4
مرداد

آیت الله ناصری: امام خمینی(ره) احیاگر فلسطین / جهان در روز قدس متوجه فلسطین می شود


آیت الله ناصری: امام خمینی(ره) احیاگر فلسطین / جهان در روز قدس متوجه فلسطین می شود


نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد حضور در راهپیمایی روز قدس را یم واجب شرعی دانست و گفت: امام خمینی(ره) فلسطین را از غربت و مظلومیت بیرون آورد و آن را احیا کرد.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در ابتدای خطبه دوم  نماز جمعه امروز یزد به مهمترین مناسبت های هفته آینده پرداخت.


آیت الله ناصری پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) را گرامیداشت.

وی در بیان عظمت و اهمیت نماز جمعه به عنوان یک واجب الهی گفت: نماز جمعه از طرف علما همیشه بوده ،ولی رسمی نبوده است .بعد از انقلاب که حاکمیت اسلامی تحت نظر ولایت فقیه (مأذون ازناحیه امام معصوم)قرار گرفت شرایط وجوب حاصل شده است.

وی افزود: درگذشته علما مخیر می کردند مردم رابین نماز ظهر یا جمعه که به طور مثال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی امام  و جانشین عادلی هم از سوی او مأذون نبود ؛ نماز جمعه به صورت عینی بر همه واجب نبود.


آیت الله ناصری درادامه و دربیان اهمیت نماز جمعه به عنوان واجب شرعی اظهار داشت : باسناده عن زراره عن ابی جعفر (روایت صحیحه) خدا از این جمعه تا جمعه آینده ۳۵ نماز یعنی نمازهای یومیه را واجب کرده است و نماز جمعه را به صورت جماعت بر هر مردو زنی واجب کرده است  که بر صغیر ،دیوانه، مسافر، کسی که راهش دور است واجب نیست.


وی افزود: امروز دیگر خواندن نماز ظهر ازروی احتیاط جایگاهی ندارد زیرا شرایط نماز جمعه با حاکمیت ولایت فقیه حاصل شده است و برپا می شود.


وی با بیان روایات اسلامی دیگر گفت: خداوند جسد کسی را که درنماز جمعه شرکت می کند ازآتش جهنم نجات می دهد ،خداوند نام نمازگزاران جمعه راثبت می کند ،حتما به فرزندان وجوانانمان درمورد نماز جمعه سفارش کنیم .


آیت الله دراشاره به مناسبت روز آموزش های فنی وحرفه ای به دانش آموزان سفارش کرد تا در کنار درس هایشان وارد کارهای فنی شوند تا در آینده در بخش صنعت موفق باشند.


در ادامه ایشان سفارش به تقوا وشبهای قدر و دعا برای مومنین و رهبری و خدمتگزاران داشت و اینکه مصونیت انقلاب را دردعاهایمان ازخدا بخواهیم.


امام جمعه یزد در مورد مهمترین مبحث جمعه آینده یعنی آخرین جمعه ماه رمضان که روز جهانی قدس نامگذاری شده است گفت: روز قدس از ابتکارات امام (ره ) است و ایران اسلامی را در دنیا از پیشتازان حمایت مسلمانان کرده است.


ناصری در مورد سوابق حمایت ایران از مسأله فلسطین گفت:در زمان آیت الله کاشانی که به خاطر مسائل فلسطین مجلس فاتحه می گرفت و پس از ایشان، امام توانست مسأله فلسطین را احیا  و آن را جهانی کند و از غربت درآورد.


وی جمله معروف امام را ” که هرکس یک کاسه آب بریزد بر سراسرائیل نابود می شود” یادآور شد و افزود:  امام قیام و دفاع کرد و یادم هست درکوچکی می شنیدیم که درکفر یاسین و دیر یاسین اسرائل عربها از زن و مرد و پیر وجوان را جمع می کند و یکجا به رگبار می بندد و کسی صدایش درنمی آمد و عربها دنبال حکومت خود بودند و تنها امام راحل  این ظلم ها راپیش چشم دنیا قرار داد .


آیت الله ناصری ادامه داد: امام به فلسطینی ها فرمود: شما باید حرکتان با نیت اسلامی باشد نه با اتکا به ایسم ها و باید به خدا اتکا کنید.


وی تصریح کرد: با انقلاب امام،  فلسطینی ها خدایی شدند و رشد کردند و پیروز شدند و اکنون می بینیم با مقاومت در دنیا طرفدار یافته اند.

وی افزود:اسرائل باهمه تجهیزاتش ۲۰ روز در برابر فلسطینی ها بیشتر تاب نیاورد و ۳۰ روز فقط در برابر حزب الله ایستاد !

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با تأکید بر این مطلب که ما در مورد روز قدس و شرکت در راهپیمایی وظیفه شرعی و تکلیف الهی داریم اظهار داشت:  اسرائل غده سرطانی است و آمده تا بین مسلمانان مثل مصر،سوریه ولبنان اختلاف و فتنه ایجاد  کند و آمریکا هم پشت آنهاست و رسانه هاراهم در اختیار گرفته اند .


شرکت ما درروز قدس مشتی بردهان آنهاست که پشتشان رامی لرزاند و دنیا را متوجه فلسطتین می کند :اللهم انصر المسلمین واخذل الکفار والمنافقین .


منبع : یزد بانو

 


free b2evolution skin
نظر از: یادگاری [عضو] 

سلام علیکم از راه دور به حوزه ای که مامن و پناهگام امن من است ،سلام به کوچه ی شهید موحدین رحمة الله علیه و خوشا به کسانی که با حوزه ای که بسیار دوستش دارم همسایه اند.و سلام بر خانم قیاسی مدیریت محترم حوزه،خانم استقامت،خانم جعفری ،خانم طباطبایی،خانم آخوندی،خانم خاتم یزدی،خانم خاتم الحسینی ،خانم قاسمی،خانم خداد؛خانم سلیمی ،خانم اعرابی،خانم مختاری،خانم محمد حسنی و سلام به خانم زارعیان و همه ی اساتید محترم و دانش آموختگان و طلاب عزیز.این ها را گفتم تا بگویم ما را از دعای خیرتان فراموش نکنید.من هم دعاگوی همگی اتان هستم.توفیقتان روز افزون.

1392/05/06 @ 17:31


فرم در حال بارگذاری ...