9
مهر

موافقت دفن شهیدگمنام بیش از یکسال طول کشید/ گلباران شهیدتوسط بانوان طلبه+اعلام برنامه سوم شهید

 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد در گفتگو با خبرنگار یزد بانو اظهار داشت: دوهفته پیش از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ما اطلاع داده شد که با درخواست یک سال و نیم پیش این حوزه مبنی بر تشییع و دفن یک شهید گمنام در این مدرسه علمیه موافقت شده است.
قیاسی افزود: بانوان طلبه پس از شنیدن این خبر هر روز تا ورود شهید گمنام مراسمی را در این حوزه برگزار می کنند و در مدرسه عطر و بوی شهادت پیچیده است.
وی گفت: مراحل مقدماتی یعنی محل تدفین شهید در حیاط مدرسه آماده سازی شده است و تعیین این محل نیز در بازدید سردار باقرزاده(رییس حفظ آثار و نشر ارشهای دفاع مقدس کشور) از این مکان نهایی شد.
وی افزود: این شهید ۱۹ سال سن دارد و در منطقه طلائیه به شهادت رسیده و گمنام است و مراسم استقبال از این شهید امروز چهارشنبه ۱۷:۳۰ عصر در فرودگاه شهید صدوقی خواهد بود.
قیاسی با اشاره به این مطلب که برنامه های دیگری نیز به برکت حضور شهید گمنام یک روز قبل از مراسم تدفین، فردا چهارشنبه در یزد برگزار می شود اظهار داشت: مراسم تشییع و تدفین این شهید گمنام روز پنجشنبه ۱۱مهر ابتدا از بلوار شهید صدوقی(ره) و ناحیه مرکزی بسیج یزد آغاز می شود و سپس مراسم تشییع به سمت میدان باهنر، بلوار آزادگان و مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ادامه می یابد.
وی افزود: با ورود پیکر گلگون کفن این شهید گمنام مراسم گلباران توسط بانوان طلبه انجام می شود.
وی گفت: بعد از نماز مغرب و عشای پنجشنبه در محل حوزه علمیه مراسم دعای کمیل با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) از برگزاری مراسم سوم این شهید بزرگوار در در روز شنبه ۱۳ مهرهمزمان با شب شهادت امام جواد(ع) در محل دفن شهید خبر داد و گفت: مراسم هفتم در روزهای آینده اعلام خواهد شد.


منبع: یزد بانو

 



free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...