2
دی

صدا وسیما به جوسازی رسانه ها درباره پخش مراسم عزاداری توجه نکند/ استانداردر ماه محرم استاندار یزدشد



منصوره قیاسی در واکنش به اظهارات استاندار یزد در فضای مجازی درباره رابطه افسردگی مردم یزد و برنامه های صداوسیمای یزد در ماه محرم و گریه بر امام حسین(ع) گفت : استاندار یزد توجه کند که در ماه محرم و صفر مدیریت کلان استان را عهده دار شده است و بی توجهی صدا وسیمای برخی استانها در محرم نباید الگوی صدا وسیمای یزد قرار گیرد.

استاندار یزد یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ مطلبی را در مورد اشک بر امام حسین علیه السلام از شخصی نقل می کند” که در سخنرانی ها توصیه نشده است بر حسین علیه السلام اشک بریزیم؛ ” که متن آن به این شرح است:


“به هرحال در یزد ابزارهای نشاط اجتماعی وجود ندارد؟این مسئله را با من در میان گذاشتند. افسردگی مردم یزد مطرح شده است، چه باید کرد مهم است. به مسئله و جنبه های غم انگیز هم باید اشاره شود، برای نمونه برنامه های صدا و سیمای یزد با دیگر استان ها تفاوت زیادی دارد. به طوریکه عمده برنامه های یزد حزن و اندوه است. الان مذهبی های ما هم با صدا و سیمای یزد مشکل دارند. ما باید توجه داشته باشیم که دین اسلام یک دین سرزنده و شاداب است. در واقعه عاشورا شما واقعه عشق و عشق بازی را می بینید، بحث کشت و کشتار نیست بلکه چون حضرت امام حسین علیه السلام آگاهانه وارد میدانی می شود که باطلی حق جلوه داده نشود و حقی باطل نشان داده نشود. این صحنه ها صحنه های زیبایی دارد که ما تبدیل به حزن و اندوه کرده ایم.”


منصوره قیاسی استاد حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد و یکی از فعالان حوزه زنان در واکنش به اظهارات استاندار یزد درتماس با خبرنگار حوزه زنان یزدرسا اظهار داشت: در برابر اظهارات استاندار یزد که گفته است “مذهبی های ما هم با صدا و سیما مشکل دارند” این سرال مطرح می شود که منظور استاندار کدام مذهبیون هستند و بهتر بود آنها را معرفی می کردند.آیا این افراد واقعا مذهبی هستند که انتظار پخش برنامه های شاد را در ماه محرم از صدا و سیمای یزد دارند؟


وی با ابراز تأسف شدید از انتشار اینگونه اظهارات در آستانه اربعین حسینی تصریح کرد: اگربه منابع معتبر و کتب مقاتل مراجعه کنیم در خصوص گریه بر مصیبت امام حسین(ع) مطالب بسیاری می یابیم و مطرح کردن غیر کارشناسانه آن جای سؤال دارد؟


استاد حوزه و رییس حوزه علمیه حضرت زینب(س) یزد فضای آرام برنامه های صدا و سیمای یزد در ماه محرم و صفر را با توجه به روحیه مذهبی مردم یزد نسبت به سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) را ستود و از مدیر کل صدا وسیمای یزد خواست تا تحت تأثیر چنین ایرادات و جوسازی رسانه ای قرار نگیرد.


قیاسی خطاب به استاندار یزد گفت: استاندار یزد توجه کند که در ماه محرم مدیریت کلان استان را عهده دار شده است و طبیعی است که برنامه های ویژه ماه محرم از صدا و سیما پخش می شود ولی بی توجهی برخی صدا و سیمای استانها به پخش برنامه های این مناسبت نباید الگو و دلیلی برای عدم پخش برنامه های محرم برای استان یزد قرار گیرد.

منبع : یزد بانو

 



free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...

 
مداحی های محرم