4
تیر

ضرورت تربیت دینی


عنوان مقاله :ضرورت تربیت دینی

گرد آورنده : رضیه رئیسی


چکیده


تربیت دینی و آموزش معارف الهی از ارکان اساسی سعادت و رستگاری انسان است همچنان که تربیت در لغت به معنای بالا رفتن و اوج است، سعادت و رستگاری هم بالاترین نقطه پیشرفت انسان است. در اسلام هم به این مسئله اهمیت زیادی داده شده تا آنجا که هدف ارسال رسل و نزول کتب آسمانی، تربیت صحیح بشر است. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب از تربیت باید مراحل تربیتی را شناخت و بر اساس ویژگی های مخصوص هر دوره به تربیت دینی و آموزش معارف اسلامی متناسب با همان دوره پرداخت.


در این مقاله به مرحله آغازین تربیت یعنی انتخاب همسر شایسته و سپس مراقبت های مادی و معنوی دوران مهم و حساس بارداری و شیردهی و همچنین دوره خردسالی پرداخته شده که مهمترین و پایه ای ترین سنین برای تربیت دینی و پرورش اخلاقی کودک است پس از این مرحله دوره بعدی تربیت یعنی 7 سال دوم مورد بررسی قرار داده و راهکارهای تربیتی متناسب، ارائه نموده است. البته در حد توان مصادیق تربیت دینی و مذهبی نیز به همراه روش آموزش آن در دوران خردسالی و 7 سال دوم نیز آمده است.


همچنین در حد امکان نظرات روانشناسان هم در کنار آیات و روایات بیان شده است. انتظار می رود با بررسی و مطالعه مطالب ذکر شده به اهمیت فوق العاده و ضرورت تربیت دینی و پرورش اخلاقی و مذهبی کودکان پی برده و با توجه به راهکارهای ارائه شده و عمل والدین به عنوان الگوی کامل کودک، زمینه رشد اخلاقی و معنوی کودکانمان را فراهم نماییم. انشاء الله.


کلید واژه


تربیت، اخلاق، دین و مذهب، کودک، والدین، رشد



 


free b2evolution skin
نظر از: محمدی [عضو] 

سلام
بامید تربیت صحیح نسل آینده
موفق باشی
خیلی خوبه
فاطمیه جلفا

1392/04/04 @ 22:39


فرم در حال بارگذاری ...