18
شهریور

دفاع از اسلام در زمان جنگ بر زنان واجب می شود / شهدا مشتری خدا بودند


شب گذشته در مراسمی با عنوان ” آدینه سرخ” با حضور جمع کثیری از مردم، خانواده های شهدا و اهالی کوی بقیت الله بلوار ۱۷ شهریور مراسم گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی بویژه ۱۷ شهریور و شهدای این محله به صورت خود جوش توسط جوانان محله برگزار شد.


استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به شروع ماه ذی قعهده به عنوان یکی از ماههای حرام در اسلام اظهار داشت: ماههای حرام به قدری حرمت دارند که حتی پیش از اسلام نیز اعراب جاهلی آن را رعایت می کردند ولی اکنون می بینیم عده ای به اسم اسلام در ماه حرام جنگ به راه می اندازند در حالی که اسلام با شروع جنگ و ادامه جنگ در ماه حرام مخالف است و آن را حرام می داند.


حجت الاسلام عباس اخوان در ادامه گفت: صدام در ۳۱ شهریور مصادف با ۱۲ ذیقعده یک روز پس از میلاد امام رضا(ع) با بمباران فرودگاههای ما به ایران اسلامی حمله ور شد در حالی که خود را مسلمان می پنداشت.


وی افزود: در ماههای حرام اگر یک کشور اسلامی مورد تجاوز قرار گرفت دفاع
واجب می شود و در موضوع دفاع حتی بر زنان هم دفاع از اسلام واجب است برای همین است که هشت سال جنگ به هشت سال دفاع مقدس شناخته می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به فداکاری و صبر مادران شهدا اشاره کرد و افزود: اکنون پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از آغاز جنگ می بینیم که هنوز مادرانی هستند که چشم انتظار بازگشت استخوانهای فرزندانشان هستند و بر استخوان فرزندشان بوسه می زنند.
وی مجاهدت شهیدان را وصف ناپذیر توصیف کرد و افزود: آنها در سایه ولایت و با تبعیت از ولایت فقیه پا در میدان گذاشتند و از دنیای خود گذشتند و آخرت را برگزیدند.


وی تصریح کرد: شهدا فداکاری کردند تا پرچم اسلام زنده بماند.


شهدا مشتری خدا بودند


سردار میر حسینی یکی از یادگاران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده آموزشگاه آیت الله خاتمی یزد در این مراسم یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور، شهدای هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت و افزود: شهدا مشتری خدا بودند زیرا وقتی خدا آنها را صدا زد لبیک گفتند و شهدا ایمان به خدا و ولایت داشتند و با قرآن مأنوس بودند و شبهای عملیات وقتی قرآن قرائت می کردند اشک از چشمانشان جاری می شد.


وی در بخشی از بیان خاطرات خود از شهدا اظهار داشت: شهدا با ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام نیرو می گرفتند ؛ از میدان مین می گذشتند و در دل دشمن پیشروی می کردند.


این یادگار هشت سال دفاع مقدس در بیان خاطرات خود گفتک شهدا از همه زندگی و خانواده خود به خاطر حفظ اسلام گذشتند و شهید خلیل حسن بیگی در لحظه تولد سه فرزندش در جبهه به سربرد و هیچگاه روی فرزند سومش را که همزما با شهادت او به دنیا امده بود ندید.


گفتنی استک مراسم آدینه سرخ طی دوشب ۱۶ و ۱۷ شهریور در مسجد حجت بن الحسن عسکری بلوار ۱۷شهریور یزد برگزار شد.

 

منبع: یزد بانو


free b2evolution skin
نظر از: یادگاری [عضو] 

سلام علیکم!عصر شما بخیر و خدا قوت. به خاطر درج مطالب زیبا در وبلاگ حوزه نهایت تشکر را از شما دارم.اجرتان با حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام.

1392/06/20 @ 18:54


فرم در حال بارگذاری ...