2
شهریور

تلاش دولت در احیای ارزش‌های از دست رفته اسلامی باشد

 

 

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، ارزش های اصیل دینی و اسلامی، رعایت صداقت و تقوا و انجام عمل صادقانه بسیار کمرنگ شده و لازم است دولت جدید در اجیای ارزش ها نیز اهتمام داشته باشد.

وی در ادامه ‌ ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و تقدیر از تلاش ‌های دولت ‌مردان در حل مشکلات و نیازمندی‌ های مردم افزود: دولتمردان همیشه از هفته دولت به عنوان فرصتی برای بازگو کردن عملکرد دولت ‌مردان استفاده می کردند اما امروز که دولتی جدید در راس کار است باید به دنبال حل مشکلات مردم باشند.


نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: دولتمردان باید بر اساس وظیفه، تکلیف شرعی و قانون، انجام کار داشته باشند و کارهای محوله را سریع و قانونی به سرانجام برسانند.


وی اضافه کرد: اگر دولتمردان با دید مدیریتی فعالیت کنند قطعا موفق خواند بود اما اگر دانایی، امانت داری و توانمندی در ارائه خدمت را نادیده بگیرند موفقیتی حاصل نمی شود.


آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه پست و مقام ها ماندنی نیستند و تنها کارهای ارزشمندی که در خدمت به مردم باشد ماندگار خواهند شد بیان داشت: اگر اشخاص به دنبال گرفتن پست برای رسیدن به اهدافی غیر از تکلیف باشند و منافع خود را در نظر نگیرند از نظر حکومت اسلامی و دین الهی مرتکب خطا شده اند.


وی ادامه داد: کسانی که به نوعی دارای قدرت هستند و یا پست و مقامی را می گیرند از این قدرت و پست و مقام خود در راستای خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند بهره ببرند.وی با اشاره به اینکه دولتمردان در ایران اسلامی بر مدار قانون حرکت می کنند عنوان کرد: تاکید من بر این است که هرکس در هرکاری که بر عهده دارد تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا آن کار را به درستی انجام دهد.


امام جمعه شهر یزد تصریح کرد: داشتن صداقت در انجام هرکاری لازم و ضروری است و کسی که صداقت نداشته باشد نمی تواند امانات الهی را حفظ کند.


وی مسئولیت ها را در نظام جمهوری اسلامی امانت های الهی برشمرد و افزود: مسئولان در هر رده و مقامی باید این امانت الهی را حفظ کنند و سپس به اهل آن تحویل دهند.


آیت الله ناصری در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحولات مصر و آشفتگی در این کشور گفت: بحران مصر بحرانی بزرگ و بغرنج است که اکنون از حل آن عاجز مانده اند.

وی اضافه کرد: این بحران بر اساس اشتباهات اخوان المسلمین و گروه مرسی پدید آمده و اکنون رشته کار از دست دولتمردان مصری خارج شده است.


خطیب جمعه یزد ریشه مشکلات مصر را بی توجهی به دستورات اسلامی و دین الهی برشمرد و گفت: در برهه ای از زمان به آمریکای فاسد توجه کردند و در برابر او خود را تسلیم نمودند و در زمانی دیگر نیز به مفتی‌های عربستان و در این میان توجهی به حفظ اتحاد نداشتند.


وی ادامه داد: دین مبین اسلام دستورات و برنامه های مدیریتی را بر اساس حکومت اسلامی داده و هر کس که به آن بی توجهی کند خودش ضربه خواهد خورد.


نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به وضعیت تاسف‌بار مردم مصر خاطر نشان کرد: سازمان ‌هایی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند، امروز سکوت اختیار کرده‌ اند و در برابر این جنایات هیچ اقدامی ندارند.


وی ادامه داد: بهتر است دولتمردان در مصر راه اصیل اسلامی و دستورات الهی را پیش بگیرند و با بهره گیری از ائمه اطهار خود را از سردرگمی نجات دهند .


منبع : یزد بانو



free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...