3
مهر

زیر سایه خورشید در یزد

به گزارش طلوع یزد/ حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی مهدوی‌نژاد، برگزاری جشن‌های معنوی را در بعد توجه اسلام به معنويت وجودی انسان، موجب آرامش و از بين رفتن مشكلات جامعه دانست كه در اين راستا جشنواره زير سايه خورشيد در استان يزد برگزار می‌شود.
مسئول هيئت انصار ولايت استان يزد برگزاری اين جشن همزمان با دهه كرامت را معطر كردن فضای استان به عطر حرم رضوی دانست كه مردم دارالعبادة يزد از آن بهره‌های معنوی فراوان برده و می‌برند.
مهدوی‌نژاد ادامه داد: حضور خادمان حرم رضوی در بين بيماران بيمارستان‌های استان يزد با فراهم كردن آرامش معنوی در بين بيماران به گفته خودشان و مسئولان بيمارستان‌ها بهبود بيماران را تسريع بخشيده است.


وی از برگزاری برنامه متنوع با برنامه‌های مختلف در اين جشنواره خبر داد و اظهار اميدواری كرد كه حضور سه روزه 6 نفر از خادمان حرم رضوی در استان زمينه بهره‌وری معنوی مردم استان را فراهم آورد.
دبیر پنجمین جشنواره زیر سایه خورشید،سخنرانی، مولودی خوانی، اهتزاز پرچم، خاطره گوئی خادمان، قرعه کشی شرکت کنندگان با اجرای فرزاد جمشیدی از جمله بخش های مختلف این جشن است.
وی تصریح کرد:جشن بزرگ زیر سایه خورشید امسال در محل امامزاده سید جعفر محمد با حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می گردد.


نجم الهدی خاطرنشان ساخت: در این جشن به اسامی علی، رضا، علیرضا، معصومه و نجمه نیز جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد، همچنین خانه بچه های بهشت در کنار این برنامه میزبان کودکان خواهد بود.
وی از تشکیل 11 کمیته و حضور بیش از350 نفر به عنوان خادم افتخاری در برگزاری این جشنواره خبر داد و بیان کرد: 6 خادم حرم مطهر رضوی در این جشنواره حضور خواهند داشت.
مدیرعامل موسسه بهشت از حضور خادمان حرم رضوی در 21 مدرسه استان یزد خبر داد و افزود: نخبگان فرهنگی مدارس در این جشن ها شناسایی و تجلیل خواهند شد.
وی حضوردر امامزادگان و 8 مسجد شاخص استان را از دیگر برنامه های خادمان عنوان کرد و افزود: حضور خادمان حرم مطهر رضوی در آسایشگاه جانبازان، 4 بیمارستان، خانه مددجویان بهزیستی، مراکز شبه خانواده و بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های پیش بینی شده در طول زمان برگزاری این جشنواره است.
نجم الهدی از حضور خادمان حرم رضوی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: خادمان با حضور خود در بیمارستان ها در گوش فرزندان تازه متولد شده اذان خواهند گفت.
دبیر جشنواره زیر سایه خورشید یزد بازدید از خانه سالمندان تفت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و سایر علمای استان و حضور در جشن نابینایان یا ناشنوایان را از دیگر برنامه های این ایام
ذکر کرد.

http://www.tolueyazd.com


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...