9
خرداد

نقش حجاب در سلامت روان

تحقیق پایانی سطح2 :نقش حجاب در سلامت روان

محقق :اعظم مزیدی شرف آبادی

استاد راهنما:حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین رجبی

استاد داور:حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی زاده


چکیده:

بدون تردید، حجاب و پوشش، تأثیرات بسیار مثبتی بر روح و روان زن دارد. عفاف وپوشیدگی برای زنان، همچون سد و حفاظی است که زن در سایه ی آن از هر ذلت و تحقیری در امان می ماند . رعایت حجاب، ضامن آزادی، اصالت، حفظ مقام و شأن واقعی زن مسلمان است. در سایه ی حجاب، انسان به امور غریزی و خواهشهای نفسانی کمتر توجه می کند و در نتیجه نفس انسان تکریم می شود. هیچ چیز برای انسان به اندازه ی آزادی نفس از هر قید و بندی مهمتر نیست و در سایه ی تقوا، این امر میسر است.

سلامت جامعه بستگی به سلامت نفس زنان دارد . اگر زنان غیور جامعه، حریم عفاف و حجاب را رعایت نمایند، نه تنها آرامش و سلامت روحی خود را تأمین می کنند بلکه جامعه نیز از فساد اخلاق و تباهی به دور خواهد ماند.

حجاب نه تنها محدود کننده آزادی زن نیست، بلکه وسیله ای است برای اینکه در جامعه حضوری سالم داشته باشد و به ا و به عنوان یک انسان بنگرند. بعضی از زنان به خاطر ضعف ایمان، عقده دگرآزاری، تقلید کورکورانه، کمبودهای عاطفی، سرزنش دیگران، وسوسه های شیطانی، فخر فروشی، جلب توجه دیگران و … به بدحجابی و بی حجابی روی می آورند، آنها باید بدانند که نه تنها هویت ارزشمند خویش را از دست می دهند، بلکه گناه بزرگی را مرتکب می شوند که ناشی از هتک حریم ارزشمند پوشش اسلامی است و به خاطر آن طهارت و نورانی قلبی، روحی و سلامت روانی خود را از دست می دهند در این پژوهش،بابیان علل روانی بد حجابی وآسیبهای ناشی از آن،به تاثیر مثبت حجاب در سلامت روان اشاره خواهیم کرد .

 

 

 

 


free b2evolution skin
نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

موفق باشید

1392/03/09 @ 11:57


فرم در حال بارگذاری ...