30
دی

اهانت به مقدسات اسلامی در اروپا در راستای آزادی بیان یا تشدید جنگ مذهبی؟

 



چهارشنبه (24 دی ) نشریه فرانسوی چارلی ابدو اولین نسخه خود بعد از حملات مسلحانه چهارشنبه گذشته به ساختمان خود را در 3 میلیون نسخه (پیش از این تیراژ آن به سختی به 60 هزارمی رسید ) چاپ و منتشر کرد و در اقدامی موهن و تحریک آمیز کاریکاتوری جدید بنام پیامبر گرامی اسلام (ص )چاپ و منتشر کرد. این اقدام هر چند با حمایت کشورهای غربی روبرو شد اما همچنانکه از قبل نیز پیش بینی می شد واکنش و خشم مسلمانان و جامعه دینی مسلمانان را در کشورهای مختلف برانگیخت و در اولین اقدام دانشگاه الازهر و دارالفتوی مصر که به میانه روی معروف است با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این اقدام به عواقب آن هشدار داد . حال سوال این است که اگر فرانسه و غرب واقعا از حوادثی چون حمله مسلحانه به دفتر نشریه شارلی إبدو نگران است پس چرا به تکرار آن دامن می زند و اساسا چه ارتباطی بین حمایت غرب از اقدام اهانت آمیز نشریه ورشکسته شارلی ابدو با منافع غرب وجود دارد ؟


غرب از افزایش جمعیت اقلیت مسلمانان در کشورهای اروپایی وحشت دارد

اغلب مقامات غربی دلیل حمایت خود از اقدامات تحریک آمیز و اهانت آمیز نشریه ورشکسته شارلی ابدو را حمایت از آزادی بیان اعلام کرده اند. حال سوال این است که اگر به فرض یک نشریه ای کاریکاتوری بکشد که در آن ادعای یهودیان در خصوص هولوکاست زیر سوال برده شود آیا باز این مقامات از آن حمایت خواهند کرد؟ به نظر می رسد مسلمانان مقیم اروپا با به دست زدن به یک چنین اقداماتی می توانستند (و اکنون نیز می توانند)صداقت مقامات غربی را در حمایت غیرتبعیض آمیز از آزادی بیان محک بزنند.

در اینکه غرب از افزایش جمعیت اقلیت مسلمانان در کشورهای اروپایی هراس و وحشت دارد، نباید با اهانت به مسلمانان به این نگرانی خود پاسخ دهد.چرا که این برخوردها نه تنها به حل مشکل نمی انجامد بلکه برعکس بر مشکلات و دل نگرانی ها می افزاید . به نظر می‌رسد در این خصوص نیز صهیونیست ها به کشورهای غربی آدرس غلط می دهند. رژیم صهیونیستی در تلاش است بین خود و کشورهای اروپایی در خصوص اینکه هر دو از افزایش جمعیت اقلیت مسلمانان تهدید می شوند، دغدغه مشترک ایجاد کند. یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از این تلاش ها زمینه سازی برای اجرای لایحه دولت ملی یهود است که خطر بی خانمانی و آوارگی نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار فلسطینی ساکن اراضی اشغالی سال 1948 موسوم به اسرائیل را به همراه خواهد داشت. از این دید رژیم صهیونیستی پوست موز زیر پای اروپائیان می اندازد و با تحریک احساسات آنها علیه مسلمانان مقیم این کشورها از فضای حاصل از آن برای اجرای طرح های نژادپرستانه خود در فلسطین استفاده کند.

البته نباید از این واقعیت نیز غافل شد که حضور مسلمانان در غرب از جمله فرانسه بیش از همه مرهون وابستگی ساختاری است که سیاست های استعماری و امپریالیستی کشورهای غربی در کشورهای تحت استعمار از جمله کشورها و مناطق مسلمان نشین جهان زمینه‌های آن را فراهم کرد و این وابستگی ساختاری به نفع غرب و استثمار اقتصادی ، فکری و فرهنگی مناطق تحت استعمار انجامیده است. ضمن اینکه مسلمانان در غرب صرف نظر از منشاء و دلیل مهاجرتشان در اغلب موارد به نفع غرب تمام شده و این افراد نیز در به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی غرب و پیشرفت ها به سهم خود نقش داشتند. از اینرو نادیده گرفتن این خدمات خود سوال برانگیز است و از این دید نیز بدبین کردن جامعه مسیحی غرب به مسلمانان مقیم این کشورها بیش از همه با منافع صهیونیسم بین الملل و یهودیان مقیم این کشورها سازگاری و مطابقت دارد و با توجه به اینکه در صف اول این اعتراض ها افراد و گروههای نژادپرسات جدید حضور دارند از اینرو می توان نقش مستقیم و غیر مستقیم صهیونیسم بین الملل را در ورای این گروهها و برقراری نوعی ائتلاف نامحسوس بین صهیونیسم و گروههای نژادپرست جدید در اروپا احساس کرد .


ادامه در صفحه دوم

 


صفحات: 1·


free b2evolution skin
نظر از: طلبه حقیر(حمیداوی) [عضو] 

تو آمدی و زمین در هوای تو افتاد
و عرش در هوس خنده های تو افتاد
برای درك تنفس در این جهان سیاه
هوای تازه ای از ابتدای تو افتاد
جهان شرك به خود آمد از بزرگی تو
به گوش كعبه و بتها صدای تو افتاد
شكست طاق بلندی كه عرش كسری بود
همین كه روی زمین رد پای تو افتاد
پس از نگاه سیاه و سفید اربابان
نژاد عشق بشر در لوای تو افتاد
زمان شكست زمانی كه آمدی احمد
تویی كه یك شبه دنیا به پای تو افتاد
تو احمدی و به نور جمال تو صلوات
به هر یك از بركات و كمال تو صلوات
به احترام محمد زمین تبسم كرد
تو آمدی و جهان دست و پای خود گم كرد
ترك نشست به چشمان آبی ساوه
همینكه چشم تو بر آسمان ترنم كرد
فروخت گوشۀ جنت به شوق خال لبت
كه آدمی به هوایت هوای گندم كرد
هنوز دختركان زنده زنده می مردند
خدا به خلق تو بر خلق خود ترحم كرد


الحاقیات:
  • 1404678887_1347944013216702_orig.jpg -   ضمیمه یافت نشد!
1393/11/01 @ 18:03


فرم در حال بارگذاری ...