12
مرداد

آیت الله ناصری:اگر مردم و رییس جمهور مصر غفلت نکرده بودند آمریکا فرصت جنایت پیدا نمی کرد

آیت الله ناصری:اگر مردم و رییس جمهور مصر غفلت نکرده بودند آمریکا فرصت جنایت پیدا نمی کرد


نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته یزد با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) اظهارداشت: ۵۰ سال پیش فریادامام برای قدس به خاطرخدا واسلام بود نه زدو بندهای سیاسی ویا گرو کشی نه مثل آن چه که مصر راامروز دچارآشوب کرده است و امروز قدس باهمه توطئه ها جهانی شده است زیرا برای خداست.

آیت الله ناصری افزود: ما به خاطر قدس به خیابان می آییم چون علی (ع) می فرماید : یارمظلوم ودشمن ظالم باشیم چون پیامبر(ص) فرمود : اگرکسی ندای دادخواهی مسلمانی رابشنود وجواب ندهد مسلمان نیست چون خداوند فرموده برای بندگان اوحرکت کنید لذا حضور درراهپیمایی درهوای گرم درروز قدس عبادت است .

امام جمعه یزد درادامه سخنان خود گفت: اگرمصریها و رییس جمهورشان ازفرصت بهره برده بودند ودرست عمل می کردند ودچارغفلت وخودخواهی نمی شدند ارتش و آمریکا فرصت جنایت پیدا نمی کردند.

وی به سیاست تفرقه افکنانه انگلیسی ها اشاره کرد وافزود: دشمنان درهمه کشورهای اسلامی دنبال تفرفه ازطریق توطئه های زنجیره ای هستند تا بهره خود راببرند .

آیت الله ناصری به بیداری و هوشیاری در برابر دشمنان در آستانه تشکیل دولت جدید توصیه کرد و گفت: دشمن ازطریق تحریم ها می خواهد سوء استفاده کند ولی ملت ما با این توطئه ها بیدار تر وفهیم تر می شود زیرا تابع اهل بیت است ،تابع امامت وولایت است وبا صبر ومقاومت و از جان گذشتن در راه خدا که ایده شده است پیش خواهد رفت و دشمن بداند که این ملت تسلیم این زورگو یی ها نخواهد شد .

وی با بیان این مطلب که سوریه ازایران مشورت می گیرد دارد ودر حال ایستادگی است گفت: آمریکا نمی خواهد که ایران محورساماندهی وحرکت گردد.

ناصری درمورد علت پایداری انقلاب بعداز ۳۴سال وناکامی دشمن در نابودی آن اظهار داشت :امام چقدر زیبا انقلاب راشروع کرد و پیش برد که در حقیقت علت العلل وعقل کل وآنکه مراقب ومواظب این انقلاب بود امام وتفکراتش بود.

وی تصریح کرد: امام تنها نبود و امام با اتکا به خداوند و توسل به ا هل بیت علیهم السلام وبرنامه ریزی وتعقل ،وامروز امام خامنه ای این راه رازادامه می دهندزو درس های امام رازپیاده می کنند و انشا ءالله به کمک شما مردم آن را جهانی خواهند ساخت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با یادآوری سوابق فرهنگی وعلمی و دینی یزد گفت: یزد دارالعلم ودارالعباده بوده وسالها مرجعیت شیعه و کسانی که دردنیا تحول ایجاد می کردند و بحرانهای جهانی را عاقلانه می گذراندند در یزد بوده است.

آیت الله ناصری از فرهنگیان ومتدینین خواست تا یزد را در رساندن به حد نصاب فرهنگی ودینی اش کمک کنند .

وی در ادامه گفت:یزد استعداد پیشرفت در علوم مختلفه ومعارف الهی را دارد گر چه ازجهت دانشجو ودانشگاه پیشرفت خوبی داشته است ولی ازجهت رشد وگسترش حوزه علمیه وطلبه ر شد مناسبی نداشته است وکم توجهی شده است.

ناصری تصریح کرد: استان یزد ظرفیت آن را دارد که حد اقل۶۰۰۰ طلبه و ۱۰۰ مدرسه علمیه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه یزد افزود: باید دراستان علم وتقوا درکنار هم رشد کنند و باید حوزه ها پاسخگوی مردم وجوانان درتمام زمینه ها باشد واین با رشد آن میسر است .

آیت ا… ناصری ازچشم انداز ۲۰ ساله حوزوی وفرهنگی دریزد گفت و اظهار امیدواری کرد تا یزد روزی صادرکننده علم دین باشد .

وی توجه مسؤولین را به ساخت مصلی ها ومیادین بزرگی مثل میدان نقش جهان اصفهان جلب کرد و افزود: جهت هر چه باشکوه تربرگزارشدن نمازها وقطب فرهنگی شدن و وحدت بیشترساخت اینگونه بناها لازم است.

امام جمعه یزد در پایان ازوالدین خواست تا فرزندان خوش استعداد خود را به فراگیری علوم دینی تشویق کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه اول با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا ازمردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس درهوای گرم قدردانی کرد.


منبع : یزذد بانو


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
3.0 stars
(3.0)
نظر از: مخلصی [عضو] 
مخلصی
3 stars

با سلام
متشکرم از شما عزیز خوش ذوق
موفق باشید
منتظر نظرات شما بزرگواران هستیم
وبلاگ شما یه پارچه خبرگزاری است آفرین

1392/05/23 @ 15:46


فرم در حال بارگذاری ...