21
اسفند

رمز قدرت جامعه

?قدرت برای یک جامعه، چگونه پدید می‌آید؟
?رمز قدرت‌آفرینی اربعین در چیست؟

⭕️ یک جامعۀ بشری اگر بخواهد منافع خود را تأمین کند، اول باید قدرت داشته باشد؛ اگر قدرت نباشد، امنیت، آبادانی و شکوفایی استعدادها نیز نخواهد بود. اما یک جامعه چگونه قدرتمند می‌شود؟

⭕️ بمب اتم، ثروت، رفاه و تکنولوژی، برای جامعه، قدرت واقعی نمی‌آفریند. جامعه وقتی قدرتمند می‌شود که دل‌های افراد، به یک نقطه متمرکز و متوجه شود؛ یعنی افراد جامعه، عشق و آرمان مشترک، پیدا کنند.

⭕️ وقتی همۀ آحاد یک جامعه بتوانند به یک امر و یک شخص، عشق بورزند و «همه برای یکی» باشند (به‌خاطرش زندگی کنند و به‌خاطرش از زندگی خود بگذرند) این جامعه قدرتمند می‌شود و امام‌زمان(ع) با همین قدرت نرم، جهان را اداره خواهد کرد؛ نه با قدرت اسلحه و ثروت و…

⭕️ امام(ره) می‌فرمود: ائمۀ هدی(ع) که برای یک قطره اشک، این‌همه ثواب ذکر کرده‌اند، از اول نقشه داشتند! (صحیفه امام/16/344) یعنی می‌خواستند از این طریق، ما را دورِ امام‌حسین(ع) جمع کنند تا نتیجه‌اش قدرت اسلام بشود.

⭕️ همایش میلیونی اربعین برای جامعۀ اسلامی، قدرت‌آفرین است؛ چون همۀ مردم در اربعین، به یک عشق مشترک، این حرکت عظیم را شکل می‌دهند. کشورهای اسلامی با این قدرتی که امام‌حسین(ع) برای آنها ایجاد کرده، می‌توانند منافع خود را تأمین کنند.

⭕️ در همین چندسال اخیر، قدرت نرمی که امام‌حسین(ع) برای مردم منطقه ایجاد کرده، توانست فتنۀ تکفیری‌ها را به‌پایان برساند؛ بزرگ‌تر از این فتنه‌ها را هم می‌تواند پایان دهد و اساساً تمدن ظلم را به‌پایان خواهد رساند.

?علیرضا پناهیان
?دانشگاه تهران - ۹۷.۷.۲۲

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...