4
مرداد

جدیت در تربیت دینی فرزندان/ والدین ازدواج فرزندان را جدی بگیرند


نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه رمضان تأکید کرد: والدین در تربیت دینی فرزندان به ویژه دختران توجه کنند و با توکل به خدا ازدواج فرزندان را سخت نگیرید.

 
 


به گزارش خبرنگار یزدبانو، «آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در آخرین نماز جمعه شهر یزد پس از پایان راهپیمایی امروز درخطبه دوم به مسئله فلسطین اشاره کرد وگفت: وظیفه ما به عنوان یک مسلمان این است که به هرطریقی می توانیم به آنها کمک کنیم وازآنها حمایت کنیم.
ناصری افزود: با احساسات انسانی شما باید به هر طریقی به فلسطین کمک کنیم و انشاءالله بلاها به جان استکبار و استعمار بیفتد و ملتها آسایش و آرامش پیدا کنند.
خطیب جمعه یزد خاطرنشان کرد: ملت فلسطین تاکنون در مقابل تمام ستمهای استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت و از اسلام و دین پاسداری کرده اند.


*در تربیت دینی فرزندان جدی باشید
امام جمعه یزد به تربیت دینی فرزندان اشاره کردو افزود: نسبت به تربیت دینی فرزندانتان جدی باشید وارتباط با فرزندان را قطع نکنید که باعث فتنه است و باعث ضربه زدن به زندگی می شود.
ناصری اظهار کرد: به دختران خود بیشتر توجه کنید ودرکنارشان باشید، با آنها صحبت کنید و آنها را نصیحت کنید و به خدای متعال توکل کنید.
وی در خطاب به والدین با این توصیه که، به والدین گفت: ازدواج فرزندانتان را فراهم کنید و آن را سخت نگیرید افزود: به آیه « ومن یتوکل علی الله فهو حسبه» دقت کنید و در این امر به خدا توکل کنید و در دین و اخلاق آنان توجه کنید.

وی به پنجم مرداد سالروزاولین نماز جمعه تهران اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یک اجتماع بزرگ عبادی سیاسی ، اجتماعی است و باید ازآنچه که متذکر می شدند بیشتر متذکر شوند و به  هرحال یک واجب است و این واجب به دست امام راحل احیاء شد وباید به آن اهمیت دهیم.
وی به اولین امام جمعه آیت الله طالقانی اشاره کردو افزود: به تعبیر امام(ره) ایشان ابوذر زمان بودند،مردی متدین ،زاهد بود و زبانش سیف اسلام بود.


امام  جمعه یزد درخطبه اول با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: به دستور خدا، صبر کردن بر گرسنگی و تشنگی ومی‌تواند تحولات بزرگی در انسان ایجادکند و اراده انسان را قوی و انسان می‌تواند درمقابل هواهای نفسانی مبارزه کند.
ناصری گفت: اگراین روحیه برای انسان پیدا شد، اثرات مادی و معنوی برای ما خواهد داشت.
وی به آثار تقوا اشره کرد و افزود: هرکس تقوا پیشه کند خداوند درمسیر زندگی همه چیز را برای او فراهم می کند.
ناصری تأکید کرد: اگر کسی تقوا پیشه کند،خداوند عقل او را رشد می دهد وانسان راه و مسیر را طی و قدرت تشخیص راپیدا می کند.
امام جمعه یزد ادامه داد: باید تلاش کنیم تا صدق، صفا، وفا و خوبی‌های کسب شده در ماه مبارک رمضان تا سال آینده برای ما باقی بماند و خدای متعال نیز قلب شما را از کینه‌ها و حرص‌ها و بدی‌ها پاک می‌کند و این امر زمینه‌ای فراهم می‌کند که نور خدا در دل و جان انسان بیشتر جا بگیرد.

منبع:یزدبانو


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...