2
شهریور

گفتگوبا یک روحانی چشم پزشک/نظام سلامت اسلام به دنیا معرفی شود

حجت الاسلام اکبر خاتمی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به روز پزشک، گفت: پزشکی یکی از مشاغل مورد عنایت حضرت باری تعالی است، زیرا انسان‌ها را از بند رنج و ناراحتی هایی که دارند با علومی که از سوی خداوند در گرداگرد انسان نهاده شده، درمان می‌کند.


وی افزود: طب و پزشکی در اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، به همین سبب احکام خاصی نیز در این باره ذکر شده و اولیای دین نیز سفارشات اکیدی در این زمینه چه از حیث تخصصی پزشکی، بهداشتی و درمانی و چه از سایر جهات ارایه کرده اند.


حجت الاسلام خاتمی اظهارکرد: احادیث بسیار زیادی در حوزه پزشکی وجود دارد که موسسه دارالحدیث کوششی وزین
در این ارتباط ارایه کرده و به تنظیم این احادیث پرداخته است.

وی در ادامه گفت: ائمه اطهار(ع) هر کدام به نوبه خود دارای احادیث بسیاری در این زمینه هستند که به طب ائمه شهرت یافته است، از آن جمله می‌توان به طب الرضا(ع) و طب الاصادق(ع) اشاره کرد.


این روحانی پزشک در ادامه یادآور شد: اسلام برای همه چیز برنامه دارد و به همین جهت در حوزه پزشکی نیز برنامه های جامعی برای بشریت ارایه کرده که بهترین، درمانگرترین، بی‌خطرترین و مفیدترین برنامه است که بیشتر در حوزه نظام سلامت و پیشگیری سامان یافته است.
وی سپس گفت: اسلام در هر موضوعی هر مطلبی را که ارایه کرده، در اوج آن است و قطعاً راه را برای مکاشفات علمی توسط علمای دین باز نموده است؛ در حوزه پزشکی نیز قطعا مترقی ترین و جامع‌ترین برنامه‌ها، از سوی اسلام ارایه شده که باید به نوبه خود در جایگاه های علمی درباره آن صحبت شده و آن را بسط داد.


حجت الاسلام خاتمی یادآورشد: مساله دیگر در حوزه پزشکی و دین، مساله فقه پزشکی است که در این زمینه نیز باید گفت که اسلام نیز برنامه بسیار جامعی برای کم کردن آلام مردم، پراثرکردن درمان‌ها و کم کردن فساد در این عرصه ارایه کرده است؛ از جمله حکم معروف امام راحل در این زمینه که اگر پزشکی نسخه ای برای بیماری نوشت و آن بیمار به واسطه آن صحت نیافت به او مدیون است و باید حق الزحمه ای که دریافت کرده را مسترد سازد.


وی سپس افزود
: وقتی دینی به این شکل به نکات ریز در حوزه سلامت، پزشکی و تعامل مردم با پزشکان برنامه دارد، قطعا بهترین برنامه را برای ساماندهی حوزه نظام درمانی و سلامت ارایه می‌کند که باید در این زمینه نیز کار جدی انجام شود.

این پزشک روحانی اظهارکرد: قطعاً نظام سلامت و درمانی اسلام باید در حوزه های عملی جهان بیان شود تا همگان با عظمت و معجزات قرآن برای همه اعصار و قرون پی ببرند؛ باید نشان دهیم که اسلام چه ظرفیت بالایی در تمام عرصه‌ها دارد.


وی گفت: اگر نظام درمانی، پزشکی و فقهی اسلام در این زمینه به دقت تنظیم و ارایه شود که در حال حاضر نیز به اشکال مختلف از جمله رسانه های حوزوی و دینی، این کار در حال انجام است، دیگر جایی برای نظام های فکری غربی در نظام درمانی و پزشکی باقی نمی ماند؛ اگر به اسلام به درستی عمل شود، دیگر نیازی به قسم بقراط نیست، زیرا اسلام از پایه روی این اصول کار کرده است.

 

 

 

منبع : یزد  بانو


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: طلبه زینبیه [عضو] 
5 stars

سلام ممنون از مطلب خوبتان امیدواریم روحانیون اسلام در تمامی مراحل شغلی شان موفق ومؤید باشند.
یا علی

1392/06/03 @ 17:57
نظر از: ادیبی [بازدید کننده]
ادیبی
5 stars

سلام .پست عالی بود خصوصا به مناسبت روز پزشگ به جا بیان شد واز طرفی وجودیک روحانی درجرگه پزشکان عالی بود .امیدوارم موفق باشید.

1392/06/03 @ 09:37


فرم در حال بارگذاری ...