26
مرداد

آزادگان می توانند آموزگاران جامعه و نگهدارنده انقلاب باشند / استان یزد دارای ۷۷۰ آزاده


صبح امروز همایش تجلیل از آزادگان استان یزد شامل آزادگان قبل از انقلاب اسلامی و آزادگان هشت سال دفاع مقدس در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این همایش از صبر و مقاومت آزادگان هشت سال دفاع مقدس و آزادگانی که به عنوان زندانی سیاسی به دست ساواک و رژیم شاهنشاهی به اسارت در آمده اند تجلیل کرد.

آیت الله ناصری به عنوان یکی از آزادگان، به دوران اسارت سه ساله خود در عربستان سعودی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ساواک در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با آل سعود در ارتباط بود که بدلیل فعالیتهایی در تبلیغات برای پیروزی انقلاب اسلامی و…به دست رژیم سعودی سه سال در زندانهای عربستان اسیر بودم.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداخت.

وی رازو نیازها و معنویت آزادگان در طول اسارت را فراموش نشدنی خواند و گفت: ممکن است عده ای پس از آزادی و با توجه به گرفتاریهای دنیوی آن لحظات را فراموش کرده باشند ولی باید همیشه آن لحظات معنوی را به خاطر بیاورند و از خدا بخواهند آن حالات راز و نیاز به آنها بازگردد تا دیگران از آن درس بگیرند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خطاب به آزادگان گفت: تک تک شما می توانید معلم و آموزگار جامعه باشید و معنویت ها، مقاومت ها و ارزش ها را اول به فرزندان خود و سپس به جامعه منتقل کنید.

آیت الله ناصری افزود: همه باید ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم و از خدا بخواهیم که این روحیات معنوی را از ما نگیرد.

وی تصریح کرد: شما آزادگان می توانید با حفظ روحیه اطاعت از خدا علاوه بر آموزگار بودن، نگهدارنده انقلاب هم باشید.

************


*استان یزد دارای ۷۷۰ آزاده است


در حاشیه برگزاری این همایش معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو اظهار داشت: استان یزد دارای ۷۷۰ آزاده قبل و بعد از انقلاب است.

یغمایی افزود: ۲۷ نفر از این تعداد به عنوان زندانیان سیاسی قبل از انقلاب توسط ساواک در زندان به سربرده اند و به عنوان آزاده در جامعه شناخته می شوند.

وی گفت: ۱۰ نفر از ۷۷۰ آزاده استان در دوران اسارت قبل از انقلاب در زندانهای رژیم شاهنشاهی و  پس از انقلاب در زندانهای عراق به شهادت رسیده اند و تعداد ۱۶ نفر نیز در طول سالهای گذشته به رحمت ایزدی پیوسته اند.

وی میانگین سنی آزادگان استان را اینگونه برشمرد: هفت نفر متولد ۱۳۲۰ ، ۱۴ نفر متولدین ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰ هستند و ۱۰۰ نفر از آزادگان نیز متولد سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ می باشند .

یغمایی اضافه کرد: تعداد ۶۲۹ نفر متولد سالهای ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ هستند و ۲۰ نفر هم متولد پس از سالهای ۵۰ می باشند.

وی بیشترین آمار آزادگان را بین سنین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ عنوان کرد و گفت: همه آزادگان استان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند و می توانند تا هر مقطع تحصیلی تحت پوشش این نهاد تحصیل کنند.

منبع : یزد بانو


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: مخلصی [عضو] 
مخلصی
4 stars

سلام
متشکرم از سلیقه و مطالب زیبای شما
خدا قوت
الهی همیشه موفق باشید
یاد اسطوره های صبر همیشه سبز

1392/05/28 @ 15:20


فرم در حال بارگذاری ...