3
دی

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز دوم )/ ای حبیب من ! به امتت بگو که حسین مرا اینگونه زیارت کنند

 

به گزارش خبر گزاری مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد حجت الاسلام زهرایی در روز دوم درس خود با موضوع شرح زیارت عاشورا مطالبی را در خصوص سند زیارت عاشورا و آداب این زیارت عنوان کردند و با اشاره به این که زیارت عاشورا از احادیث قدسی پروردگار است به ذکر نام چند کتاب اصیل که سند این زیارت در آنها آمده است پرداخت و فرمود : این زیارت در زمان حیات رسول خدا صلی الله و علیه و آله و حیات امام حسین علیه السلام از طرف خدا به شخص پیامبر صلی الله و علیه و آله وارد شده است که : ” ای حبیب من ! به امتت بگو که حسین مرا اینگونه زیارت کنند ”

ایشان افزودند : زیارت عاشورا تنها زیارتی است که حدیث قدسی است و جز برای امام حسین علیه السلام برای هیچ یک از ائمه دیگر علیهم السلام چنین زیارتی وارد نشده است .


حجت الاسلام زهرایی خطاب به خواهران فرمود : شما نباید به این جزوات درسی اکتفا کنید ، سر و کار شما طلاب باید با کتب اصیل شیعه باشد و حتی لغت نیز به جای المنجد باید به کتاب مصباح المنیر و مجمع البحرین مراجعه کنید .


ایشان در بیان آداب این زیارت به یک نکته مهم اشاره نمودند که : این زیارت را همانگونه که وارد شده است بخوانید ، کم یا زیاد نکنید ، بدعت در دین نگذارید ، چرا که وقتی می خواهید به گنج برسید باید طبق نقشه جلو بروید و افراط و تفریط در حدود ، شما را به گنج نمی رساند , در خواندن دعا و زیارات نیز اگر حدودش را رعایت نکنید به مقصود نخواهید رسید .


حجت الاسلام زهرایی شرح این زیارت را این گونه آغاز نمودند که : انسان برای ورود به هر شخصی ابتدا سلام می کند در این زیارت نیز ابتدا به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام سلام می کنیم ، اما چه سلامی ؟ همان سلامی که ذات مقدس الهی و رسول اکرم صلی الله و علیه و آله و ائمه هدی علیهم السلام و حضرت ولی عصر (عج) به ایشان می کنند نه سلام من نوعی .


ایشان در ادامه دو نقل مختلف در خصوص عبدالله که کنیه حضرت است را عنوان نمودند سپس فرق رسول و نبی را بیان کرده و فرمودند : حضرت محمد صلی الله و علیه آله هم رسول بودند و هم نبی و هم امام . و با اشاره به این مطلب که همه پیامبران الهی برای خود وصی داشتند طبق فقره همین زیارت ، حضرت علی علیه السلام راوصی و سید همه اوصیاءالهی خواندند.

 

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روزاول)

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز سوم)

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز چهارم )

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز پنجم )



free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...