4
خرداد

نیت کاندیداها حفظ اسلام و انقلاب و خدمت به مردم/ دین و اعتقاداتمان را با تخریب دیگران خدشه دار نکنیم

 

نیت کاندیداها حفظ اسلام و انقلاب و خدمت به مردم/ دین و اعتقاداتمان را با تخریب دیگران خدشه دار نکنیم

 آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه سوم خرداد شهر یزد در جمع نمازگزاران و معتکفین با تبریک سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام  وهمزمانی آن با سالروز فتح خرمشهر با برشمردن فضیلت اعتکاف گفت: فضیلت ایام البیض بر دیگر ایام ماه رجب آشکار است و پیامبر دهه آخر ماه رمضان اعتکاف را انجام می دادند و در زمان امام ششم ضوابطی برای آن تعیین شد.

 

وی خطاب به همه معتکفین و به ویژه معتکفینی که در مسجد ملااسماعیل معتکف بودند توصیه کرد : در این چند روز ارتباطات دنیایی خود را کم کنند و به توبه و استغفار و دعا و نماز مشغول باشند.

 

وی با بیان این مطلب که اعتکاف ارزش های فراوانی از جمله هجرت الی الله دارد افزود: بندگان خوب خدا اردوگاه نشاطشان سه روز اعتکاف است.

 

انتخابات

 

امام جمعه یزد در ادامه خطبه دوم نماز جمعه، انتخابات ۲۴ خرداد را یادآور شد و گفت: همه ما باید به عنوان یک وظیفه شرکت کنیم و هیچ چیز ما را از شرکت در انتخابات مردد نکند.

 

ناصری تمکین کاندیداها در برابر قانون را خواستار شد و افزود:” قانون” تمکین می خواهد و باید آن را تبعیت کرد که منجر به آرامش در جامعه می شود.

 

وی تصریح کرد: شورای نگهبان اگر توصیه ای می کند مصلحت را می بیند و باید مردم متوجه باشند که باید به تشخیص قانون هم احترام گذاشت.

 

وی با این درخواست از کاندیداها که به یکدیگر سوء ظن نداشته باشند توصیه کرد: هم کاندیداها و هم طرفداران کاندیداها و کسانی که اسمشان درلیست نهایی نیامده باید ضمن احترام به شخصیت افراد هیچ تعرض و اعتراضی نسبت به شخصیتب کاندیداها نداشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه یزد افزود: اگر به کانیدایی علاقه مندیم، برویم و او را بشناسیم و کاری به تخریب بقیه نداشته باشیم زیرا این خدمت است و تخریب شخصیت مؤمنین گناه است.

 

ناصری عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب را در مسأله انتخابات یک وظیفه شرعی دانست و گفت: کسی که خلاف سخنان رهبری عمل کند خلاف مسیر ولایت رفته است.

 

در این لحظه نمازگزاران با شعار “ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند” و ” شورای نگهبان تشکر تشکر” سخنان آیت الله ناصری را تأیید کردند.

 

وی ضمن توصیه همگان به وحدت اظهار داشت: در این مسیر گوش به فرمان رهبر باشیم تا جامعه سالم بماند.

 

وی تصریح کرد: مانباید در انتخابات هیچ حرکتی کنیم ک فردی را گنهکار تلقی کنیم بلکه وظیفه ما شرکت در انتخابات است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اظهار داشت: د رانتخابات کاری نکنیم که دینمان و اعتقاداتنمان خدشه دار شود و نسبت به کسی ظن بد نداشته باشیم و با تهمت به افراد آنان را از صحنه بیرون نکنیم .

 

آیت الله ناصری با بیان این مطلب که مگر ما دشمن کم داریم به توطئه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:ما باید باهم باشیم و برای انقلاب کار کنیم و کاندیداها اگر نیتشان حفظ انقلاب، اسلام و خدمت به مردم باشد ارزشمند است.

 

وی تصریح کرد: در انتخابات همه باید شرکت کنیم و در مسیر حرکت باید تابع قانو ن باشیم و نسبت به دیگران کاری نداشته باشیم و هرکس را شورای نگهبان تأیید کرده بپذیریم و بقیه فی امان الله. نسبت به همدیگر خوشبین باشیم تا بعداز انتخابات نتیجه خوبی بگیریم.

 

سوم خرداد

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد سالروز فتح خرمشهر را یادآور شد و گفت: در حالی که فتح خرمشهر برای تحلیلگران دنیا و صدام غیر قابل تصور بود ولی رزمندگان اسلام با عنایت الهی توانستند بر لشکر ۵۰ هزارنفری صدام پیروز شوند.

 

آیت الله ناصری افزود: ایستادگی رزمندگان و شهدا را که منجربه پیروزی در جنگ و شکست ابرقدرت ها شد نباید فراموش کنیم .

 

خطبه اول

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه اول نیز ضمن توصیه به رعایت تقوا ، واژه ولایت را معنا کرد و افزود: ولایت تنها به معنای دوستی نیست بلکه ولایتمداری نیز منظور است.

 

آیت الله ناصری بابیان این نکته که خداوند هرچه عظمت به پیامبرداده است به حضرت علی(ع) نیز عنایت کرده است افزود: حضرت علی(ع) سرسله جنبان علوم مختلف و نسخه به تمام معنا و تصویر کامل اسماء الله است.

 

وی گفت: ۳۰۰ آیه در قرآن به امیرالمؤمنین اشاره می کند وپس ازنزول آیه” اِنَّ الَّذینَ امَنوا وَ عَمِلُوا الٰصّالِحاتِ اُولئکَ هُمْ خَیْرُ الْبَریِّةِ ” از پیامبر سؤال شد که اولئک خیرالبریه کیست؟ پیامبر فرمود علی و شیعیانش هستند.

 

وی افزود: هیچ وقت یا ایهاالذین امنو نازل نمی شد مگر درباره حضرت علی (ع) بود که در کتب اهل تسنن نیز نقل شده است و شیعه باید به آن حضرت افتخار کند.


 

منبع : یزد بانو

 


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: زهره جباری [عضو] 

امام صادق عليه السلام :

ثَلاثَةُ اَشْياءَ يَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيْها: اَلاَْمْنُ وَالْعَدْلُ وَالْخِصْبُ ؛

سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش.

تحف العقول، ص 320

1392/03/04 @ 23:29
نظر از: زهره جباری [عضو] 
5 stars

امام صادق عليه السلام :

ثَلاثَةُ اَشْياءَ يَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيْها: اَلاَْمْنُ وَالْعَدْلُ وَالْخِصْبُ ؛

سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش.

تحف العقول، ص 320

1392/03/04 @ 23:28


فرم در حال بارگذاری ...