11
مهر

پیکر شهید گمنام کربلایی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آرام گرفت

 

 

مردم شهید پرور و انقلابی دیار دارلعباده که از اولین ساعات صبح خود را به محل برگزاری مراسم تشییع تنها شهید گمنام امروز رسانده بودند با زمزمه کجایید ای شهیدان خدایی مسیر چند کیلومتری از ناحیه مقاومت بسیج یزد تا مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد را پیمودند.


مردم سینه زنان و با چشمانی اشکبار با شهدا پیمان بستند تا ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشند.


در ابتدای این مراسم پس از قرائت زیارت عاشورا و مرثیه خوانی، با حضور مسؤولین پس از احترام نظامی به این شهید مراسم تشییع آغاز شد.


سپس در میدان ابوالفضل یزد نماز با حضور تشییع کنندگان به امامت حجت الاسلام سبحانیان نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد خوانده شد.


تشییع کنندگان پس از پیمودن مسیر های بلوار شهید صدوقی، میدان باهنر، میدان همافر، میدن ابوالفضل و بلوار آزادگان وارد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شدند و پس از مرثیه خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت پیکر پرپر این شهید به خاک سپرده شد.


سردار میر حسینی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در پایان مراسم تشییع در سخنانی به ذکر خصوصات شهدا پرداخت و یاد و خاطره این عزیزان را گرامیداشت.


امشب مراسم قرائت دعای کمیل به یاد این شهید بزرگوار در کنار تربت پاک شهید گمنام در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد.


مراسم سوم این شهید گمنام نیزهمزما با شب شهادت امام جواد(ع) در محل این حوزه با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.


این شهید ۱۹ ساله در عملیات خیبر در منطقه طلائیه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود و عصر روز سه شنبه ۹ مهر ۹۲ در میان استقبال گرم و پرشور مردم دارالعباده در فرودگاه شهید صدوقی وارد این شهر شد.


این شهید گمنام از سه شنبه شب تا پنج‌شنبه در مراسم‌های ویژه وداع شرکت کرد و شب گذشته با حضور مشتاقان شهید و شهادت مراسم وداع با این شهید همراه با سخنرانی، مداحی و سینه زنی برگزار شد.

 

منبع : یزد بانو

 

 



free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...