21
آذر

چرا بركت رفته است؟

مرحوم آيت الله شيخ احمد مجتهدي تهراني:
   درقديم وقتي كه سحر از كوچه اي عبور مي كردي صداي قرآن و مناجات مي شنيدي. مردم خودشان اذان مي گفتند. زمستان در برف و باران به پشت بام مي رفتند و اذان مي گفتند و مناجات مي كردند. سحرهاي قديم مثل شبهايي بود كه مي گويند برويد پشت بام الله اكبر بگوييد. خيلي صداي مناجات و گريه مي آمد. با اين وجود، هر خانه اي يك اتاق داشت به عنوان نمازخانه و حتي بعضي ها 2ساعت به اذان صبح مانده براي نماز شب و عبادت به آنجا مي رفتند و يك ساعت بعد از طلوع آفتاب بيرون مي آمدند، قرآن و مفاتيح هميشه در آن اتاق و كنار آنها بود.
   خلاصه قديمي ها اينطور بودند، نماز شب و قرآن و مناجات و زيارت عاشورا و نماز جماعت و امثال اين اعمال داشتند. مي ترسم چند سال ديگر بگويند علم پيشرفت كرده و صبح ها در تلويزيون يك نماز جماعت بگزارند و بگويند به همين اقتدا كنيد. همانطور كه در قديم، مردم اذان مي گفتند، و الان با پيشرفت علم، راديو و تلويزيون اذان مي گويند و مردم ديگر اذان نمي گويند.
   شخصي به من رسيد و گفت صبح ها در موقع اذان صبح، صداي بلندگوي مسجد شما، مارا اذيت مي كند، من هم از روي ناراحتي گفتم برو به كميته و نيروي انتظامي از دست خادم مسجد شكايت كن. كار به جايي رسيده كه مردم از صداي اذان ناراحت مي شوند.


free b2evolution skin
نظر از: دانشی [عضو] 
دانشی

ممنون از مطالب خوبتان

1391/09/21 @ 17:46
نظر از: مرادی [عضو] 

سلام

آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد
شاید دعای مادرت زهرا بگیرد
آقا بیا تا با ظهور چشم هایت
این چشم های ما کمی تقوا بگیرد

اللهم عجل لولیک الفرج

1391/09/21 @ 15:39


فرم در حال بارگذاری ...