29
خرداد

​برگزاری کرسی اقتصاد مقاومتی ، بایدها ونبایدها

 


معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد کرسی آزاد اندیشی باموضوع اقتصاد مقاومتی ،بایدها ونبایدهارادرجمع طلاب واساتید باحضور سرهنگ غلامحسین دشتی ومنصوره قیاسی وداوری رضیه رئیسی معاون پژوهش مدرسه برگزارکرد.

« سرهنگ غلامحسین دشتی » درابتدای بحث اقتصاد مقاومتی اظهار داشت برای تحقق اقتصادمقاومتی وتقویت آن باید به این محورها توجه شود :1- تآمین رفاه ومعیشت مردم 2- ایجاد قدرت برای کشور3- پشتوانه اسلام وانقلاب اسلامی 4- اندیشه ومکتب اقتصادی5- اقتصادواخلاق ومعنویت 6- اقتصاد وپیشرفت کشوردرهمه زمینه ها ابعاد گسترده اقتصاد مقاومتی ازمنظر دین و فرمایشات مقام معظم رهبری قابل بررسی است و به منظور تامین معیشت ورفاه عمومی،ایجاد قدرت برای کشور ،پشتوانه اسلام و انقلاب اسلامی ، اندیشه و مکتب اقتصادی،اقتصاد واخلاق و معنویت ،اقتصاد و پیشرفت کشور در تمام زمینه ها نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم درزمانی که تحریم و اهرم فشار بر ایران تنها سلاح دشمنان است تحریم درزمینه اقتصادی بهترین گزینه برای استفاده دشمنان است در اقتصاد بایدمردم و دولت باهمکاری یکدیگر ومبتنی بر اصول و ارزشها باشد باید تعالی بخش باشد اگر اقتصاد تنها در انحصاردولت باشد معایبی مثل کم شدن انگیزه تولید و کار افزایش فساد اداری و.. می شود.

در اقتصاد مقاومتی باید از خام فروشی پرهیز شود باید به اولویت ها توجه شود باید متناسب با محیط زیست باشد و باید در سیاست خارجی جهت گیریهای اقتصادی مثل شناخت بازار ، ایجاد زمینه های لازم برای صادرات داشته باشیم.

« خانم منصوره قیاسی » مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها درادامه کرسی افزود :در اقتصاد مقاومتی باید از مصادیق کوچک و ریز آغاز کنیم باید بدانیم که در یک جنگ اقتصادی هستیم چیزی که سبب از هم پاشیدن شوروی شد نفوذ دشمن از طریق مصادیق ریز آن بود مثل ساندویچ مک دونالد که گفتند ما فکر نمی کردیم نفوذ باشد اجازه دادیم و یکدفعه صف 7 کیلومتری مردم را دیدیم که برای ساندویچ تشکیل شده است. توجه به این نکته که محدوده مجاز استفاده ما و فرهنگ مصرف ما باید به گونه ای باشد که خلاف دین عمل نکنیم.ضروری است.

« رضیه رئیسی » درپایان به نکاتی حائز اهمیت درخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت :

1- دراقتصاد مقاوتی باید محورهای مهم اقتصادی را بشناسیم
2- باید مدیریت مصرف ، تقاضا و مدیریت پس انداز داشته باشیم
3- تولید خوب، مصرف و صادرات خوب
4- خوب بودن ثروت تا زمانیست که در خدمت ما باشد نه ما در خدمت پول باشیم
5- اقتصاد نعمت است ،ابزار است نه هدف
6- آموزش استفاده صحیح و مصرف بهینه از وسایل و لوازم راهی برای اقتصاد مقاومتی
7-شروع تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با نفوذ دشمن از جزئیات و موارد کوچک است
8- نحوه مصرف و میزان استفاده ، مورد نظر باشد



 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...