دانش تبلیغ دین2
نقطه عزیمت مبلغ در سخنرانی!
?نقطه عزیمت مبلغ در سخنرانی، «مسئله مخاطب» باشد. نه آنچه که مبلغ میداند؛ مسائل مخاطبان ما، نظیر «رفع رنج»، «لذت»، «قدرت»، «نشاط»، همه مسائل اصلی حیات بشر هستند.
? «مبلغ توانمند»، مبلغی است که بتواند درباره «لذت و رابطه آن با دین» سخن بگوید، دین میخواهد لذت بردن انسان را افزایش دهد و لذتهای برتر را معرفی میکند. برخی میگویند:«ما به دنبال تقرب خداییم!» مگر تقرب به خدا لذت ندارد؟
? اگر «نشاط و شادی» مسئله مخاطب هست، مبلغ توانمند، میتواند رابطه «نشاط و شادی با دینداری» را توضیح دهد. فرمود:«دین شادی است؛ الدِّينُ حُبُورٌ»(غرر، ص20). اگر مبلغ نتواند، رابطه «دین» با «شادی» یا «لذت» سخن بگوید، دین را بهخوبی نشناخته است. دین پر است از حل مسائل بشر.
?ان شاء الله مبلغان با توضیح و تبیین صحیح این رابطهها، کاری کنند که کسانی که دین ندارند، حسرت دینداری را بخورند نه اینکه نفرت از دینداری پیدا کنند.
? علیرضا پناهیان.۹۷.۲.۱۸
?جامعه الزهرا (س)، قم. همایش «فرصت های فرهنگی ماه رمضان»
#تبلیغ_عالمانه_دین #دانش_تبلیغ
فرم در حال بارگذاری ...
فید نظر برای این مطلب