3
دی

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز پنجم ) / نکند در اثر خواندن چند کتاب مغرور شوید

 


به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد حجت الاسلام زهرایی در جلسه آخرشرح زیارت عاشورا ، در شرح فقره ” انی سلم لمن سالمکم و …” گفتند:  “لمن” یعنی با هر کسی که شما را دوست بدارد چه سفید پوست ، چه سیاه پوست و چه سرخ پوست . اگر شما را دوست دارد من نیز او را دوست دارم و اگر با شما دشمن باشد من نیز با او دشمن هستم .


ایشان در حاشیه این بند زیارت ، ضمن نقل روایتی از امام صادق علیه السلام توجه خواهران را به مسئله دقت در انتخابات جلب کرد با این مضمون که : اگر مسلمانان بخواهند رئیسی ( مسئولی ) را برای کاری انتخاب کنند و بگوید “من من ” در حالی که خودش می داند کسانی بهتر از او هستند ولی او خودش را جلو اندازد ، به خدا و رسول و مومنین خیانت کرده است .


ایشان افزودند : و اما تکلیف مردم نیز این است که کسی را به خاطر همشهری بودن و رفاقت و منافع شخصی انتخاب نکنند چرا که در این صورت آن ها نیز به خدا و رسول و مومنین خیانت کرده اند ؛ بلکه کسی را انتخاب کنند که هم بصیر در دین مردم باشد و هم بصیر در دنیای مردم ونیز پیرو ولایت فقیه باشد .


ایشان در پایان، خطاب خود به خواهران (طلاب ) متاهل و مجرد را چنین عنوان کردند : و اما شما خواهران که همسر انتخاب کرده اید ، ببینید وظیفه شما در همسر داری چیست ؟ نکند در اثر خواندن چند کتاب مغرور شوید ، این ها وسوسه شیطان است ، شان هر کسی به اندازه قرب او به خدا است ، اگر همسرتان شما را به فعل حرامی امر کرد اطاعتش لازم نیست ولی در مستحبات حتما اذن شوهر لازم است .


و شما خواهرانی که هنوز همسر انتخاب نکرده اید ؛ به این روایت رسول اکرم صلی الله و علیه و اله دقت کنید که با ازدواج نیمی ار دین شما کامل می شود و نیم دیگرش با رعایت تقوای الهی. مغرور نشوید و در امر ازدواج به خاطر دنیا و پول سخت گیری نکنید و دعای ” ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و …” را بخوانید تا ان شاالله خداوند همسر یا دین و با تقوا به شما شما عنایت فرماید و درآخرت نیز از عذاب الهی حفظ باشد


سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز اول )

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز دوم )

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز سوم)

سلسله جلسات شرح زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام زهرایی (روز چهارم  )


free b2evolution skin
نظر از: یادگاری [عضو] 

امروز دوستی نوشته بود"رسم ایرانیا اینه ، وقتی میخوان کسی رو از عزا در بیارن ، میرن پیشش و براش لباس نو میبرن ،
خدایا ، بعد دو ماه عزا ، بر قامت ارباب ما ؛ امام عصر علیه السلام لباس فرج و بر ما لباس تقوا بپوشان . آمین یا رب العالمین “
ما هم به دعای زیبایش آمین می گوییم.

1392/10/13 @ 13:21


فرم در حال بارگذاری ...