1
شهریور

امام جمعه یزد اولویت دولت باید امروز مسائل فرهنگی باشد

 

آیت الله ناصری با مقایسه رهبری امام صادق (ع) با اکثر رهبران دنیا گفت: بیشتر سران و رهبران دنیا در حکومت بر مردم دچار ظلم و اجحاف می شوند ولی نگاه کنید به فرزند رسول خدا که مظلوم ترین رهبر بود ولی در راه احیای عدالت و دین اسلام تمام تلاش خود را کردند و کوچکترین ظلمی روا نداشتند.

نماینده ولی فقیه دراستان با تقدیراز تلاش وزارت بهداشت در زمینه گسترش امکانات بهداشتی و درمانی خاطرنشان کرد : اگر وزیر محترم بهداشت که تلاشهای خوبی هم کرده اند علاوه برعلاج درد فکری برای پیشگیری از بیماریها، برنامه ریزی برای آگاه سازی مردم در ریشه کنی بیماریها هم کنند خیلی بهتر است.

وی در بخش دیگرسخنانش به هفته دولت اشاره کرد و با توصیه به تلاش دولت برای برنامه ریزی درزمینه سلامت اخلاقی واعتقادی جامعه تأکید کرد: دشمن نه تنها به دنبال از بین بردن سلامت بدنی ما است بلکه می خواهد سلامت اعتقادی ما را هم بگیرد .

امام جمعه یزد سلامت اخلاقی را ضامن سلامتی اقتصاد دانست و گفت: درشرع اسلام هم در باب سلامت اقتصادی عناوینی چون کسب واجب، کسب حرام و..داریم که دولت برای خدمت به خلق و مبارزه با مفاسد اقتصادی باید ضررهای اقتصادی را با نظارت صحیح رفع کند

آیت الله ناصری حرکت بر اساس قانون را یکی دیگر از وظایف دولت خواند و افزود: قانون گرایی به معنای قانون برای همه نه اینکه مردم مستضعف ملزم به رعایت قانون باشند ولی برای افراد بالا دست نباشد.

وی حاکمیت حکمت و خرد گرایی را لازمه دولت دانست و تصریح کرد: باید یک مدیر براساس حکمت وعقل مدیریت کند زیرا جان وامنیت مردم خرد گرایی وعدم غلبه احساسات برعقل را می طلبد.

وی ادامه داد : اگربناست حرکتی اقتصادی انجام شود به گونه ای طرح ریزی شود که براثراشتباهات مهندسی بی نتیجه، هزینه بر و نابود کننده بیت المال نباشد.

نماینده ولی فقیه دراستان تکیه برظرفیت های داخلی را یکی دیگر ازملزومات دولت خواند واذعان داشت: مراقب باشیم که با کنار گذاشتن نیروی داخلی، دست خارجی را باز نگذاریم یا اینکه اصلا ازفکر و نیروی دیگران بهره نگیریم؛ اینکارشناخت ضرورتها واولویتها وعدم افراط و تفریط را در استفاده ازامکانات داخلی و خارجی می طلبد.

ناصری اولویت امروز برنامه های دولت را مسائل فرهنگی دانست و یادآوری کرد: امروز فرهنگ ما مبتلااست و دشمن با تمام قوا می کوشد فرهنگ غرب را جایگزین کند و ارزشهای اخلاقی و اسلامی را از ما بگیرند که دولت تا می تواند باید جامعه را از فساد اخلاقی دور کند.




free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...