5
آبان

مراسم بزرگداشت غدیر در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد


به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها ، به همت مسئولین مدرسه و همکاری جمعی از طلاب و همسرانشان مراسم بزرگداشت روز غدیر ، صبح روز غدیر در جوار تربت پاک شهید گمنام برگزار شد .


حضور جمع کثیری از عموم خواهران و برادران به همراه فرزندانشان گرمی و شکوه این مراسم را مضاعف کرد .


این مراسم با قرائت دعای ندبه و زیارت امین الله توسط یکی از برادران آغاز شد و با سخنرانی حجة الاسلام رایگان ادامه یافت.


حجة الاسلام رایگان پس از حمد و ثنای الهی و شکرگزاری نعمت ولایت امیر المؤمنین علیه السلام به ذکر مطالبی در خصوص مظلومیت مولا علی علیه السلام در میان شیعیان امروزی پرداخت .


وی در آغاز سخنان خود گفت : اساسی تری اخلاقی که در جهان اسلام رخ داد و مسئله جانشینی پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله بود ، در قرآن کریم 300 آیه راجع به فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام داریم که متاسفانه اکثر مردم با این آیات آشنایی ندارند .
وی افزود : مظلومیت علی علیه السلام فقط غصب خلافت ایشان نبود بلکه مهمترین جنبه مظلومیت امیرالمومنین علی علیه السلام این بوده و این است که کسی علی علیه السلام را نشناخت .


حجة الاسلام رایگان در بیان اهمیت و ضرورت آموزش اعتقادات بر حق شیعه در زمینه مسئله ولایت و امامت مولای متقیان علی علیه السلام به فرزندان و نسل های آینده پرداخت و گفت : فرزندان ما و نسل های آینده ما باید بدانند چرا خلافت مولا علی علیه السلام غصب شد ؟چه کسانی حق ایشان را غصب کردند ؟و دلایل به حق بودن شیعه را بدانند.


وی تصریح کرد : یادآوری مسائل مهمی چون غدیر و سقیفه و انتقال آن به آیندگان وظیفه مهم ماست و این مخالفتی با وحدت شیعه و سنی ندارد .


حجة الاسلام رایگان در ادامه علت تشکیل سقیفه و چگونگی غصب حق مولا علی علیه لسلام رابیان کرد و با طرح سئوالی مانند ” یهودیان در زمان پیامبر صلی الله و علیه و آله در حجاز چه می کردند ؟چرا مردم مدینه پیامبر صلی الله و علیه و آله را قبول کردند ولی مردم مکه نه؟” خطوط تحقیقی مباحث خود را  بیان نمود و از مخاطبان خود خواست تا در این زمینه به مطالعه بپردازند و مسئله غدیر و غصب خلافت امیر المومنین علیه السلام را محققا دنبال کنند .


در حاشیه این مراسم برنامه های فرهنگی غدیر برای کودکان و نوجوانان برگزار شد . کودکان شرکت کننده با ارائه نقاشی ها ، شعر و مطالب خود در خصوص عید غدیر و فضایل حضرت علی علیه السلام ، عیدی و جوایز خود را دریافت کردند.

 



free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: گیلان غرب [عضو] 
گیلان غرب

ممنون از گزارش زیباتون
موفق باشید

1392/08/06 @ 15:39
نظر از: ثریا [عضو] 
ثریا
4 stars

اجرکم عندالله

1392/08/06 @ 09:23


فرم در حال بارگذاری ...