4
بهمن

برگزاری جلسه معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد در مدرسه علمیه حضرت زینب(س)

خانم قیاسی:

مدیران و معاونان پژوهش باید عشق به تحقیق و پژوهش را در طلاب ایجاد کنند

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) بیان کرد: عشق به تحقیق و پژوهش چنان باید در طلاب ایجاد شود که حتی هنگام خواندن یک آیه از قرآن بدون فهمیدن معنا ومفهوم آن، از آن عبور نکنند و برای یادگیری دیگر مسائل دینی نیز این اشتیاق را داشته باشند و این عشق و جوشش را مدیران و معاونان پژوهش باید در طلاب به وجود بیاورند.

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها)جلسه هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس علمیه خوهران استان یزد با حضور رئیس هیات امنای مدرسه علمیه حضرت زینب در این مدرسه برگزار شد

خانم قیاسی با بیان اینکه در طلاب، نگرش عمیق وتوجه، نسبت به مسائل پژوهش بسیار کم است گفت: هرچه به قبل نگاه می کنیم وضعیت پژوهش اصلا مناسب مدارس علمیه نبوده اما توجه به پژوهش در حال حاضر نسبت به سال های قبل بیشتر شده است با این حال  من به یقین اعلام می کنم در مهارت های مدرسه، پژوهش هنوز مورد توجه زیادی قرار نگرفته وجایگاه خود را کنار آموزش پیدا نکرده است

وی داشتن سوز و دغدغه پژوهشی را در مسئولین مدرسه بسیار مهم دانست و افزود: نمره محوری در طلاب،عیب و ایرادی است که متوجه مدیر و معاون  مدرسه است ودغدغه ی مسئولین مدرسه باید این باشد کهطلبه هنگام فارغ التحصیلی در هر یک از سطوح حوزه یک موضوع را عمیق تحقیق کرده و بتواند به عنوان یک نظریه پرداز نتیجه پژوهش خود را ارائه دهد.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) در ادامه ی این مطلب گفت: عشق به تحقیق و پژوهش چنان باید در طلاب ایجاد شود که حتی هنگام خواندن یک آیه از قرآن، بدون فهمیدن معنا ومفهوم آن، از آن عبور نکنند و برای یادگیری دیگر مسائل دینی نیز این اشتیاق را داشته باشند و این عشق و جوشش را ما مدیران و معاونان پژوهش بایددر طلاب به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: بنا بر فرمایش حضرت آقا حوزه نباید به همین مقدار دروس که مکرر تدریس می شوداکتفا کندو هیچ حرکت پژوهشی در آن دیده نشود ما مدیران و معاونین دغدغه اسمی داریم ولی قلبا در اعماق وجود آن طور که باید باشیم نیستیم.

خانم قیاسی درادامه این مطلب گفت : تفسیر المیزان جایگاه بسیار بالایی بین علما داردوجزو تفاسیر برجسته است  با این حال علامه طباطباییخود اعتقاد دارند کهاین تفسیر نبایدهمیشه با همین محتوی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد بنابراین حتی این اثر ارزشمند نیز باید بروز شود و نکته های جدیدی  از آناستخراج شود.

وی تحقیق و تفحص در کتب مختلف را روشی برای پاسخ به شبهات جدید دانستو در زمینه مسائل سیاسی اظهار داشت:من مسائل سیاسی راصددرصد با مسائل پژوهشی مرتبط می دانم. با تحقیق و تفحصدر موضوعات سیاسی میتوان به تحلیل صحیحی از آن دست یافت و آن را ریشه یابی کردوبرای روشن شدن مسائل بخصوص برای قشر جوان حتما باید معاونت پژوهش در این موضوع وارد شود و دنبال کردن مسائل سیاسی با استفاده از برنامه های کارشناسی رسانه ملی و… از وظایف اوست .

خانم قیاسی با تاکید بر اینکه یک معاون پژوهش باید پتانسیل و علقه خوب و ناب پژوهشی داشته باشد  گفت: معاون پژوهش باید مسائل و مشکلات کشور را دنبال کندوباآسیب شناسی و انجام تحقیقات میدانی دست کم هر سال راهکارهایی را برای رفع معضلات جامعه درقالب  تحقیقات پژوهشی ارائه دهد.

 

 

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...