26
اردیبهشت

دعایی مهمتر از تعجیل در ظهور امام زمان (ع) از زبان آیت الله بهجت




تهران - مرحوم آیت الله العظمی ‘محمدتقی بهجت’ معتقد بودند مهم تر از دعا براي تعجیل در ظهور حضرت مهدي (عج)، دعا براي بقاي ایمان و ثابت قدم بودن در عقیده و عدم انكار آن حضرت تا ظهور اوست.

1391/02/26 - 08:14

حضرت آیت الله بهجت درباره علت غیبت امام زمان (عج) فرمودند: سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم.

به اعتقاد این مرجع تقلید اگر براي فرج دعا مي كنید، نشانه آن است كه هنوز ایمانتان پا برجاست. زیرا در آخرالزمان گرفتاري اهل ایمان خیلي سخت مي شود.

آیت الله بهجت به روایتی اشاره فرمودند: بیشتر كساني كه اعتقاد به امامت آن حضرت دارند، او را انكار مي كنند. یعني بیشتر مردم از اعتقاد و ایمان به امامت برمي گردند.

به همین دلیل این عارف وارسته به نقل از ائمه معصومین (ع) سفارش كردند تا این دعاي فرج را كه دعاي تثبیت در دین است، بخوانیم ‘یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینك’ اي خدا، اي رحمت گستر، اي مهربان، اي زیر و رو كننده دل ها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار گردان. یعني آن مرتبه اي از ایمان را كه به من منت نهادي، حفظ كن، نه این كه مسلمان باشد و به همان باقي باشد، چون این معنا، تثبیت در دین نیست.

آیت الله بهجت افزودند: این توسلات، عزاداري ها، سوگواري ها و زیارت قبور اهل بیت (ع) علامت آن است كه اهل ایمان به آن ها اتصال و الصاق دارند و هنوز از آن ها منحرف نشده اند. لذا كفار و دست نشانده هاي آنها دستور داشتند كه بین مسلمانان و قرآن ـ تا چه برسد به مساجد و تكایا و مجالس عزا و روضه خواني ـ جدایي بیاندازند. زیرا همه این ها ضد خواسته هاي سلاطین جور بود، لذا فرمان هدم قبور یا تعطیلي مجالس روضه خواني را دادند.

صفحات: 1·


free b2evolution skin
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری

نتیجه از خود راضی بودن
امام هادى عليه‏السلام : مَن رَضِيَ عَن نَفسِهِ كَثُرَ السّاخِطونَ عَلَيهِ ؛
امام هادى عليه‏السلام فرمود :آن كه از خودش راضى شود ، ناراضيان از او فراوان شوند .
بحار الأنوار ، ج 72 ، ص 316 .

1391/02/27 @ 12:09
نظر از: عمادی [عضو] 

اجرتان با خدا

1391/02/26 @ 16:28


فرم در حال بارگذاری ...