14
اسفند

خاطره شهدا یک سپر قوی در مقابل هجمه‌ها علیه فرهنگ اسلامی است

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: یاد و خاطره شهدا می‌تواند یک سپر قوی در مقابل هجمه‌های دشمن باشد که علیه فرهنگ اصیل اسلامی صورت گرفته و شدت یافته است.
مینو اصلانی در نشست خبری کنگره ۷ هزار شهد زن گفت: به طور قطع، کاری که شهدا کردند در تاریخ ماندگار است و وظیفه ما پیام‌رسانی و زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره این عزیزان است که این اقدام اقدامی ارزشمند، بنیادی و اساسی است.
وی ادامه داد: مقام عظمای ولایت نیز همواره یاد و خاطره شهدا را به عنوان یک طوفان قوی و ضد هجمه‌هایی که علیه فرهنگ و اصالت اسلامی صورت می‌گیرد یاد می‌کنند.
رئیس بسیج جامعه زنان افزود: از سال ۷۵ بسیج فعالیت خودش را در زمینه شناسایی شهدای زن آغاز کرد و در سه سال گذشته با تصمیم رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار نقدی تصمیم گرفته شد شهدای زن به صورت چهره به چهره شناسایی شوند.
وی ادامه داد: شناسایی شهدای زن به صورت چهره به چهره ابتکار نو و تازه‌ای است که در آن از سیره شهدای زن سخن گفته می‌شود که برای جوانان بسیار جذاب و حرف نویی است و می‌تواند در زندگی یک فرد تحولی اساسی ایجاد کند.
اصلانی ادامه داد: مقاومت شهید فاتحی مقاومت را به نسل امروز یاد می‌دهد بصیرت شهید افضل و شجاعت و حضور بی‌نظیر شهید سیاری می‌تواند راهگشای زندگی امروز زنان و جوانان ما باشد.
وی با اشاره به برنامه‌های کنگره ۷ هزار شهید زن افزود: در برنامه‌های کنگره سنین و صنوف مختلف مورد نظر قرار گرفته شده است به عنوان مثال در رده سنی نونهالان تألیف دو جلد کتاب، انیمیشن و برنامه‌هایی که در شهادت حضرت رقیه (س) برگزار شد را می‌توان نام برد.
وی ادامه داد: در سطح نوجوانان در مدارس کشور اقدامات خوبی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به مسابقات داستان کوتاه و مسابقات روزنامه دیواری در سراسر کشور اشاره کرد.
اصلانی ادامه داد: تاکنون ۷ هزار وبلاگ و سایت ویژه‌ای به نام زنان شهید راه‌اندازی شده است که شامل زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای زن کشور است.
رئیس بسیج جامعه زنان از دریافت ۹۶۰ مقاله و دل‌نوشته که برای دبیرخانه این کنگره ارسال شده است خبر داد و افزود: برای کنگره علمی این جشنواره آیت‌الله جوادی آملی نیز پیامی را ارسال کرده‌اند. این مقالات و دل‌نوشته‌ها در قالب یک نمایشگاه در حاشیه این کنگره به نمایش گذاشته می‌شود و بیش از ۶۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
اصلانی ادامه داد: یک تئاتر که به گذر تاریخی زنان در تاریخ ایران و جنبش‌ها و نهضت‌ها اشاره دارد و با تأسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) ساخته شده است نیز به نمایش در می‌آید.
منبع :یزد بانو


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: مدرسه الزهـــرا(سلام الله علیها) زرین شهر [عضو] 

باسلام و خداقوت. ممنون از مطلبتون.انشاءلله خداوند ما را پیرو راه شهدا قرار دهد. التماس دعا. برای شادی روح دوست عزیز تازه گذشته مان صلوات

1391/12/15 @ 23:32
نظر از: صدرارحامی [عضو] 
4 stars

با سلام و احترام

موفق باشید.

به وبلاگ ما هم سر بزنید خوشحال میشم از نظراتتون بهره مند بشم

1391/12/15 @ 10:11


فرم در حال بارگذاری ...