18
فروردین

استاد حوزه : درسازگاری همسران آنچه چشم گیر نیست رها کنیم و از آنچه به چشم نمی آید بگذریم

استاد حوزه :

درسازگاری همسران آنچه چشم گیر نیست رها کنیم  و از آنچه به چشم نمی آید بگذریم

خانم مازارچی گفت:  درسازگاری همسران باهم و در رفتار های مطلوب دو ویژگی لازم است؛ آنچه چشم گیر نیست رها کنیم  و از آنچه به چشم نمی آید بگذریم مثلا رفتار مطلوب حکم می کند آنچه دیگران در خفا انجام داده اند پیگیر نباشید وبر اساس روایات، حماقت است که بگوییم طرف بفهمد که من فهمیدم.

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، نشستی با موضوع اخلاق در خانواده با حضور خانم مازارچی، کارشناس مباحث خانواده در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد.

وی به تأثیر گفتار در روابط همسران اشاره کرد وگفت:اگر یک خانم گفتارش بار مثبت باشد نصف ارتباطش را انجام داده است؛ تذکر، مهم است ولی نباید بار منفی داشته باشد

کارشناس خانواده  با بیان این که در هر کنش  و واکنش در خانه، زن درنصف قضیه دخالت دارد، گفت:مادر نمونه کسی است که به خاطر 50 درصد بقیه تلاش کند، این رنج است ولی رنج مفید است.

خانم مازارچی در توضیح این مطلب  گفت:قرآن کریم  می فرماید:  «مؤمن آرامش دارد» از طرفی می فرماید:« انسان ها را در سختی آفریدیم» این بدین معناست که  رنج انسان ها دو گونه است یک رنج مفید و یک رنج مضر .

وی در ادامه  به  اهمیت بهداشت روانی  اشاره کرد واظهار داشت: بهداشت روانی هر شخص از دو طریق انجام می شود  اول  داشتن آرامش ودوم، رفتار بدون تنش.

خانم مازارچی در ادامه به بحث توانایی و توانمندی اشاره کرد وگفت:  مهم است در زندگی توان مندی را تمرین کنیم خیلی اوقات توانایی داریم اما توانمندی نداریم.

وی با اشاره به  این قسمت از آیه سوره رعد «من آبائهم و ازواجهم و ذریاتهم» گفت: در روایات احترام به دو گروه سفارش شده است؛ کوچکترها وبزرگترها و  بهشت زمانی است که این دوگروه را درکنار هم داشته باشیم.

خانم مازارچی در توضیح  کلمه حرمت گفت:حرمت یعنی قبل از اینکه درخواست کنند کار را برایشان انجام دهیم چراکه این دو مهر طلبند هر چند مهر ورزی برای هر کدام متفاوت است.

وی در ادامه به روایتی ازرسول خدا (ص)اشاره کرد و گفت: زنانی که اهل قهرهستند مذمت شده اند؛ قهر بجای اینکه محبت بیاورد باعث ایجاد فاصله می شود.

 

 

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...