24
تیر

ثبت نام دور جدید کلاس های آموزش هنر و رسانه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آغاز شد.

این کلاس ها شامل کارگاه مبانی سواد بصری یا لذت تماشا، آموزش فیلم نامه نویسی، جلسات واقعیت هنر(مضامین دراماتیک حوزه انقلاب اسلامی)، آموزش تصویر برداری مقدماتی، آموزش تدوین مقدماتی و مکالمه عربی می باشد.


مهلت ثبت نام تا تاریخ 20 مرداد می باشد.


برای ثبت نام به تارنمای www.rahmag.ir مراجعه و با پرکردن فرم کلاس مربوطه و ارسال آن به رایانامهamoozesh@rahmag.ir ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

اطلاعات بیشتر راجع به کلاس ها و محتوای آن را در سطور زیر دنبال کنید.

مبانی سواد بصری بررسی می کند هنر برای اینکه جنبه ارتباطی داشته باشد، دارای یک سری قواعد و اصولی است که باعث می شود آثارهنری مورد فهم مخاطب قرار بگیرد.

در کلاس سواد بصری که ترم گذشته در دفتر مطالعات برگزار شد، مباحثی چون قاب بندی و بررسی کلیه قاب های ممکن، فیزیولوژی چشم و نحوه دریافت و ادراک تصویر و ایده و پرورش ایده در تصویر و پردازش آن ارائه و بررسی شد.

کارگاه مبانی سواد بصری نیز که در ادامه کلاس مبانی سواد بصری برگزار خواهد شد، ضمن مروری مختصر بر مباحث دوره پیش به بررسی و کاربرد این اصول در نمونه های مشهور تاریخ سینما و همچنین بررسی و نقد آثار تولید شده توسط هنر جویان میپردازد.

سلسله جلسات هنر واقعیت با هدف فراهم آوردن دست مایه ها و مضامین دراماتیک و انتقال این مضامین برای تسهیل تولید آثار ادبی، سینمایی، مستند، تجسمی و … برگزار می شود. در این جلسات که با حضور اساتید حوزه های مختلف با محوریت انقلاب اسلامی برگزار می شود، با پاسخگویی به فقر محتوایی فعالین این حوزه ها، در ارتقای آثار تولید شده در این زمینه موثر باشد.

آموزش فیلم نامه نویسی در دو بخش آموزش و كارگاهي برگزار خواهد شد. در باب آموزش سرفصل هایی شامل: در آمدي بر فلسفه هنر اسلامي و بررسي غايت فيلم نامه نويسي اسلامي، ویژگی های فیلم نامه نویس مسلمان و چگونگی تحقق آن، ايده و پرورش ايده در فيلم نامه و سيناپس فيلم نامه ارائه خواهد شد. بعد از این چند جلسه آموزش گزینشی صورت گرفته و هنرجو ها در قالب گروه های دو یا چند نفره با یک استاد به صورت کارگاهی و شخصی به بحث و بررسی پیرامون نوشتن فیلم نامه می پردازند.

طرح درس کلاس آموزش تصویر برداری مقدماتی در 10 جلسه تدارک دیده شده است. مباحث این دوره شامل، آشنایی مقدماتی با دوربین های تصویر برداری، قواعد و اصطلاحات عمومی درتصویر برداری، آشنایی با کادر و اصول اولیه کادر بندی و کار با برخی دوربین های حرفه ای میباشد.

طرح درس کلاس آموزش تدوین مقدماتی برای 12 جلسه در نظر گرفته شده است، مباحث این دوره شامل آشنایی با اصول اولیه تدوین، اصول اولیه کارگردانی، زیبایی شناسی تدوین و آشنایی و کار با نرم افزار ادیوس(EDIUS) می باشد.

کلاس آموزش مکالمه عربی در ترم های مقدماتی مبتنی بر طرح درس کانون زبان ایران و کتاب صدی الحیات می باشد. منتها در ادامه و بعد از طی مباحث مقدماتی، به سمت دوره های تخصصی رسانه های دیداری و نوشتاری هدایت می شود.


 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...