25
دی

جشن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) همراه با تجلیل از طلاب پرستاردر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) برگزار شد

به مناسبت میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) مراسم جشنی با سخنرانی رئیس هیأت امنای مدرسه  وهمراه با تجلیل از طلاب پرستار در جمع  طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س)یزد برگزار شد.

خانم قیاسی با اشاره به شخصیت برجسته حضرت زینب (سلام الله علیها) اظهار داشت:درخشش حضرت زینب(سلام الله علیها) در تاریخ به خاطر این نیست که پدر، مادر و برادران ایشان از ائمه معصومین(علیهم السلام) هستند  بلکه به خاطر شخصیت خود حضرت زینب(سلام الله علیها) است کما اینکه ام کلثوم  که خواهر ایشان است  نیز در واقعه عاشورا حضور داشت اما درخشش حضرت زینب(سلام الله علیها) قابل مقایسه با دیگر اسراء کربلا نیست.

وی با اشاره به اینکه نام حضرت زینب(سلام الله علیها) را خداوند تعیین فرموده است افزود: اینکه خداوند اسم حضرت، را زینت پدر نامیدبه این دلیل بود که ایشان در کوفه چنان سخنرانی کرد که همگان گفتندانگار این امیرالمومنین(علیه السلام) است که سخن می گوید.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها)با تاکید بر اهمیت مطالعه تاریخ ادامه داد: تاریخ، تنها به خاطر تاریخ بودنش، هیچ ارزش و اهمیتی برای ما ندارد بلکه باید برای ما ارزش و جایگاه فعلی داشته باشد باید عبرتهای تاریخ را بشناسیم  و از آن درس بگیریم؛ این نشان می دهد باید از هر قسمتی از تاریخ  تحلیل داشته باشیم و به همین ترتیب می توان از بخشی از زندگی حضرت زینب(سلام الله علیها) نیز مطالب بسیاری به دست آورد.

وی با اشاره به صبر و شجاعت حضرت زینب(سلام الله علیها) اظهار داشت: آن بانوی گرانقدر با شجاعت ، صلابت و شهامت،تکلیف دینی خودرا انجام می داد و در این مسیر از هیچ چیز واهمه نداشت هرجا که لازم بود سخن می گفت و آنجا که سکوت را صلاح می دانست  با صبر خود سکوت اختیار می کرد و این چنین دشمن را متحیر می ساخت.

وی در ادامه، تأسی از حضرت زینب(سلام الله علیها) را توصیه نمود و افزود: ما نیز باید به پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) ترس را از خود دورکرده و تکلیفی را که به گردن داریم ادا کنیم و چنانچه اهل بیت(علیهم السلام) را الگوی خود قرار دهیم در مسیر ایشان قرار خواهیم گرفت واگر از ایشان غفلت کنیم وسوسه های نفسانی و شیطانی  ما را احاطه خواهد کرد و مسلما  انسان مفیدی نخواهیم بود.

مولودی خوانی و تجلیل  از طلاب پرستار این مدرسه و اهداء جوایزی به طلاب با نام زینب از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...