیسی» تأکید داشته اند. در یکی از این موارد، ایشان در سال 1394 در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در فرمایشات‎شان تصریح کردند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، این ها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»

?بنابراین، این جریان ‎های تکفیری با هر دو قسم منتسب به سنی و شیعی اش، به مثلث شوم انگلیس، آمریکا و اسرائیل خدمت بزرگی می‎کند، که امت اسلامی به طور عام و محور مقاومت به طور خاص را به ضعف بکشانند، آن هم با مشغول کردن مسلمانان به فتنه های مذهبی و جنگ های داخلی ویران کننده، که مدرن ترین و قوی ترین سلاح های نظامی غرب از انجام آن عاجز بودند.

اینجاست که اهمیت انذارهای راهبردی، اکید و مکرر رهبر معظم انقلاب در باب لزوم حفظ وحدت بین فرق‎اسلامی، بیشتر فهمیده می‎شود و عمق خیانت این جریان افراطی و انحرافی شیعی نیز بهتر درک خواهد شد.

?از جریان افراط‎گرای «تشیع انگلیسی» و ماهیت فکری آن چه می‎دانید؟ ارتباط مفهوم «مرجعیت موروثی» با جریان شیرازی‎ها چیست؟ پاسخ بسیاری از این سوالات و ناگفته‎های روشنگرانه دیگری همچون مطالب زیر را در این اثر خواهید یافت؛ تاریخچه فکری جریان وحدت‎شکن شیرازی‎ها، مکاتبات و حمایت‎های ساواک از سیدحسن شیرازی در مقابله با امام موسی صدر و شهید چمران در سوریه و لبنان، فتاوا و مکاتبات مراجع عظام نجف در مورد مرجعیت سیدمحمد شیرازی، بازخوانی جعل مناسبت‎های دینی و بدعت‎هایی همچون؛ «هفته برائت» ، «روز نصرت امامین عسکریین» ، «غدیر ثانی»، «اصرار بر قمه زنی» و …، سرمایه‎گذاری و طراحی نظریه‎پردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازی‎ها، فصل مشترک جریان شیرازی‎ها و جریان‎های لندن‎نشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقه‎افکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازی‎ها و تشیع انگلیسی و اصلی‎ترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعت‎های این جریان در مجامع مذهبی.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...