19
اسفند

علاج غفلت

? یکی از بهترین راه‌های کنترل ذهن «غفلت» است!
? حواست را از «اموری که نباید به آنها فکر کرد» پرت کن!

?تمرکز پیدا کردن-به چیزهایی که خصوصاً ماورایی و غیبی باشند- دشوار است؛ اما پرت‌کردنِ حواس یا غافل‌شدن، آسان است، یعنی آدم می‌تواند حواس خودش را-از اموری که نباید به آنها فکر کرد- پرت کند. این یکی از مهم‌ترین تمرین‌ها برای کنترل ذهن است. لذا هرکسی باید بداند: «من به چه چیز‌هایی نباید فکر کنم؟»

?آقای بهجت(ره) می‌فرمود: علاجِ ریا این است که ریا کنی؛ یعنی برای خدا ریا کن! (به‌سوی محبوب/۷۰) بگو: خدایا چرا من خودم را به دیگران نشان بدهم؛ خُب به تو نشان می‌دهم! نفسِ تو می‌خواهد خودش را پیش یک کسی عزیز کند، خُب برو پیش خدا ریا کن و خودت را عزیز کن.

?علاجِ غفلت هم غفلت است! هروقت دنیا به فکرت آمد، کنارش بزن. آقای بهجت(ره) می‌فرمود: «خواطر سوء را-که غیرِ ارادی به ذهنت می‌رسد- از ذهنت بیرون کن. اگر دوباره آمد، دوباره بیرون کن!» نمی‌خواهد خودت را اذیت کنی. هر موقع متوجه شدی که فکرت دارد به یک سمتی می‌رود، آن فکر را از ذهنت بیرون کن.

?یکی از بهترین راه‌های کنترل ذهن «غفلت» است. عملیات غفلت می‌تواند ارادی باشد؛ ما که غیرِ ارادی از خدا غافل می‌شویم؛ خُب سعی کنیم ارادی از دنیا غافل بشویم! این ذهنی که از خدا غافل می‌شود، وادارش کنیم به اینکه از دنیا غافل بشود و این‌طوری انتقام بگیریم!

?علیرضا پناهیان

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...