21
اردیبهشت

مراسم بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین نبی پور / " بالاترین رسالت یک زن رسالت مادری اوست."


به گزارش خبرگزاری مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد،چهارشنبه گذشته مراسم بزرگداشت شهید مطهری و مقام معلم با میزبانی دانش آموختگان این مدرسه برگزار شد.
مهمان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نبی پور،رئیس ستاد اقامه نماز بودند،ایشان پس از حمد و ثنای الهی،مسئولیت مهم طلبگی را به طلاب یادآور شدند و گفتند: همه کسانی که به مراکز آموزشی وارد می شوند قصد آموزش را دارند اما خروجی همه آنها یکی نیست،کسی که وارد حوزه می شود و وقت خود را صرف یادگیری قرآن و عترت و وحی و ولایت می کند باید پس از آن به وظیفه انسان سازی خود بپردازد.
حجت الاسلام و المسلمین نبی پور گفتند: انسان باید به جایگاه خود در نظام هستی پی ببرد ، وقتی قرآن را بررسی کنیم می بینیم در قرآن آن قدر جایگاه علم ، رفیع است و از دسترس اندیشه های سطحی ما فراتر است که وقتی موضوع علم به میان می آید خداوند در عین این که خالق هستی و رب العالمین است وقتی عنوان آموزگاری را به خود می گیرد تنها پدیده از پدیده های هستی را که به عنوان دانش آموز خود می پذیرد ، بشر است و با یک وصف زیبا می فرماید :” إقرَأ وَ رَبُّکَ الأکرَم ” معلوم می شود که بشر باید از راه علم به کرامت برسد .
ایشان در ادامه افزودند : ما در اسلام فراغت از تحصیل نداریم حتی خداوند به پیامبر صلی الله علیه و آله می فرماید ” فَإذا فَرَغتَ فأنصَب ”
حجت الاسلام نبی پور لازمه تحصیل هر علمی را مقارنت همیشگی آن با تقوا دانستند و افزودند : دنیای امروز از نظر رشد علمی چیزی کم ندارد آن چه که کم رنگ شده همراهی علم با تقواست
ایشان این نکته را متذکر شدند که قبل از انقلاب اسلامی ایران گروه هایی به نام طالبان ، القاعده ، وهابیت و… نداشتیم . این ها همه بعد از انقلاب پیدا شد ، زیرا دانستند که مکتب شیعه به جایی رسیده که با دو وزنه ثقیل قرآن و عترت همه دنیا را به تصرف خود در خواهد آورد .
ایشان نیاز امروز یک روحانی را علاوه برتقوا و اندوخته های علمی سه چیز دانستند : زمان شناسی ( درک زمان و موقعیت ) ، زبان شناسی ( شناخت مخاطب و چگونگی هم صحبتی ) ، نیاز شناسی .
ایشان همچنین متذکر شدند : رسالت هایمان را فراموش نکنیم ، بالاترین رسالت یک زن رسالت مادری اوست و هیچ امری را فدای این رسالت نکنید .
حجت الاسبلام نبی پور در پایان از طلاب خواستند که سه چیز را سرمشق عملی خود قرار دهند : صداقت در گفتار ، امانت و درستکاری در کردار .




free b2evolution skin
نظر از: صالحی [عضو] 
صالحی

امام كاظم عليه السلام فرمود:

رجب نهر فى الجنه اشد بياضا من اللبن و احلى من العسل فمن صام يوما من رجب سقاه الله من ذلك النهر.

رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد خداوند از آن نهر به او مى‏نوشاند.

(من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص 56، ح 2 _ وسائل الشيعه، ج 7، ص 350، ح 3)

1392/02/21 @ 13:50
نظر از: صالحی [عضو] 
صالحی

رجب بهانه ای است برای دوستی با خدا ، لحظه هایت سرشار از این دوستی باد .
التماس دعا-موفق ومؤید باشید

1392/02/21 @ 13:27


فرم در حال بارگذاری ...