29
خرداد

​نشست ویژه کتب استاد شهید مرتضی مطهری

 


رهبر معظم انقلاب اسلامی :

کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی درمردم بویژه جوانان تبدیل شود.


معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها )یزد به همراه طلاب فعال در امرپژوهش در نشست ویژه کتب استاد شهید مرتضی مطهری که درمحل کتابخانه امام (علی علیه السلام )برگزار شد ، شرکت کردند.

به گزارش« سعیده السادات موسوی» دراین نشست به معرفی اجمالی تعدادی ازکتابهای شهید مطهری توسط اساتید برجسته حوزه ودانشگاه وپژوهشگران فعال دراین زمینه پرداختند وضرورت مطالعه کتابهای شهید مطهری را ازاولویت های وظایف طالبان علم دانستند.

سرکارخانم« اعظم رحمانی» استادومبلغ حوزه به معرفی وتبیین کتاب مسئله حجاب شهید مطهری پرداخت وگفت :کتاب شهید مطهری دارای پنج بخش است که دراین پنج بخش به موضوعات حجاب درادیان دیگروعلل پیداشدن حجاب برای زنان و بیان فلسفه پوشش دراسلام وحدود آن پرداخته شده که برای هرزنی لازم است تا این کتاب رامطالعه کند تا فلسفه حجاب وپوشش را بطور کامل بداند.

سرکاخانم «منیره السادات رضوی» پژوهشگر فعال درمعرفی کتاب نهضت حسینی اظهارداشت : واقعه عاشورا دو رو دارد که یک روی آن تاریک وظلمانی است و روی دیگر روحانی ومعنوی است،اینکه روی ظلمانی عاشورا رابدانیم خوب است ولی درک هدف اصلی امام حسین (علیه السلام) از این قیام بسیار مهمتراست که امام در کلامشان به محمد حنفیه هدف اصلیشان را امربه معروف ونهی ازمنکر بیان کردند چرا که اگردرجامعه ای امربه معروف ونهی ازمنکر ازبین برود خیلی از چیزها ازبین می رود که ازمهمترین آنها بی عدالتی است ، که بارواج بی عدالتی اخلاقیات هم درجامعه زیر پاگذاشته می شود.

شهید مطهری علت اینکه ما ازاین هدف اصلی دور شده ایم را تحریفاتی میدانند که درواقعه عاشورا رخ داده وباعث شده که مادچار غفلت شویم .

در ادامه مراسم بقیه اساتید وپژوهشگران مطالب خود را ارائه کردند ودرپایان از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...