9
شهریور

همراه با معاون فرهنگی دانشگاه امام صادق علیه السلام

امروز همایش آسیب شناسی فرهنگی ،راهکارها وچالش ها در مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها میبد برگزار گردیدکه گروهی از اساتید وکادر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله در این همایش حضور به هم رسانیدند.

در این جلسه جناب آقای دهقان از مدیریت شعائر اسلامی صحبت خود را آغاز نمودندند در ادامه  بیان داشتند که انسان باید مفردات(اجزاء) برنامه ریزی دینی را در اختیار داشته باشد که این خود دو قسم دارد اول حفظ ظواهر اسلامی دوم وجود محتوای اسلامی .

اجزا ء فرهنگی مصادیق  فراوانی دارد که مهم ترین این اجزا مسئله نیرو یابی ونیرو سازی است یعنی برای انجام فعالیت فرهنگی در اولین قدم انسان به همراه وهمکار نیاز دارد که باید  باور های مشترک افراد را تقویت نمود وبه نیرو سازی پرداخت برای تحریک باور های مشترک باید به اهمیت مسئله امر بمعروف ونهی  از منکر پرداخت واحساس افراد را برانگیخت  ولشکری همراه را فرماندهی کرد وبه این افراد نیز آموزش دهیم تا خود تربیت کننده گروه های بعدی باشند .

استاد در ادامه بحث به استراژی فرهنگی اشاره  ومحورهای برنامه ریزی راهبردی را بیان نمودند واولین محور را داشتن چشم انداز چند ساله دانستند ونمونه هایی از برنامه های راهبردی صحیح راهمراه با محورها بیان نمودند .

در پایان استاد متذکر شدند باید در هر مکانی یک برنامه کاربردی اما کامل وصحیح برنامه ریزی شود ودر قدم ها بعد برنامه ها را گسترش دهیم ومهم تر اینکه سعی کنیم خودمان شرو ع کننده باشیم ودیگران را همراه خود کنیم که این مسئله بسیاری از مشکلات نظام را برطرف می سازد.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...

 
مداحی های محرم