8
مهر

گفتگویی کوتاه با همسر شهید بزرگوار دفاع مقدس محمد باقر عاصی زاده / توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام را رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان



 

خانم خاتم یزدی از بانوان فعال مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها ضمن گفتگوی کوتاهی در صبحگاه این مدرسه ، در خصوص همسر شهیدشان ، شهیدمحمد باقر عاصی زاده مطالبی را یاد آور شدند

ایشان در آغاز سخنان خود ضمن معرفی همسر شهیدشان ، نام عملیات و زمان شهادت این شهید بزرگوار چنین یاد آور شدند : محمد باقر ، در عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد در تاریخ 20 / 2/ 1360 به فیض شهادت نائل شد .

خانم خاتم در ادامه جمله معروف امام خمینی (ره) را یاد آور شد که : خرمشهر را خدا آزاد کرد .

ایشان در پاسخ به این سئوال که ” به نظر شما چرا عراق به ایران حمله کرد؟ ” گفت : همه می دانیم که ایران یک کشور غنی بود از همه ابعاد اقتصادی و معادن و نیروی انسانی و…مستشاران آمریکایی بر ایران تسلط کامل داشتند افرادی که اهل مطالعه باشند می دانند که بعد از انقلاب آمریکا این کشور غنی را از دست داد. آن ها دیدند که ملت گوش به فرمان رهبرشان هستند ، لذا با ایران وارد جنگ شدند .

نزدیک به 36 کشور جهان آمریکا را در جنگ با ایران همراهی کردند .

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که ” به چه علت جوانان ما به جبهه رفتند ؟” گفت : اگر دقت کنیم می بینیم که آن ها جوانان خاصی بودند ، نکته مهمی که آن ها در جبهه ها بروز می دادند تقیّد و تعبّد آن ها در رعایت احکام الهی و اطاعت از امام و رهبری بودند . اطاعت پذیری و ولایت مندی جاذبه ای داشت که جوانان را مشتاقانه به جبهه ها می کشاند .

خانم خاتم در ادامه افزودند : آن چه جوانان ما را تا لحظه آتش بس در خطوط مقدم جبهه نگه می داشت اطاعت از فرمان امام (ره) بود.

ایشان در ادامه توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام را رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان دانست و به ذکر خاطراتی از شهدای دفاع مقدس پرداخت .

ایشان در پاسخ به سئوال آخرکه ” نقش زنان در دوران دفاع مقدس چه بود ؟” گفت : زنان در پشت جبهه با انواع راه های خدماتی دوخت لباس ، تهیه مواد غذایی و بسته بندی کردن و حتی اهداء جواهراتشان و مهمتر این که با دعا کردنشان رزمندگان را همراهی می کردند .

ایشان در پایان ضمن یاد خاطرات آن دوران گفت : شهدای ما به خانواده هایشان وصیت می کردند اگر خواستید گریه کنید جایی گریه کنید که تبلیغ اسلام شود .

آرامگاه این شهید بزرگوار در گلزار شهدای خلدبرین یزد در جوار بارگاه دیگر شهدای دفاع مقدس استان است .




free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: یادگاری [عضو] 
5 stars

سلام علیکم!من هم برای همه ی مادران شهدا و همسران صبور شهدا از جمله سرکار خانم خاتم یزدی که به حق استادی بی نطیر بوده و هستند آرزوی موفقیت دارم.

1392/07/08 @ 21:58


فرم در حال بارگذاری ...