26
آبان

آمریکا نماد منکر بزرگ در جهان است



نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، آمریکا را سمبل منکر بزرگ در جهان یاد کرد و گفت: یکی از آرمان های امام حسین(ع) در واقعه کربلا، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آیت الله ˈمحمدرضا ناصری  در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان یزد افزود: راضی بودن و سکوت به عمل زشت، خلاف منطق اسلام است،اگر امر به معروف و نهی از منکر ادامه می یافت، حضرت علی(ع) تنها نمی ماند، امام حسن(ع) مجبور به صلح نمی شد و امام حسین (ع) هم به شهادت نمی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مصیبت هایی که امروز مسلمانان در گوشه و کنار جهان با آن رو به رو هستند، ناشی از عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی اضافه کرد : دشمنان همیشه با ما مبارزه خواهند کرد، زمانی دست از مبارزه خواهند کشید که دست از دین خود برداریم، زیرا غرب در فکر تامین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است.
وی در ادامه از سیاست دو پهلو گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد و اظهار داشت: آنها خواهان توقف فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان هستند در حالی که نظام ما به فرموده مقام معظم رهبری مخالف تولید و اشاعه سلاح هسته ای است.


وی اقشار مختلف مردم و مسئولان نظام را به اتحاد و یکپارچگی دعوت کرد و یادآور شد : در این صورت می توان بزرگترین مشکلات را حل کرد.


همچنین آیت الله ناصری خواهان تشویق دانشمندان کشورمان از سوی رسانه ها برای پیشرفت و ترقی ایران شد و از نمایندگان وسایل ارتباط جمعی خواست، از تحلیل و تفسیر مسایل مطابق با ذوق و سلیقه دشمنان پرهیز کنند.


وی امید به غیرخدا را شرک خواند و تصریح کرد، نباید به آمریکا امیدوار بود، چون دشمن در اطراف ما علیه نظام و مردم در حال تبلیغ است.


امام جمعه یزد در ادامه افزود: آمریکا، امروز در حال توطئه چینی علیه نظام اسلامی است، و در مذاکرات هسته ای حرف های دو پهلو بیان می کند، باید در گفت و گوهای هسته ای جدی باشیم که به فرموده امام راحل(ره)، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.


آیت الله ناصری تاکید کرد: آمریکا از گذشته تاکنون در فکر منافع ملی خود و غارت منابع کشورمان بود و خدمتی هم برای ایرانیان انجام نداده است و حتی کاری هم برای مردم مصر و عربستان سعودی که متحد واشنگتن در منطقه اند، انجام نداد.


وی در ادامه به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در عزاداری دهه اول ماه محرم در یزد اشاره کرد و یادآور شد: این حضور نشانه علاقه مردم استان به خاندان عصمت و طهارت است.
وی تاکید کرد: حادثه کربلا زمانی رخ داد که مردم از راه ائمه اطهار منحرف شدند، فریب شیطان را خوردند و شیفته مقام دنیوی شدند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد، شهادت امام حسین( ع) در روز عاشورا را یک جنایت بزرگ خواند و گفت: کسانی که می بایستی راه امام را می رفتند، از مسیر اسلام منحرف شدند و نسبت به عزیزترین و شایسته ترین انسان زمان مرتکب جنایت شد.


وی حادثه کربلا را مصیبت بزرگ برای جهان اسلام خواند و گفت: کربلا برای اسلام سازنده و برای بیداری مسلمانان درس بود.


وی کشتن امام حسین(ع) و یاران با وفایش را، دوری مردم از اخلاق و رفتار اسلامی دانست و گفت: اگر تقوا بود، از خدا می ترسیدند،و به فکر آخرت بودند، این حادثه تلخ در جهان رخ نمی داد، و مرتکب جنایتی در حق خاندان عصمت و طهارت نمی شدند.


وی در عین حال حادثه کربلا را یک آزمون خواند و گفت : باید از این واقعه درس عبرت گرفت، و از نور چراغ راه امام حسین(ع) در گذر زمان بهره گرفت.


آیت الله ناصری در ادامه اظهار داشت: پس از شهادت امام حسین(ع) پرچم مبارزه بر دوش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) قرار گرفت،و توطئه های دشمن را خنثی کردند و اجازه ندادند خون امام به هدر رود.


همچنین امام جمعه یزد با اشاره به تاکید اسلام به رعایت حجاب تاکید کرد که نگاه به نامحرم ، حرام است و نگاه آلوده در بعضی از اجتماعات فرزندان ما را از خدا، نماز و معنویت دور می کند و باعث فساد اجتماعی می شود.

منبع : یزد بانو

 



free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...